Dieta Dukan, cunoscuta si ca "dieta razboinicului", este un plan de dieta originar din Franta, dezvoltata de doctorul Pierre Dukan. Aceasta dieta, care a devenit "la moda" in ultima perioada, promite sa ii ajute pe cei cu probleme de greutate sa scape de pana la 10 kilograme in circa 2 saptamani. Iata mai multe detalii despre aceasta.

 
Desi dieta a fost promovata de 30 de ani, a castigat popularitate dupa publicarea cartii "Dieta Dukan" in anul 2000. Carte care a fost vanduta la nivel mondial in 10 milioane de exemplare. 

In 1975, Pierre Dukan era medic generalist in Paris cand a fost confruntat pentru prima data cu un caz de obezitate, iar la acea vreme se credea ca cel mai bun tratament este o dieta saraca in calorii si cu portii mici de mancare. Medicul s-a gandit la o maniera alternativa prin care sa ii faca pe pacienti sa nu puna la loc kilogramele pierdute. Astfel a creat o abordare in patru faze, care includeau stabilizarea si consolidarea. Dupa mai mult de 20 de ani de cercetari, Pierre Dukan a publicat studiile sale in anul 2000 in cartea "Nu stiu cum sa devin mai slab" (fr. "Je ne sais pas maigrir"), care a devenit un succes. 
 
Stadiile dietei
Dieta este bazata pe o lista de peste 100 de mancaruri permise consumului, precum si pe 4 piloane importante, cunoscute si ca "faze": etapa de atac, etapa de croaziera, etapa de consolidare si cea de stabilizare.
 
Etapa de atac dureaza 9 zile si este o faza creata pentru a ajuta la pierderea in greutate cu 2-3 kg in 2-7 zile. In aceasta etapa se vor consuma doar alimente cu continut ridicat de proteine, printre acestea se numara: carnea, lactatele, ouale, ciupercile, mazarea, fasolea si lintea. In prima faza a dietei Dukan, legumele si dulciurile sunt interzise. Alimentele consumate nu trebuie sa fie prajite, acestea se prapara prin fierbere, la abur sau la gratar si este obligatoriu sa consumati zilnic 1,5 – 2 litri de apa. Dimineata se recomanda consumul unei cani de lapte cu 2-3 linguri de fulgi de ovaz. 
 
Etapa "de croaziera" este realizata pentru a permite celor care tin dieta sa obtina greutatea dorita gradual (mai lent) prin consumul de alimente bogate in proteine si a 28 de legume. In aceasta perioada se pierde circa 1 kg pe saptamana, dar este bazata pe conditii specifice de la o persoana la alta. In faza aceasta sunt alternate zilele in care mananca doar proteine cu zile in care, pe langa proteine, se consuma si legume. Sunt evitate: morcovul, porumbul, orezul, cartofii si fainoasele. Se mentine regula ca la micul dejun sa se consume lapte cu fulgi de ovaz. 
 
Etapa de consolidare dureaza 10 zile (direct proportional cu numarul de kilograme pe care ar fi trebuit sa le pierdeti pana acum). Este creata pentru a ajuta organismul sa nu puna la loc kilogramele pierdute. In aceasta etapa sunt reintroduse treptat in dieta fructele, painea, branza si alimentele bogate in amidon. In primele zile se introduc fructele si cerealele plus 3 felii de paine pe zi. Tot acum se pot consuma porumb, mazare, cartofi sau orez. Se consuma cu moderatie unt si alte grasimi. Nu se consuma: mezeluri, conserve, prajeli, carne afumata. O zi pe saptamana se consuma doar alimente cu proteine.
 
Etapa de stabilizare a greutatii presupune doar cateva reguli generale de respectat: o zi pe saptamana se consuma doar proteine (o zi prestabilita din cursul saptamanii, de exemplu joia), se mananca in fiecare zi fulgi de ovaz si se face miscare (adica o iei pe scari si renunti la lift). Se pot consuma dulciuri si fainoase, insa nu mai mult de o portie pe saptamana, iar mancarea prajita trebuie consumata cu moderatie. Aceasta faza trebuie urmata pentru restul vietii pentru a evita cresterea in greutate.
 

  • 17 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Monica Baragau, 03 iulie 2014

    este super.functioneasa

  • Fara foto

    Luminita Neacsu, 23 iunie 2014

    Buna ziua,as avea o mare rugaminte la dumneavoastra cei care ati folosit regimul acesta,sunt hotarata sa incep si eu acest regim dar inainte de asta am niste intrebari la care nu am gasit rasp nicaierii.Prima intrebare este cea de dimineata, cafeaua se poate bea cu putin lapte? apa care treb bauta zilnic treb neaparat apa plata sau se poate si cu acid? daca se foloseste cumva sarea in dieta aceasta si daca da care? si daca nu pot procura tarate din fulgi de ovaz cu ce as putea inlocui sau daca sunt chiar obligatoriu sa se consume in aceasta dieta? acestea au fost intrebarile mele va multumesc din suflet daca ma puteti ajuta o zi buna va doresc si astept rasp dumneavoastra

  • Fara foto

    Monica Baragau, 10 martie 2014

    E super a functionat perfect

  • Fara foto

    Monica Baragau, 09 februarie 2014

    e super functioneaza

  • Fara foto

    Monica Baragau, 04 februarie 2014

    eu acuma am inceput sa fac aceasta dieta ,nu mi se pare grea dar vreau sa vad rezultatul

  • Fara foto

    caty, 27 noiembrie 2013

    care sunt legumele care ai voie sa le manci

  • Fara foto

    andrei, 25 noiembrie 2013

    cred ca Dieta Dukan este una dintre cele mai eficiente diete. Eu am urmat-o pas cu pas si am slabit in total 13 kg! Sunt foarte multumit!

