Nu trece zi fara sa auzim cel putin o data in jurul nostru despre dezavantajele alimentelor prajite in ulei si despre modul negativ in care ne pot afecta sanatatea. Cu toate acestea, trebuie sa recunoastem ca produsele prajite sunt printre cele mai gustoase si apetisante. 
 
Si pentru ca stim ca multora le plac, ne-am gandit sa aflam care sunt motivele pentru care alimentele prajite nu sunt sanatoase. Iata ce am aflat:
 
1. Grasimea este nesanatoasa?
 
De fapt, grasimea nu este un simplu purtator de energie. In general, afirmatiile care sustin ca grasimea este nociva pentru organism au la baza cazurile de obezitate, insa in cazul unei persoane cu greutate normala, grasimea nu are acelasi impact negativ.
 
2. Grasimile saturate sunt nesanatoase?
 
Grasimile saturate cresc nivelul lipoproteinelor (LDL). Acestea sunt combinatii de lipide si proteine si joaca un rol important in metabolism, transportand lipidele in sange si tesuturi.

Colesterolul nu este neaparat nociv pentru sanatate, fiind, de fapt, produs chiar de organism. Cu toate acestea, cand nivelul lipoproteinelor creste, o cantitate mare de colesterol intra in fluxul sanguin in loc sa fie trimis catre ficat, ceea ce poate duce la deteriorarea vaselor de sange.
 
3. Grasimile nesaturate sunt nesanatoase? 
 
Cu toate ca grasimile nesaturate ( de exemplu, ulei de masline, ulei de in) au anumite beneficii asupra sanatatii, nu le putem folosi decat pentru preparate reci. Spre deosebite de echivalentii lor saturati, grasimile nesaturate nu pot fi folosite la temperaturi mari, caci se vor arde, fiind mult mai nocive.

4. Concluzii
 
  • Pentru prajit este indicat sa folosim grasimi saturate si de preferat, cu un punct de ardere ridicat. Printre cele mai accesibile uleiuri care indeplinesc aceste conditii sunt uleiul de floarea soarelui si uleiul de palmier. 
  • Schimba uleiul dupa ce il folosesti. Aveti grija sa aruncati tot uleiul ramas, chiar si micile resturi ce raman in tigaie, caci acestea altereaza calitatea uleiului proaspat.
  •  Folositi o tigaie care se incalzeste puternic. In momentul in care puneti un anumit aliment la prajit, temperatura uleiului tinde sa scada, ceea ce va facilita patrunderea grasimii in cartofi. Cu toate acestea, daca tigaia ramane fierbinte, uleiul isi va recapata temperatura mult mai rapid, iar cartofii tai vor fi mai gustosi si cu mai putina grasime.

Sursa articol: www.quora.com

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 3 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Constantin Elena, 21 martie 2015

    Am mai invatzat ceva!

  • Fara foto

    Luminita Ticolea, 14 martie 2015

    Un articol foarte bun

  • Fara foto

    Soby Laur, 13 martie 2015

    Gasimile saturate bune pentru prajit sunt :untura ,untul si uleiul de palmier.Nu -i asa ca va dau fiorii.Papagalii occidentului ce sunteti .