Dieta Motignac este un regim alimentar care a fost foarte popular in Europa anilor '90. A fost inventat de francezul Michel Montignac, care a lucrat in pozitii de conducere in industria farmaceutica si care, precum tatal sau, a fost supraponderal in tinerete. Metoda sa isi propune slabirea eficienta si de lunga durata, scazand riscul de boli de inima si prevenind diabetul.
Mancarurile bogate in carbohidrati sunt clasificati dupa indexul glicemic, un sistem care clasifica carbohidratii dupa efectul sau asupra nivelului de glucoza din sange dupa mese. Carbohidratii cu index glicemic mare sunt considerati “rai” (cu exceptia morcovilor, de exemplu, care, desi au un index glicemic mare, au un continut mic de carbohidrati, asa ca asta nu va afecta nivelul de glucoza din sange).

Carbohidrati “rai”, precum cei din dulciuri, cartofi, orez si paine alba, nu trebuie consumati alaturi de grasimi, mai ales in Faza 1 a dietei. Potrivit teoriei lui Montignac, aceasta combinatie va duce spre asimilarea grasimilor mai rapida in organism.

Produse care au un index glicemic mic: unele paste (precum cele din grau), unele tipuri de orez, precum Basmati cu bob lung, cereale integrale sau produsele bogate in fibre au un index glicemic mic.

De asemenea, calitatea mancarurilor depinde de natura acizilor grasi din ele: polinesaturate omega 3 (pestele), precum si monosaturatele (uleiul de masline) sunt cea mai buna alegere, in vreme ce grasimile saturate (unt, carnuri grase) trebuie limitate. Mancarurile prajite in ulei sau unt trebuie de asemenea evitate.

Dieta Montignac cuprinde doua faze:
Faza 1: pierederea in greutate. Aceasta faza consta in a manca carbohidratii potriviti, respectiv cei care au un index glicemic de 35 sau mai putin.
Faza 2: stabilizarea si prevenirea.

In cartea sa, Michel Montignac prezinta o serie de retete frantuzesti si mediterane. Placerea mancarii si senzatia de satietate sunt concepte-cheie in dieta Motignac, pentru ca ne ajuta sa ne tinem de regim si sa nu mancam prea mult. De asemenea, Montignac spune ca e foarte important ca cei care tin dieta sa nu sara peste mese si sa nu ia gustari intre aceste mese.

  • 19 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Leontina Cloamba, 22 februarie 2014

    Cred ca este cu adevarat un stil de viata.Ramane sa-l putem adopta si aplica cu consecventa, nu doar o perioada de timp.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 15 mai 2010

    Un articol foarte instructiv !

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 13 februarie 2010

    Cred ca este o dieta folositoare.

  • Fara foto

    Oanaeste (Chef de cuisine) , 18 decembrie 2009

    Cunosc mai multe persoane care au incercat dieta si au slabit fara sa se mai ingrase. Am sa incerc si eu dupa ce nasc.

  • Fara foto

    sabina baciu, 03 octombrie 2009

    Eu una am citit cartea ,,Mananc deci slabesc" din intamplare in luna iulie a acestui an. Aveam putin peste 66 de kilograme. Aplicand in mare principiile din carte astazi am 57 de kilograme si imbrac haine pe care nu le-am mai scos din dulap de 6 ani. In niciuna din zile nu am suferit de foame, iar kilogramele s-au dus constant jos. Oricum Montignac sublineaza in mai multe randuri faptul ca acesta nu este o dieta, ci un STIL DE VIATA. Si mi se pare unul sanatos. Propune o alimentatie foarte echilibrata, in care nu cantitatea, ci calitatea conteaza. Dupa cum spune el, nu ne ingrasam pentru ca mancam mult, ci pentru ca mancam prost.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 18 septembrie 2009

    Pentru cine are nevoie de asa ceva pare destul de bun.

  • Fara foto

    gabi, 18 septembrie 2009

    Eu una nu pricep numic din dieta asta ,ceva concret ce sa maninci cit sa maninci la ce ore si de cite ori.

  • cely snijec

    Cely Snijec (Chef de cuisine) , 13 septembrie 2009

    Interesant articol

  • vera

    vera (Chef de cuisine) , 12 septembrie 2009

    Interesant articolul vosru,iar dieta ft interesanta ,eu personal am incercat'' dieta scarsdale de herman tarnower'',si aceasta ft cunoscuta de mai bine de 20 ani;

