O lipsa de magneziu in organism poate sa duca la boli de inima, hipertensiune, diabet si osteoporoza. Inimile ce au deficiente de magneziu bat neregulat, arterele se ingroasa, se formeaza cheaguri de sange, creste tensiunea arteriala, insulina creste mai greu, iar zaharul din sange creste, oasele isi pierd din putere. Multi oameni care au o lipsa de magneziu in organism sufera de tot felul de dureri, cum ar fi migrenele sau crampele musculare, si inrautatesc problema consumand mult calciu – care de, fapt, scoate magneziul din celule.

Doza zilnica recomandata de magneziu este de 320 de grame pentru femei si 400 de grame pentru barbati.

Iata zece proprietati esentiale ale magneziului:

1. Aritmie cardiaca.  Deficienta de magneziu predispune oamenii la aritmii cardiace grave, chiar fatale.
2. Artere blocate. O cantitate mare de magneziu in sange iti scade sansele de a suferi boli ischemice de inima (artere blocate sau ingrosate) cu o treime. Alte studii au aratat ca lipsa de magneziu grabeste ingrosarea arterelor.
3. Hipertensiune. Cu cat ai mai mult magneziu in corp, cu atat vei avea mai mari sanse sa ai tensiunea scazute, vase de sange elastice si o inima de dimensiuni normale. Anumite suplimente cu magneziu pot ajuta la reglarea tensiunii.
4. Diabet. 80% din diabetici au cantitati mici de magneziu in organism. Studiile au sugerat ca un nivel scazut de magneziu iti mareste riscul de a suferi de diabet de tipul doi. Suplimentele cu magneziu pot imbunatati activitatea insulinei si scadea riscul de diabet si de complicatii. Unii specialisti recomanda diabeticilor sa ia 400 de miligrame de magneziu zilnic.
5. Oase puternice. Magneziul este la fel de vital precum calciul in prevenirea osteoporozei. E esential pentru un metabolism bun al oaselor.
6. Migrene. Jumatate dintre cei ce sufera de migrene sufera si de lipsa de magneziu, iar marirea cantitatii de magneziu poate scadea durata, intensitatea si frecventa migrenelor.
7. Un somn mai linistit. Multe studii au aratat ca lipsa de magneziu poate disturba activitatea electrica din creier, cauzand un somn agitat, cu treziri dese in timpul noptii.
8. O sarcina mai sigura. Un studiu realizat pe 10.000 de femei din 33 de tari a confirmat ca luarea de suplimente cu magneziu in timpul sarcinii scade riscul avortului spontan cu 50%.
9. Mai putina durere. Daca ai crampe musculare, poti lua intre 100 si 400 mg magneziu zilnic, pentru a scapa de durere.
10. Alte beneficii. Ingerarea de magneziu poate contraataca riscurile de atac de cord si de accident vascular care vin odata cu terapiile cu hormoni. De asemenea, magneziul lupta impotriva ejacularii precoce sau a simptomelor pre-menstruale.

Unde pot gasi magneziu?


Nuci si seminte:
seminte de dovleac
seminte de floarea-soarelui
migdale
alune
alune de padure

Legume:
tofu
fasole
linte
cartofi
spanac

Fructe:
avocado
banana

Peste si fructe de mare:
creveti
somon

  • 5 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    gabi, 05 aprilie 2013

    Acum 4 ani am suferit o depresie, cel putin asa credeam eu. Am divortat si am avut senzatia ca toata lumea mi s-a clatinat si urmeaza sa se destrame. Parca mergeam din rau in mai rau in fiecare zi. Am tinut-o asa pana acum un an cand la recomandarea unei prietene am fost la o serie de sedinte de coaching cu Anne de la Centrul Armonia (prietena mea saraca imi tot spunea de luni de zile…) In timpul sedintelor, ce pot sa spun M_AM DESCOPERIT. Am reinvatat cine sunt, ce sunt si cat de frumoasa sunt, am invatat cum sa fac fata diverselor situatii si cum sa ma privesc. Evident ca nu era depresie in adevaratul sens al cuvantului, ci doar uitasem cine sunt. Sunt mandra de mine pentru pasul facut. De multe ori depresia o confundam cu gandirea negativa, o imagine despre noi dezastruoasa, etc...

  • Fara foto

    anca, 02 noiembrie 2009

    se refera la 400 miligrame adica 4 grame si e totusi o sursa buna de magneziu pe zi ingerata in raport cu cantitatea pe care o pierdem . E bun articolul.Felicitari.

  • Fara foto

    Alberto, 15 august 2009

    Cred ca sunteti intr-o grava eroare referitor la doza zilnica recomandata , 400 de grame fiind o cantitate uriasa .

  • Fara foto

    valentina ionita, 24 iunie 2009

    Interesant articol.Felicitari.

  • Fara foto

    burdulea maria elena, 22 aprilie 2009

    E frumos articolul, interesant, magneziul are importanta lui in organismul uman, am simtit-o pe propria piele, dar traiasca pastila si totul revine le normal.