Saptamana trecuta v-am intrebat, prin intermediul TPU.ro, ce obisnuiti sa mancati la serviciu la pranz. Am primit tot soiul de raspunsuri si ne-am hotarat sa realizam un articol despre cele mai populare dar si cele mai sanatoase mancaruri la birou.

Se pare ca oamenii incearca din rasputeri sa manance sanatos la serviciu, dar sunt tentati din atat de multe parti, cu restaurante, localuri de fast-food, automate de mancare si cofetarii. Cu toate acestea, dieta are un efect foarte mare asupra felului in care ne simtim intreaga zi. Mancarea de pranz este foarte importanta si este bine sa nu fie grea pentru ca ar putea fi dificil de digerat, iar dupa-masa, lipsa de energie se va instala. Mancarea ideala trebuie sa fie energizanta, nu sa “traga in jos” pana la momentul in care trebuie consumata inca o cafea.


Mai jos, Gustos.ro a trecut in revista cele mai comune mancaruri ce ar putea fi daunatoare si cateva sfaturi pentru a renunta la acesta alimente.


Cu siguranta supele instant sunt cele mai usor de preparat, peste care se adauga apa fierbinte si sunt gata in cateva minute. Desi e posibil ca, pe moment, sa potoleasca foamea, peste putin timp golul din stomac va aprea din nou. Aceste supe au zero valoare nutritiva si nu contin nimic din ce corpul are nevoie, ca sa functioneze.

O varianta mai buna este supa preparata in acasa. Supele sunt printre cele mai simple retete si exista o mare varietate de supe. Puteti pregati o oala mare de supa duminica seara si, in zilele urmatoare, sa luati intr-un termos o portie in fiecare zi.

Pofta de ciocolata este si ea foarte des intalnira. La cateva ore dupa ce ati luat pranzul, cu siguranta veti simti pofta de a rontai un baton de ciocolata, intr-o incercare de a recupera din energia pe care incepeti sa o pierdeti. Aceasta este, insa, o solutie temporara si cu siguranta veti fi si mai obosit dupa ce corpul consuma glucoza.

Mult mai bine ar fi ca atunci cand va este pofta de o gustare rapida si dulce sa luati fructe. Este la fel de usor de mancat precum o bucata de ciocolata, dar mult mai sanatoasa. De asemenea, fructele vor elibera energia intr-un mod mult mai lent, sustinandu-va mult mai bine decat ciocolata, care elibereaza energia rapid si pentru scurt timp. In plus, fructele contin fibre, vitamine si minerale.

,,
Fast food” este un raspuns de intalnit. Probabil ca stiti deja, dar nu va ajuta corpul cu nimic daca, pentru masa de pranz, alegeti sa manancati de la un fast food. Da, e la indemana si mancarea e chiar delicioasa, dar veti plati pretul mai tarziu, atunci cand veti fi lipsit de energie, arterele se vor bloca si veti obosi mult mai repede. Si cand spunem “fast food”, ne referim si la sandvisurile care provin din automatele de mancare sau chiar cele care sunt servite in localuri.


O varianta
mai buna este sa va ganditi ca orice pregatiti voi insiva e mai bun. Noi recomandam intotdeauna salatele, pentru ca ele contin legume proaspete, pline de enzime, vitamine si minerale. Si cu salatele se poate experimenta foarte mult. Nu va opriti doar la salata verde – adaugati rosii, castraveti, morcovi, boabe de fasole, avocado, ardei gras, broccoli, conopida, ciuperci... si asigurati-va ca ati pus in salata si un aliment plin de proteine, cum ar fi nucile sau semintele, un ou fiert sau branza proaspata. Cel mai important sfat este sa preparati singur sosul pentru salata. Puteti evita un sos gras preparand un sos bazat pe iaurt dietetic de exemplu.

Recomandari electrocasnice

Sandwich Maker

- 13 %
149.99 lei
129.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 9 comentarii
  • Fara foto
  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 22 mai 2010

    De obicei un iaurt cu cereale integrale sau o bucatica de carne la gratar cu salata verde si un fruct.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 17 mai 2010

    Sfaturi foarte utile !

  • Cristina Oprica

    Cristina Oprica (Chef de cuisine) , 19 iulie 2009

    Eu fac piept de pui la gratar (il prepar in weekend si il pun in congelator la pungulite). Imi iau in fiecare zi cate o jumatate de piept de pui si cateva cubulete de cascaval. Miercurea si vinerea mananc fructe si/sau covrigei cu mac cu lapte de soia/orez.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 18 iulie 2009

    Sosurile avand la baza iaurt degresat sunt prefertele mele.

  • vera

    vera (Chef de cuisine) , 04 iulie 2009

    Sunt de acord cu Valentina, o salata , apa plata, un fruct, dar mai ales apa, multa apa!

  • Varadi Silvia

    Varadi Silvia (Chef de cuisine) , 03 iulie 2009

    Interesant articolul si instructiv in acelasi timp.

  • Fara foto

    Campean Claudia Maria (Chef de cuisine) , 03 iulie 2009

    Multumin pentru sfaturi. Cu siguranta ne vom simti mai bine si plini de energie, de care chiar avem nevoie in timpul serviciului.

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 03 iulie 2009

    Cred ca ne-ar revigora o salata, un iaurt, apa plata cu lamaie, un ceai din plante cu gheata.

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 02 iulie 2009

    Intr-adevar, nici eu nu sunt de acord cu ''fast food'' mai degraba cu o supa sau cu o salata diversificata. Felicitari pentru articol!