  • Fara foto

    Florina Ban, 14 octombrie 2013

    la etapa de croaziera cate zile se tine? si cam ce se mananca ?

  • Fara foto

    Rodyca Niculae, 09 septembrie 2013

    da, ma declar multumita, am doua luni de cind tin am dat jos 8,5 kg, va doresc succes tuturor.

  • Fara foto

    Ilinca Elena, 08 septembrie 2013

    ELENA. Am slabit 6 hg in 10 zile.

  • Daniela_Popa

    Danicka (Bucatar sef) , 26 martie 2013

    Nu fulgi de ovaz ci TARÂTE de ovaz !

  • kok miori

    kok miori (Chef de cuisine) , 26 martie 2013

    Nu stiu cat de buna este dieta adevarul ca toata viata este o dieta continua trebuie sa mananci mancaruri fara multe grasimi,nu lucruri prajite,mancaruri,la gril sau fierte sau la cuptor,nu sosuri grase,fara gluten,fara zahar,si mai mult sport,chiar de amerge in fiecare zi o jumatate de ora pe jos dupa mine este cea mai buna cura de slabire.

  • Fara foto

    bby_midnight13 (Bucatar) , 25 martie 2013

    Va rog frumos sa nu induceti oamenii in eroare cu aceasta dieta! Avand experienta cu ea de aproape 2 luni de zile pot spune ca unele alimente sunt total interzise in primele 2 etape ale dietei, respectiv ATAC si CROAZIERA! In prima etapa a dietei, adica ATACUL...NU faceti gresala sa tineti 9 zile sau chiar mai mult asa cum se scrie pe anumite site-uri! ATACUL se tine pe baza unui test facut pe site-ul medicului, pe baza unor informatii despre persoana care isi doreste sa slabeasca! Gasiti aici testul: http://www.dukandiet.co.uk/en/350-subscribe.html In atac se mananca strict proteine, pentru ca aceasta dieta este bazata pe aceste elemente indispensabile pentru organismul uman! Eu una am de slabit 20 de kilograme, iar in prima luna am slabit 9 kilograme, avand un atac de 4 zile si apoi intrarea in CROAZIERA se face alternand o zi de Proteine Pure, adica ce mancai in atac cu o zi de proteine legume(70% proteine si 30% legume)...pentru rezultate optime eu am alternat 5 zile Proteine Pure cu 5 zile Proteine Legume dar depinde de stilul de viata al fiecareia! O GRESALA majora a acestui articol e ca printre legume nu se numara mazarea, lintea...fasolea, doar cea verde si rotunda este permisa, morcovul si sfecla in cantitati mici! O alta gresala este faptul ca nu se consuma FULGI DE OVAZ ci TARATE DE OVAZ...ceea ce e o mare diferenta! Pentru mai multe informatii despre aceasta dieta va stau la dispozitie la adresa de mail: bby_midnight13@yahoo.com O dupamasa placuta!

  • Fara foto

    kitty 75 (Bucatar) , 25 martie 2013

    Etapa de croaziera cat se tine?Nu scrie cate zile trebuie tinuta.

  • Fara foto

    tinaya21 (Bucatar) , 25 martie 2013

    eu am tinut cura de slabire Dunkan si chiar am reusit sa slabesc 14 kg in 4 luni.am cartea respectiva "Nu reusesc sa slabesc" si sunt cateva diferente fata de ce spune articolul.de ex in prima faza: Faza de atac ai voie doar alimente bogate in proteine:carne(doar de pasare,iepure),foarte mult peste,fructe de mare,produse lactate degresate,oua.in nici un caz nu ai voie ciuperci,fasole sau mazare.dimineata cel mai bine e sa-ti pregatesti niste tortitas dintr-un ou,2 linguri de iaurt batut degresat,3 linguri de fulgi de ovaz si o lingura de fulgi de grau.poti sa ii pui arome si sa-l indulcesti cu un indulcitor fara calorii special pt gatit.acest amestec il dai la cuptor cca 10 min si ai un mic dejun consistent alaturi de un pahar de lapte.poti manca jumatate dimineata si jumatate la gustarea de dupa-amiaza.durata fazei de atac se stabileste in functie de cate kg vrei sa slabesti: daca vrei sa slabesti pana in 5 kg se tine 2-3 zile,daca vrei sa slabesti intre 5-10 kg se tine 5 zile iar peste 15 kg 7 zile.

  • mariana scarlat

    mariana scarlat (Chef de cuisine) , 24 martie 2013

    Cand o sa fiu singura acasa, o sa tin aceasta dieta. Dca slabesc 10 kg e nemaipomenita!

  • Sidy

    Sidy (Chef de cuisine) , 23 martie 2013

    Denumita si faza de atac, in primele zile ale dietei - 3, 5, 7, maxim 10 zile, trebuie sa mananci numai proteine (carne, peste, oua sau produse lactate degresate). In aceste zile vei pierde in jur de trei, patru, chiar cinci kilograme. "Prima faza, in functie de obiectivul fiecarei persoane, dureaza mai mult sau mai putin. Poate sa dureze trei zile, cinci zile, sapte zile sau 10 zile. Mai mult de zece zile de obicei nu dureaza un regim exclusiv hiperproteic", spune medicul nutritionist Marlena Pascu.