Cu totii stim regula celor 5 portii de fructe si legume pe zi. Dar te-ai intrebat vreodata ce mai exact contine acea frunza verde de salata si de ce e bine sa consumi acele substante nutritive?
Substantele principale pe care le obtii mancand salate sunt vitamina C, E, acid folic si beta caroten. Acestea se gasesc in principalele legume care sunt folosite in salate si, daca mananci salate regulat, te vei bucura de proprietatile lor nutritive. Iata si la ce iti folosesc.

Vitamina C e un antioxidant foarte folositor pentru oameni. Este una dintre vitaminele care nu poate fi produsa de corpul uman. Iti ajuta organismul sa duca la capat anumite functii, precum protectia celulelor si o mai buna absorbtie a fierului in corp. Se gaseste cu precadere in varza de Bruxelles, ardei gras, broccoli, kiwi si portocale.

Vitamina E se comporta si ea ca un antioxidant pentru corp si se gaseste mai des in soia sau ulei de masline, dar si in tot felul de nuci si seminte pe care le poti adauga intr-o salata, pentru un gust mai rafinat.

Acidul folic sau vitamina B9 e o substanta care te protejeaza de anemie si iti fortifica organismul. Se gaseste mai ales in salata verde, spanac, fasole.

Beta-carotenul se schimba, de fapt, in vitamina A atunci cand intra in organism si iti imbunatateste aspectul pielii, te protejeaza de infectii si iti face vederea mai buna. Se gaseste mai des in legumele de culoare verde sau galbena, cum ar fi ardeiul gras, spanacul sau mango.

Iata si o reteta de salata care contine legume din toate aceste categorii, pentru ca tu sa beneficiezi de cat mai multi nutrienti:

Salata de spanac cu branza


Ingrediente:
600 gr spanac, 3 castraveciori verzi, 7-8 ridichi, 1 ceapa potrivita, 1 ardei gras, 200 gr brinza, patrunjel verde, cateva nuci, dressing grecesc

Mod de preparare:

Spanacul se spala bine si se taie fasii, castraveciorii si ridichile se curata si se taie in rondele. Se amesteca totul intr-un castron, dupa care se pune intr-o salatiera. Se presara cu branza rasa si se decoreaza cu ardeiul taiat fideluta si frunze de patrunjel. La sfarsit se toarna peste salata dressing-ul grecesc (Va recomandam sa incercati Knorr Salad Dressing Grecesc).

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 10 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    zana b., 08 iulie 2009

    Salata are si un puternic efect sedativ datorita lactonei pe care o contine,o substanta asemanatoare opiului,de aceea este recomandata in insomnii,stari de nervozitate ,iritabilitate.Atentie ,insa,consumata in cantitati mari ,poate produce ameteli!

  • Fara foto

    constanta proca, 10 iunie 2009

    O salata folosita intotdeauna primavara agreata de toata familia mea contine urmatoarele ingrediente :spanac,salata verde ,leurda,ardei gras,oua fierte tari (taiate felii),piper rosu macinat,un piept de pui fiert (taiat cubulete),sare,ulei de masline extravergin si zeama de lamaie dupa gust.

  • Fara foto

    Crystyna C., 05 iunie 2009

    Atat legumele cat si fructele contin multe vitamine si e foarte sanatos pt. organismul nostru ca sa mancam zilnic mai ales pe timp de vara, cate o salata, chiar doua/zi.

  • Fara foto

    burdulea maria elena, 30 mai 2009

    Ceva asemanator prepar si eu adesea, doar ca in plus adaug si salata verde, un strop de ulei de masline, iar branza o tai cubulete.

  • Fara foto

    Cristina, 16 mai 2009

    Interesanta reteta,eu nu am facut niciodata salata cu spanac dar sunt sigura ca merita incercata

  • Fara foto

    CARMEN DIACONESCU, 15 mai 2009

    Acest articol este foarte bun.Toti doctorii nutritionisti si toate retetele de slabit spun asa:5 porti de salate pe zi plus fructe,care sunt pline de vitamine.\'\'Portii mici si dese,cheia marilor succese\'\'.

  • Fara foto

    zana b., 15 mai 2009

    Foarte interesante articolele de pe acest site, dar as vrea sa va spun sa nu depozitati salata alaturi de banane, pere sau mere ptr. ca in prezenta lor salata se va vesteji mult mai repede. Daca salata e usor ofilita se revigoreaza inmuind-o cateva min. in apa rece ca gheata.

  • Fara foto

    vera, 15 mai 2009

    Articolul ft interesant si reteta mii se pare interesanta, nu prea sunt de acrd cu aceste ,,drssing''!!!

  • Fara foto

    valentina ionita, 15 mai 2009

    Interesant articol,de sfaturi numai spun.Ar trebui sa nu ne lipseasca legumele si fructele din alimentatia zilnica.Reteta imi place mult,mai ales ca si eu pregatesc salata cu spanac.

  • Fara foto

    Silvia, 15 mai 2009

    Este bine venit articolul,salatele sunt intradevar foarte bune.Mai ales ca a sosit si vrema cand gasim o mare varietate de verdeturi.