6 alimente cu super-puteri pentru o masa de Craciun bogata in vitamine

De fiecare data cand ne gandim la masa de Craciun, ne trece prin minte faptul ca este incarcata cu o multime de preparate care mai de care mai daunatoare pentru silueta noastra. Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa. O parte dintre alimentele pe care le folosim pentru a prepara mancarurile de Craciun sunt chiar sanatoase si bogate in nutrienti. Secretul este sa stim pe care sa le alegem. Iata 6 dintre alimentele cu super-puteri care ar trebui sa se regaseasca pe mesele noastre in perioada de sarbatori.  

6 alimente cu super-puteri pentru o masa de Craciun bogata in vitamine

Ouale. Candva, ouale se numarau printre cele mai blamate alimente din cauza cantitatii de colesterol pe care o contin. Cu toate acestea, ouale sunt recomandate datorita vitaminelor A, B si D pe care le contin, dar si datorita faptului ca sunt bogate in proteine si zinc. Nu va feriti sa le puneti pe masa de Craciun la aperitiv, dar aveti grija sa nu le combinati cu sosuri grele sau cu maioneza.
Morcovii. Nu degeaba se spune ca este bine sa mananci morcovi pentru ochi sanatosi. Aceste alimente contin din plin vitamina A, substanta care imbunatateste vederea si ofera stralucire pielii si parului. Puteti gati morcovii atat la cuptor sau pe gratar, cat si in tigaie cu un strop de ulei de masline. Ei reprezinta o garnitura perfecta pentru friptura si sunt mult mai sanatosi decat obisnuitii cartofi.
Usturoiul. Despre usturoi se stie deja ca este un panaceu. Actioneaza ca un antibiotic natural si ne protejeaza de raceala atunci cand il consumam in mod regulat. De aceea, sfatul nostru este sa adaugi usturoi din plin atunci cand pregatesti friptura. Pentru ca el sa nu dea dureri de stomac, este recomandat sa il tai pe jumatate si sa ii scoti miezul acela verde. Apoi, il poti folosi fara probleme pentru a da gust preparatelor de Craciun.
Mazarea. Aceste legume dulci si delicioase, fie ca sunt proaspete sau congelate, sunt foarte bogate in fibre si in vitamine. In locul clasicului piure de cartofi, poti pregati un piure de mazar, asezonat cu sare, piper si un pic de ardei iute. Daca nu-ti plac piureurile, poti combina mazarea cu alte legume precum morcovii, broccoli sau conopida. Sotezi legumele impreuna intr-un pic de ulei de masline, le asezonezi si asta e tot. Vitaminele sunt pe masa ta.
Ciocolata neagra. Cand vine vorba de prepararea deserturilor, alege retetele in care este mentionata si ciocolata neagra. Opteaza pentru cea cu peste 60 % cacao pentru a te bucura din plin de beneficiile pe care le ofera acest aliment.
Vinul fiert, aromat. Vinul rosu contine antioxidanti puternici care neutralizeaza efectele radicalilor liberi si previn imbatranirea. Pentru a te bucura din plin de efectele benefice ale vinului fiert, condimenteaza-l cu scortisoara si pune in el cateva felii de mar sau de portocala si nu uita ca trebuie consumat cu moderatie.

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Tort Diplomat

Tort Diplomat

Reteta de tort Diplomat. Cum faci acasa cel mai bun tort Diplomat.

Tort Diplomat
Zacusca picanta cu vinete

Zacusca picanta cu vinete

Zacusca picanta cu vinete
Dulceata de zmeura

Dulceata de zmeura

Dulceata de zmeura reteta simpla. Cum se face reteta de dulceata de zmeura fara conservanti.

Dulceata de zmeura