Toti stim ca cea mai buna cale spre o viata sanatoasa este adoptarea unei alimentatii variate. Cu toate acestea, nutritionistii spun ca exista cateva alimente ce nu ar trebui sa lipseasca din dieta zilnica a femeilor. Aceste alimente pot combate riscul de aparitie al osteoporozei, cancerului de san si al bolilor de inima. 
 
Iata care sunt aceste 7 alimente:
 
1. Rosii
 
Alimentele bogate in licopen pot avea un rol important in combaterea cancerului de san si a cancerului cervical, insa nu exista pana acum dovezi stiintifice in acest sens. Este posibil ca aceasta protectie impotriva dezvoltarii celulelor canceroase sa se datoreze unei diete bazate pe consumul mai multor legume, nu doar al rosiilor.
 
2. Seminte de in
 
Oamenii de stiinta au 3 ipoteze in ceea ce priveste beneficiile semintelor de in asupra sanatatii: sunt bogate in acizi grasi omega 3, fibre si lignani, niste compusi ce lupta impotriva bolilor. Semintele de in maro si aurii pot avea un rol important si in lupta impotriva cancerului de san. Cu toate acestea, unii nutritionisti nu recomanda consumul de seminte de in pe perioada sarcinii sau alaptarii.

3. Varza Kale
 
Varza Kale contine multi nutrienti, fiind recomandata in alimentatia oricui, nu doar a femeilor. Contine antioxidanti, precum luteina si zeaxantina ce protejeaza vederea, vitamina C si cantitati mari de calciu. Pe langa acestea, varza Kale este o sursa importanta de vitamina K, ce ajuta la intarirea oaselor. 

4. Somon
 
Nu-i niciun secret ca somonul e sanatos. Aceste contina acizi grasi omga 3, benefici pentru oricine. Consumul de comon pe durata sarcinii poate ajuta la dezvoltarea creierului fatului si a sistemului nervos. Somonul ne protejeaza si de riscul aparitiei bolilor de inima.

5. Suc de merisoare
 
Sucul de merisoare este recomandat mai ales atunci cand suferim de probleme ale tractului urinar. Acest lucru nu se datoreaza continutului de vitamina C sau a aciditatii acestuia, ci a antioxidantilor numiti proantocianide, ce fac adevarate minuni pentru sanatate. 

 6. Iaurt grecesc
 
Cremos si delicios, iaurtul grecesc contine de doua ori mai multe proteine decat majoritatea iaurturilor si mai putin zahar. Contine putini carbohidrati, ajutand la mentinerea unui nivel optim al zaharului in sange. Proteinele pe care le contine imbunatatesc sanatatea muschilor, favorizeaza scaderea in greutate si ne ajuta sa imbatranim sanatos.
 
7. Nuci
 
O mana de nuci ne poate ajuta sa luptam impotriva aparitiei cancerului de san si osteoporozei. Beneficiile nucilor vin, pe de o parte, din continutul ridicat de acizi grasi omega 3, cat si din continutul ridicat de antioxidanti. Un consum regulat de nuci ajuta la mentinerea oaselor puternice si sanatoase.
 
Sursa articol: www.cookinglight.com
Sursa foto: www.flickr.com

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style White

- 13 %
299.99 lei
259.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Terpeziceanu Marinela, 01 iulie 2015

    multumesc pt informatii ,niciodata nu se stie tot ...ai mereu de invatat ...nu conteaza varsta

  • Fara foto

    Ludmila Cebotari, 27 iunie 2015

    mersi pu informatii utile