  • Sidy

    Sidy (Chef de cuisine) , 12 septembrie 2009

    Claudia uite aici cateva recomandari pentru meniul din prima faza: Micul dejun Michel Montignac ne propune doua variante de mic dejun, mic dejun lipidic si mic dejun glucidic. •Micul dejun glucidic - Acest mic dejun consta in glucide bune si este caracterizat de absenta oricarui lipid. Acesta este micul dejun recomandat, pentru a capata energie pentru intreaga zi. Un mic dejun glucidic cuprinde: un fruct (mancat cu 30 minute inainte de restul mesei) cereale complete (integrale, nerafinate) paine neagra sau integrala branza de vaci cu 0% grasime cafea fara cofeina sau ceai slab lapte cu 0% grasime indulcitor sintetic •Micul dejun lipidic - Acest mic dejun consta in proteine si lipide si este recomandabil atunci cand sunteti plecati de acasa, fiind mai usor de procurat. Micul dejun proteino-lipidic este compus din: oua sunca, carnati sau jambon branza cafea fara cofeina sau ceai slab smantana Pranzul Pranzul va fi intotdeauna de natura proteino-lipidica. Pranzul poate fi compus din: •cruditati si legume permise •branza •peste •carne Cina Michel Montignac ne propune doua variante de cina, cina proteino-lipidica si cina pe baza de glucide bune. •Cina glucidica - Acest tip de cina consta in glucide bune si este caracterizata de absenta oricarei lipide. O cina glucidica cuprinde: un fruct (mancat cu 30 minute inainte de restul mesei) supa de legume (integrale, nerafinate) orez integral, neprelucrat, cu sos tomat salata, cruditati, legume branza de vaci cu 0% grasime •Cina proteino-lipidca - Acest tip de cina va fi perfect asemanatoare cu pranzul, fiind compusa din proteine si lipide, fara sa contina glucide. Cina proteino-lipidica este compusa din: oua sunca, carnati sau jambon branza cafea fara cofeina sau ceai slab smantana Retete pentru dieta Montignac - faza I •Vinete gratinate •Rosii umplute cu salata de castraveti •Turta de castraveti cu branza de vaci •Rosii umplute Daca te intereseaza si faza a doua, trimite-mi un PM si ti-le trimit. Foarte bun articolul vostru !!!

  • mac myra

    mac myra (Chef de cuisine) , 11 septembrie 2009

    Un articol foarte interesant din care poti invata foarte multe,mai ales cei care incearca toate dietele de slabit,ajungand sa se simta rau din cauza lipsei celor mai importante substante care ne ajuta sa fim sanatosi si puternici:carbohidrati,vitamine,fier,proteine....etc.

  • Fara foto

    Nadia, 11 septembrie 2009

    Forte interesant si educativ articolul. Din pacate putini dintre noi pot sa urmeze sfatul de-a nu sari peste nici o masa si spun asta deoarece de cele mai multe ori natura serviciului nostru nu ne permite acest lucru-in primul rand- si bineinteles mai sunt si alte cauze,dar care poate ar putea fi rezolvate cumva. Poate in alt articol ne dezvaluiti si unele dintre alimentele care nu ar trebui combinate!

  • mariana scarlat

    mariana scarlat (Chef de cuisine) , 11 septembrie 2009

    Un articol care ne aduce in atentie o alta metoda de slabit dar nu ne da deloc amanunte despre ce si cum?

  • Fara foto

    Radian Catalina Alexandra, 11 septembrie 2009

    Dieta este indicata atat celor care sufera de boli cronice degenerative(diabet, cardiovasculare, guta, reumatism) cat si celor care nu sufera de nimic, dar care nerespectand anumite rigori alimentae, pot devani oricand(mai ales in zilele noastre, cand varsta numai constituie un criteriu)candidati la aceste maladii. Asa ca recomandarea, de a cunoaste aceasta dieta, este destinata TUTUROR!

  • flori de piatra

    flori de piatra (Chef de cuisine) , 11 septembrie 2009

    Si eu am cartea cu retete a lui Montignac si nu pot sa spun ca retele sunt la indemana tuturor. Poti insa sa te ghidezi dupa ele si sa adaptezi ...

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 11 septembrie 2009

    Este o dieta interesanta,dar personal sunt adepta dietei mediteraneene,care de fapt este mai mult un stil de viata...

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 11 septembrie 2009

    Un articol foarte bun,am si eu cartea lui Montignac cu diete.Felicitari pentru articol

  • Fara foto

    Campean Claudia Maria (Chef de cuisine) , 11 septembrie 2009

    Interesant articolul.Am auzit despre aceasta dieta.Ati putea,poate in viitor,sa ne dati un meniu aproximativ sau niste retete din dieta Montignac? Multumesc anticipat!

  • Varadi Silvia

    Varadi Silvia (Chef de cuisine) , 11 septembrie 2009

    în 1987,a scris Je mange, donc je maigris (titlul original al cărţii de faţă) şi începea o adevărată revoluţie în domeniul dieteticii. Conceptul de indice glicemic, formulat de el, stă la baza metodei sale, total opusă regimurilor de tip hipocaloric. Montignac demonstrează că nu cantitatea alimentelor contează, ci calitatea lor. Aşadar, nu ne îngrăşăm pentru că mâncăm prea mult, ci pentru că alegem alimentele greşite. O carete care merita citita de cei care vor sa slabeasca.