In urma cu cativa ani, nutritionistii ne sfatuiau sa nu exageram cu consumul de oua, pentru ca ar avea un continut ridicat de colesterol.

Studii mai noi arata ca se inselau si ca este chiar recomandat sa consumi zilnic oua.
 
Daca va ingrijoreaza partea cu colesterolul, aflati ca un ou contine 180 - 186 mg de colesterol, in timp ce ficatul poate genera intre 1000 - 2000 mg de colesterol pe zi. Daca dieta voastra este bogata in colesterol, ficatul se poate adapta si isi micsoreaza secretia de colesterol.

Astfel, mancand oua nu veti creste cantitatea de colesterol din corp, ci veti substitui un tip de colesterol cu altul.
 
Iata de ce ar trebui sa consumati 3 oua intregi in fiecare zi: 
 
Nutrienti 
 
Ouale sunt bogate in vitaminele A, B6 si E, thiamina, riboflavina, folati, fier, fosfor, seleniu, magnesiu si multe altele. Nu exista prea multe alte alimente care sa contina toti acesti nutrienti. 
 
Colesterolul
 
E adevarat ca ouale contin colesterol, dar este vorba despre colesterolul bun (HDL) care nu este periculos pentru organism, dimpotriva. Colesterolul de tip HDL ajuta corpul sa produca vitamina D si diferiti hormoni, precum testosteron, estrogen si cortizol.
 
Colesterolul bun nu se depune pe artere, ci le curata si previne aparitia arteroscrelozei si a altor boli cardiovasculare similare. 
 
Colina
 
Ati auzit vreodata de colina? Este un nutrient important pentru dezvoltarea cerebrala, pentru memorie si concentrare, cat si imuno-modulatoare. De asemenea, este o substanta foarte importanta pentru femeile insarcinate, pentru ca asigura dezvoltarea normala a fetusului.

Oamenii care nu au colina in oraganism dezvolta afectiuni care duc la distrugerea tesutului muscular si la acumularea de grasimi pe ficat.

 
Beneficii ale consumului regulat de oua

- Asigura sanatatea ochilor 
 
Datorita continutului mare de luteina si zeaxantina, consumul de oua previne imbatranirea celulelor de la nivelul ochilor si protejeaza ochii de actiunea daunatoare a razelor UV. In acelasi timp, aceste substante scad riscul aparitiei unor anomalii precum cataracta cu pana la 50%.
 
- Hranesc muschii 
 
Ouale sunt o excelenta sursa de proteine. Doua oua contin aceeasi cantitate de proteine ca o portie de carne, fara a aduce acelasi aport de grasimi nesanatoase si aciditate in stomac. Multe diete recomanda sa consumam doar albusul de la ou, dar galbenusul contine jumatate din cantitatea de proteine dintr-un ou. 
 
- Mentin oasele sanatoase 
 
Ouale abunda in vitamina D si calciu, doua dintre substantele esentiale pentru sanatatea oaselor.

Vitamina D asigura o mai buna absorbtie a calciului in oase, dar si in organism, in general.
 
- Previn ingrasarea
 
Ouale nu sunt de ocolit atunci cand sunteti la dieta sau cand vreti sa scapati de kilogramele in plus. Din moment ce sunt atat de bogate in nutrienti, va vor asigura o stare de satietate mai de durata. In acelasi timp, ouale au putine calorii, ceea ce le transforma intr-un aliment ideal pentru diete.

Conform studiilor publicate in Journal of the American College of Nutrition si in The International Journal of Obesity, un mic dejun gatit din oua va va face sa mancati mai putin pe toata durata zilei si contribuie la scaderea in greutate si a cantitatii de grasime din corp. 
 

Sursa foto: startoffhomesteading.com
Sursa articol: healthyfoodteam.com
Kuvings Romania Crockpot Romania Babyliss Romania Breville Romania DirtDevil Romania Ozen Romania
Kuvings Romania Crockpot Romania Breville Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Ozen Romania

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Margareta, 22 aprilie 2016

    Bine ca v-a venit mintea la cap ! Acum constatam (sau reconstatam) si beneficiile consumului de slanina...

  • Fara foto

    gh, ivascu, 20 aprilie 2016

    f. bun