Salata de broccoli

Timp pregatire
900 minute
Complexitate
redusa
Salata de broccoli

Ingrediente

  • O reteta simpla
  • de post si foarte usor de pregatit este salata cu broccoli. Aveti nevoie de: 1 buchet de broccoli (tulpina plus floare sau floreta)
  • 100 de grame de masline
  • 400 de grame de ciuperci proaspete
  • putin ulei de masline
  • sare
  • piper negru macinat si 1 ceapa uscata
  • dar se poate folosi si ceapa verde.

Mod de preparare

Broccoli este o leguma-minune. Bogat in antioxidanti puternici, broccoli devine o arma de temut in prevenirea cancerului. Stimuleaza sistemul imunitar, ii da o mana de ajutor pe perioada refacerii si previne diverse boli.

In plus, broccoli este o sursa excelenta de fibre, calciu, fier, vitamina A si C-antioxidanti puternici. Broccoli vine sa ii mai ofere organismului si vitamina B 2 si acid folic necesar femii gravide pe perioada sarcinii. Acidul folic ajuta sarcina sa evolueze corect, fatul se dezvolta normal si scade riscul anomaliilor la nastere. In plus, vitamina C scade frecventa racelii si gripei. Calciul din broccoli mentine oasele tari si reduce riscul aparitiei bolilor sistemului osos (de exemplu, osteoporoza).

Broccoli este si o sursa de potasiu-un nutrienti important in reducerea hipertensiunii. Potasiul reuseste astfel sa scada frecventa bolilor grave de inima (infarct, atac de cord). Alti nutrienti anticancerigeni mai sunt sulful si seleniul.

Remediul impotriva ulcerului si gastritei sta tot in alimentul minune: broccoli. Sulforaphane este susbtanta care previne aparitia acestora afectiuni ale stomacului. Sulforaphane-ul impreuna cu alte substante din broccoli previn aparitia cancerului de san, gastric, a leucemiei si a melonomului malign.

Sulfophorane-ul reuseste sa inhibe dezvoltarea celulelor canceroase, chiar sa le opreasca din evolutie.

Aceasta substanta ajuta la detoxifierea ficatului (organul raspunzator de curatarea sangelui de toxine), organismul functionand corect. Broccoli reuseste sa previna si afectiunile specifice vederii-cataracta.

Daca este consumat periodic, broccoli lupta impotriva stresului. Intareste sistemul imunitar si scade frecventa a diverse boli. Remineralizeaza organismul si ii da o mana de ajutor in lupta cu kilogramele in plus, intrucat are putine calorii. Daca este gatit corect, broccoli vine sa ii ofere organismului toate aceste vitamine, minerale, fibre si antioxidanti puternici.

Broccoli se spala bine cu apa rece. Ciupercile se taie usor, in felii.

Se pune apa la fiert, cu sare. Se lasa sa dea in clocot, apoi se adauga broccoli, se lasa sa fiarba doar 3-4 minute, apoi se scoate si se trece imediat prin jetul de apa rece sau se tine gheata peste broccoli. Ciupercile se fierb tot partial. Procedati asa daca nu aveti dispozitiv de fierbere la aburi.

Dupa ce ati fiert, partial, legumele ( ca sa le pastrati nutrientii), scurgeti-le de apa si dati-le deoparte. Tulpinile de la broccoli se taie marunt si se adauga in salata, intrucat si in aceasta parte din legume stau nutrienti.

Se adauga ceapa taiata marunt, maslinele, sare, piperul si uleiul. Se amesteca, se pot servi alaturi crutoane.

Ingredientele folosite pentru aceasta reteta de aperitiv sunt pentru circa 2 persoane, iar timpul necesar este de circa 15 minute.

Pofta buna si o primavara cu mult soare, dragilor!

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Cartofi boieresti cu sunculita afumata

Cartofi boieresti cu sunculita afumata

Se curata, se spala si se taie cartofii cubulete.

Cartofi boieresti cu sunculita afumata
Cartofi dublu copti, umpluti cu branza de vaci si sunca

Cartofi dublu copti, umpluti cu branza de vaci si sunca

Spalam cartofii, îi intepam din loc in loc cu furculita și-i bagam la cuptor, la copt.

Cartofi dublu copti, umpluti cu branza de vaci si sunca
Desert cu spuma de capsuni

Desert cu spuma de capsuni

Desert cu spuma de capsuni