In jurul nostru se spune adesea ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, fiind principala sursa de energie pe care o avem peste zi. Ceea ce nu stim insa este ca micul dejun poate favoriza cresterea greutatii corporale.  
 
Iata care sunt cele mai frecvente greseli pe care le facem la micul dejun si cum le putem remedia:
 
1. Bei sucuri naturale
 
Multi dintre noi credem ca un pahar de suc de fructe este modalitatea ideala de a incepe ziua, insa nu este chiar asa. Sucurile din comert contin o cantitate mare de zahar, ceea ce ne-ar putea face mai mult rau decat bine. Cel mai indicat este sa consumam fructele in stare naturala.

2. Nu-ti faci provizii sanatoase
 
Daca nu ai timp sa mananci dimineata micul dejun, atunci pregateste-te sa faci fata foamei! Fa-ti provizii de gustari sanatoase, precum fructe, legume sau iaurt. 
 
3. Consumi produse de patiserie
 
Produsele de patiserie sunt cu adevarat ispititoare, insa nu sunt deloc recomandate la micul dejun. Covrigii, pateurile sau croissantele sunt delicioase, dar pot provoca o cresterea a nivelului de zahar in sange, urmata de stari de moleseala si foame.

4. Iti indulcesti cafeaua prea mult
 
Adaugarea in exces de zahar, frisca si alte siropuri sau arome si combinarea acestora pot transforma o banala ceasca de cafea intr-o adevarata bomba calorica. Cel mai indicat este sa savuram cafeaua de dimineata cat mai simplu posibil, cu cat mai putine ingrediente adaugate.
 
5. Mananci clatite sau vafe dulci
 
Chiar daca arata ispititor in filmele americane, clatitele si vafele nu sunt preparate potrivite pentru micul dejun. In locul acestora, puteti consuma cereale integrale sau paine integrala, iaurt degresat sau semi-degresat, carne slaba sau oua. In acest fel, senzatia de satietate va tine mai mult timp.

6. Renunti la toate alimentele bogate in calorii
 
Unele dintre aceste alimente au efecte benefice asupra sanatatii, asa ca nu este recomandat sa le scoti definitiv din dieta ta. De exemplu, o mana de alune, cu toate ca este bogata in calorii, va asigura o portie de fibre si proteine, ceea ce duce la mentinerea senzatiei de satietate pentru mai mult timp.

7. Mananci peste masura
 
Chiar daca ai pe masa numai alimente cu un continut scazut de calorii, asta nu inseamna ca poti manca oricat doresti. Fiti atenti si la cantitatea alimentelor consumate, pentru a va asigura ca nu depasiti limita calorica din acea zi.

8. Nu te concentrezi asupra mancarii si nu gandesti inainte de a face alegeri
 
Cu toate ca este tentant sa acceptam dulciurile oferite de colegi atunci cand ajungem la birou dimineata, ganditi-va de doua ori inainte de a face asta. Pana la urma, ce este mai important: gustul unei prajituri sau indeplinirea telurilor voastre?

9. Sari peste micul dejun
 
Cu toate ca te trezesti cu sentimentul de satietate de la cina din seara anterioara, este recomandat sa iei micul dejun, chiar daca mananci putin. Specialistii spun ca mesele tarzii si satioase modifica activitatea metabolismului si pot chiar sa cauzeze un somn agitat. Cu toate acestea, trebuie sa luati in considerare ca desi senzatia de satietate persista, corpul vostru nu a mai fost hranit inca de dinainte de a merge la culcare, iar saritul peste mese poate incetini metabolismul.

10. Nu bei apa dimineata
 
Apa nu trebuie sa lipseasca de la nicio masa. Asadar, asigura-te ca ai la indemana cel putin un pahar de apa atunci cand iei micul dejun. Apa iti va hidrata organismul si te va ajuta sa te simti satul.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 6 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Constantin Elena, 07 martie 2015

    Sant fericita!Micul dejun pentru mine este esential si nu am renuntat la el niciodata !De 60 de ani am acelas ritual.Din cele 10 puncte trebuie sa renunt sau sa ajustez pct.7 Sant in refacere dupa operatia de extirparea tiroidei si am recomandarea sa nu ma ingras- aceasta este tendinta in cazul tiroiditei -si vreau sa tin cont. In general sant cumpatata la mincare dar voi micsora portiile cat se poate de mult.Nu am tinut cura de slabire niciodata,nu sint in stare !Fiind vorba de sanatate,voi minca mai putin mai ales proteine si voi compensa volumul cu fructe si legume.

  • Fara foto

    Dan Constantinescu, 03 martie 2015

    INTERESANT ???????????????/

  • Fara foto

    Letitia Cosma, 27 februarie 2015

    Ai dreptate Danmar Radafam. Sunt in asentimentul tau. Stiu ca asa este.

  • Fara foto

    Ionel Frunza, 27 februarie 2015

    pertinente observatii!

  • Fara foto

    Danmar Radafam, 27 februarie 2015

    Eu nu sunt de accord cu punctul 1 si 10. Suc natural inseamna cel facut prin stoarcerea fructelor nu sucul cumparat facut doar din chimicale. Eu stiu ca apa a bine sa o bei cand te scoli, in niciun caz in timpul meselor.

  • Fara foto

    Vasilica V Vasilescu, 25 februarie 2015

    Salut, eu am gasit acest site unde tot ce trebuie sa faci e sa promovezi un link oferit dupa creeare unui cont gratuit. Dureaza 10 minute si este platit cu 5 $ pentru fiecare persoana care intra pe linukul tau. Tu alegi unde faci promovarea, Bloguri, Commenturi, Facebook.... http://mightyincome.com/?refer=41244