Perioada Sarbatorilor ne lasa atat cu amintiri frumoase, cat si cu... kilograme in plus si nevoia unei diete mai usoare, care sa ne relaxeze organismul dupa "chinul" festinelor culinare de Sarbatori. Gustos.ro v-a pregatit cateva sfaturi, pentru ca dumneavoastra sa reusiti sa treceti testul perioadei post-Sarbatori cu brio.
1. Bea apa.
Oamenii confunda uneori setea cu foamea, asa ca, atunci cand simti nevoia sa rontai ceva, bea un pahar de apa mai intai. Apa te ajuta sa te simti satul, iar unii experti chiar recomanda sa sorbi apa (sau ceai rece) inainte sa te asezi la masa.

2. Seteaza-ti scopuri realiste. Unul sau doua kilograme pe saptamana e maximul pe care ar trebui sa ti-l setezi. Majoritatea curelor de slabire facute de nutritionisti iti recomanda sa te opresti dupa ce ai slabit 10 kilograme si sa incerci sa mentii greutatea cea noua timp de 6 luni pana sa incerci alt regim.

3. Permite-ti, din cand in cand, un mic exces. Daca iti permiti o data la doua saptamani, sa zicem, o zi in care sa mananci tot ce doresti, o sa te simti mai putin privat de bunatati si nu iti va dauna atat de mult.

4. Numara pana la 10. Unele studii au aratat ca micile pofte pe care le simti nu dureaza foarte mult, asa ca, atunci cand vrei neaparat sa gusti un aliment interzis, numara pana la 10 si ia-ti cateva minute de pauza pana sa iei decizia. S-ar putea ca pofta sa treaca destul de repede.

5. Mananca mai des.
Mesele mai usoare si mai dese iti tin apetitul in frau, iti dau mai multa energie, iti imbunatatesc starea de spirit si chiar iti fac metabolismul sa functioneze mai rapid, intrucat chiar procesul digestiei arde cateva calorii.

6. Foloseste salsa in mancaruri. Salsa e un condiment foarte bun pentru mancaruri si e, in acelasi timp, o mancare foarte sanatoasa. Poti inlocui maioneza cea plina de grasimi cu salsa.

7. Redu cu o treime portiile. Daca mananci in oras, rezista tentatiei de a-ti curata complet farfuria punand deoparte, atunci cand iti e adusa in fata, o treime din cantitate. Mananca doar restul si, eventual, cere chelnerului sa-ti impacheteze restul si mananca a doua zi, la pranz. Aceasta tactica simpla ar putea sa iti scada chiar 500 de calorii zilnic din meniu.

8. Nu consuma mult alcool. Tine minte ca alcoolul e o sursa importanta de calorii. O cutie de bere de 0,33 are 150 de calorii, un pahar de vin, 85. Cocktailurile au chiar si mai multe calorii si pot deveni echivalentul unui desert bogat. Concluzia e: daca vrei sa pierzi kilograme, rezuma-te la apa.

9. Nu consuma sucuri din comert. Sucurile sunt o sursa generoasa de calorii si sunt foarte populare, din pacate. Bem mai mult suc decat lapte sau decat sucuri naturale, dar partea proasta e ca nu ne satisfac deloc foamea, dar contribuie la procesul de ingrasare. Asa ca, daca ti-e neaparat pofta de ceva dulce, ai putea mai bine sa rontai o bucata de ciocolata decat sa bei o sticla de suc. Daca ti-e foarte sete, ramai la apa plata sau, pentru ceva dulce, ceai rece facut de tine in casa.

10. Nu manca pe graba. Daca mananci pe graba, in fata televizorului sau a computerului, s-ar putea sa consumi mai multa mancare decat trebuie, fara sa-ti dai seama. Atunci cand mananci, aseaza-te la masa din bucatarie sau sufragerie si savureaza fiecare imbucatura. Si, mai ales, fii atent la cat de mult mananci de fapt!

Voi cum va refaceti dupa Sarbatori?

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 11 comentarii
  • Fara foto
  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 29 mai 2010

    Multumim pentru sfaturi !

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 11 decembrie 2009

    Un articol foarte interesant.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 26 iunie 2009

    Sfaturi demne de retinut si de aplicat.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 25 iunie 2009

    Aceste sfaturi sunt pentru o dieta echilibrata.

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 15 aprilie 2009

    Interesante sfaturi.Mie imi place regimul disociat pe mese. La o masa numai fructe,o masa legume,o masa carne,o masa cu lactate.Este foarte sanatoasa si daca o tineti cel putin o saptamana se vad rezultatele.

  • Fara foto

    victor, 09 ianuarie 2009

    Sunt foarte bune sfaturile.Apreciez aciunea in sine.Eu doresc sa aflu unde gasesc si cum pot procura SALSA.

  • Fara foto

    selena, 09 ianuarie 2009

    Foarte bune sfaturile. Ma ajutati mult! Imi sunteti dragi!

  • Fara foto

    andra-di, 09 ianuarie 2009

    Pai, eu cred ca nu doar cateva sfaturi te ajuta ci o dieta completa de care sa te tii. Acum sunt la dieta, am eliminat carnea aproape in intregime, oua si lactate in cantitati reduse, mananc multe legume si fructe si am renuntat la paine sau la paste. Mult succes si voua.

  • Fara foto

    paula_negrea, 09 ianuarie 2009

    Eu cred ca cel mai bine te mentii dupa sarbatori prin a nu manca exagerat de sarbatori. Daca iti mentii o dieta corecta in perioada sarbatorilor nu trebuie sa incerci sa slabesti dupa.

  • Fara foto

    krmen, 09 ianuarie 2009

    Din pacate cu cele 10 sfaturi iti mentii greutatea si sanatatea, in nici un caz nu slabesti.Eu am slabit 10 kg in 2 luni folosind dieta disociata: 1 saptamana carne (gratar sau fiarta) + salate (salata verde sau varza alba)+ apa plata (nimic altceva. A 2-a saptamana iaurt+branzica de casa + salatele de mai sus + apa plata. A3-a saptamana toate tipurile de legume (mai putin cartofi si fasole) + apa plata. Si tot asa....Daca ati ajuns pana aici sigur ati slabit 5-7 kg. cantitatile sunt nelimitate si este exclus alcoolul

  • Fara foto

    Radian Catalina Alexandra, 09 ianuarie 2009

    Felicitari pentru sfaturile deosebit de bine concepute! Aceste sugestii sunt conforme cu pricipiile unei alimentatii echilibrate, constitue obiceiuri alimentare, pe care mai ales cei predispusi la diabet trebuie sa le aplice zi de zi, iar cei sanatosi prin dobandirea lor, pot face profilaxia bolilor metabolice. Multumesc,