5 motive pentru care nu este bine sa sarim peste mese

De multe ori, din lipsa de timp sau din dorinta de a mai scapa de kilogramele in plus, sarim peste mese, fara a lua in considerare efectele negative pe care acest fapt le poate avea asupra sanatatii noastre. In primul rand, trebuie sa subliniem faptul ca senzatia de foame apare in momentul in care nivelul de zahar din sange scade, iar renuntarea la una sau mai multe mese nu va face decat sa activeze centrii apetitului, determinandu-ne sa mancam mai mult.  

5 motive pentru care nu este bine sa sarim peste mese

Iata alte 5 motive pentru care nu este bine sa sarim peste mese:

1. Oboseala

Hrana este principala sursa de energie a organismului si tocmai de aceea, este de la sine inteles ca prin scaderea ratiei zilnice de hrana organismul va obosi mult mai repede. S-a demonstrat faptul ca lipsa micului dejun urmata de mese neregulate are ca principal efect oboseala.

2. Dispozitie proasta

Studii recente au aratat ca modificarea nivelului glucozei din sange duce la schimbarea starii de spirit. Deoarece glucoza este principala sursa de hrana a creierului, durata prea mare dintre mese poate perturba functiile creierului si poate crea iritabilitate si oboseala.

3. Probleme de concentrare

Dificultati in a retine informatia, dificultati de vorbire, probleme de mentinere a atentiei si de organizare a ideilor - acestea sunt printre principalele efecte negative pe care le are saritul meselor asupra organismului. Nivelul scazut al glucozei creeaza confuzie, ceea ce ne face mai lenti si ne afecteaza concentrarea.

4. Schimbari hormonale

Organismul are capacitatea de a isi mentine stabilitatea in cazul in care luam mese neregultate din cand in cand, insa in cazul in care mesele neregulate devin un obicei zilnic, nivelul scazut al zaharului din sange poate provoca schimbari hormonale.

5. Scaderea masei musculare

Un alt efect negativ pe care il poate avea consumul unor mese neregulate este scaderea masei musculare. Daca sarim peste o masa, masa musculara nu va avea de suferit, insa daca acesta devine un obicei, vei incepe masa musculara va incepe sa scada. Pe langa creier si organele vitale, masa musculara este unul dintre cei mai importanti consumatori de energie din corp. Tocmai de aceea, trebuie hranita corespunzator.
 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Prajitura Bounty

Prajitura Bounty

Reteta de prajitura Bounty. Prajitura Bounty cu blat umed de cacao, crema de cocos si glazura de ciocolata. Bounty cu cocos...

Prajitura Bounty
Omleta cu cartofi, branza si marar

Omleta cu cartofi, branza si marar

Cartofii fierti se curata de coaja, se clatesc cu apa rece si se taie cubulete.

Omleta cu cartofi, branza si marar
Rulada din fleica de porc, cu carne tocata
Aperitive cu carne

Rulada din fleica de porc, cu carne tocata

Reteta aceasta am pregatit-o de Paste.

Rulada din fleica de porc, cu carne tocata
Parteneri
Desert briose cu ciocolata si ness
Bucataras.RO

Desert briose cu ciocolata si ness

Daca iubiti ciocolata, nu aveti cum sa nu iubiti si aceste briose. De fapt, daca va plac chestiile insiropate, cu creme, e...

Desert briose cu ciocolata si ness
Evantai de vinete cu rosii la cuptor
Culinar.RO

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Retete dietetice

Evantai de vinete cu rosii la cuptor