O alimentatie corespunzatoare este extrem de importanta pentru cei care au hipertensiune. Asa ca nici masa de Craciun sau Revelion nu ar trebui sa fie neglijata. Multe dintre mancarurile traditionale de sarbatori nu sunt recomandate celor care au tensiunea ridicata.

Daca sunteti diagnosticati cu hipertensiune (adica o valoare a tensiunii sistolice/diastolice de 140/90 mmHg sau peste), atunci este bine sa aveti grija si la alimentatie, chiar daca luati medicamente pentru a va trata. La masa festiva de Craciun sau Revelion poate aparea tentatia pentru abatari de la regula. Ca sa nu aveti probleme cu tensiunea, iata ce alimente va sfatuim sa evitati pentru a nu avea probleme cu tensiunea de sarbatori.

Sarea
In general, consumam mai multa sare decat este necesar pentru o dieta sanatoasa. Insa chiar si o mica reducere a cantitatii de sare din alimentatie poate scadea tensiunea arteriala considerabil. Consumul de sare in exces duce la cresterea tensiunii si afectarea muschiului cardiac in timp. Ideal ar fi sa nu consumam mai mult de 2400 mg de sodiu pe zi, adica circa 6g de sare pe zi. Asa ca evitati la masa de Craciun alimentele care contin multa sare, mai ales daca sunt procesate si nu stiti ce cantitate de sare contin (aperitive cu mezeluri), fripturi in saramura etc. In plus, gustati inainte mancarea si puteti pune sare doar daca este imperios necesar. Daca sunteti musafiri la masa, rugati gazda sa nu sareze foarte mult mancarea dvs.
Inlocuiti sarea cu lamaie, condimente, ierburi aromatice pentru a da gust mancarii.

Muraturile
Si muraturile contin o cantitate mare de sare, aceasta ajuta la conservarea legumelor si creste timpul de pastrare a acestora. Insa pentru hipertensivi acest lucru este foarte daunator, astfel ca recomandarea este sa reduceti la minimum consumul de muraturi.

Fructele si legumele conservate
Pentru a evita cresterea nivelului tensiunii arteriale, incercati sa restrictionati pe cat posibil consumul de conserve de fructe si legume. Ca sa reduceti continutul de sare din conserve, puteti totusi sa apelati la cateva trucuri: scurgeti si spalati bine fructele sau legumele de sucul in care se afla. Mai puteti sa le si fierbeti putin (10 minute) inainte sa le consumati pentru a reduce continutul de sodiu folosit ca stabilizator in conserve, fie ele si de fructe. Aceste alimente au un continut ascuns de sodiu, la care probabil ca nu v-ati fi gandit.

Alimentele procesate
Nu este nevoie sa va spunem ca nu sunt in general sanatoase alimentele procesate, insa pentru hipertensivi acestea sunt si mai periculoase pentru ca ascund un continut greu de controlat de sare sau sodiu. Asa ca cel mai bine le excludeti cu totul din dieta.

Produsele de panificatie
Acestea au o sumedenie de grasimi saturate, substante bogate in sodiu (cum sunt bicarbonatul de sodiu si praful de copt). Acestea pot duce la cresterea tensiunii si a greutatii, care agraveaza si mai mult problemele arteriale.

Zaharul
Incercati sa evitati pe cat posibil dulciurile la masa de Craciun, acestea ar trebui evitate in general pentru ca duc la crestearea in greutate si, implicit, la complicarea afectiunii arteriale avute.

Grasimile
Desi se intampla adesea ca la mesele festive sa avem pe masa felurite mancaruri scaldate in grasime, mai ales preparate din carne de porc, este bine de stiut ca si acestea reprezinta un risc de crestere in greutate si de incarcare a arterelor. Asa ca cel mai bine reduceti consumul de alimente bogate in grasimi animale.

Alcoolul
Bauturile alcoolice afecteaza peretii arteriali, ducand la intarirea si ingustarea arterelor, ceea ce duce la arteroscleroza. Complicatia aceasta duce la cresterea presiunii cu care circula sangele in artere si la tensiune crescuta.

Cofeina
Reduceti cat mai mult consumul de produse cu continut de cafeina, ca de exemplu: cacao, cafea, unele bauturi racoritoare, pentru ca acestea stimuleaza cresterea tensiunii arteriale. Cofeina are efect vasoconstrictor, adica ingusteaza arterele si creste tensiunea. Asa ca evitati
 
Sursa articol.

  • 14 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Gabi Campau, 04 aprilie 2014

    dar nu se poate....vai.

  • Fara foto

    Stefan Sarba, 17 decembrie 2013

    dar nu se poate....vai.

  • Fara foto

    kok miori, 07 decembrie 2013

    Se poate respira si se poate petrece chiar daca nu avem voie multe lucruri preferabil ale evita decat sa ne simtim rau dupa aceea.

  • Fara foto

    Cornel Hentiu, 06 decembrie 2013

    De respirat avem voie ?

  • Fara foto

    Valeria Catana, 05 decembrie 2013

    dar nu se poate....vai.

  • Fara foto

    Aurel Mocanu, 03 decembrie 2013

    corect asa

  • Fara foto

    Manisor Constantin, 02 decembrie 2013

    Nimic nou!

  • Fara foto

    Ion Faur, 02 decembrie 2013

    Sa tot traiesti ! Putin din aia, deloc din aia.... si tot asa...... Vaaaai ce sanatosi vom fi. Cum vom zburda ca mieii pe campii.

  • Fara foto

    Vlad Anca, 02 decembrie 2013

    dar nu se poate....vai.

  • Fara foto

    Mihai Preda, 01 decembrie 2013

    dar nu se poate....vai.

  • Fara foto

    Mitica Bahnaru, 01 decembrie 2013

    dar nu se poate....vai.

  • Fara foto

    Elfia Leone, 01 decembrie 2013

    cu un pic de atentie se rezolva totul

  • Fara foto

    Tudorel Marin, 01 decembrie 2013

    excelenta teoria, mai greu de respectat dar totusi cu putina ambitie SE POATE.Consider ca se poate gusta din preparate , repet se poate gusta.Unele preparate pot fi pregatite in casa si atunci stim exact e se potriveste.La mai multe stiri-avertizare - necesare

  • Fara foto

    Mititiuc Elena, 30 noiembrie 2013

    multumesc pentru postare,interesant;