Chiar daca cei mai multi dintre noi isi doresc sa aiba parte de dimineti linistite, in care sa aiba timpul necesar sa isi savureze pe indelete micul dejun si cafeaua de dimineata, de multe ori lucrurile nu stau deloc asa. Si nu trebuie sa scapam din vedere faptul ca multi specialisti sustin ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Pana la urma, micul dejun este ocazia fiecaruia dintre noi de a incepe ziua cu dreptul, o ocazie care depinde de intelepciunea cu care ne alegem alimentele de pe masa.
 
 
Iata care sunt alimentele care nu ar trebui sa va lipseasca de pe masa dimineata:
 
1. Oua
 
Ouale sunt printre cele mai hranitoare si bogate in nutrienti alimente. Mai mult de atat, proteinele pe care le contin ouale sunt absorbite cu mare usurinta de catre organism, asa ca nu ar trebui sa lipseasca de la micul dejun. Consumul de proteine la micul dejun va crea senzatia de satietate pentru mai mult timp, ajutand si la mentinerea unui nivel de energie ridicat.

2. Banane
 
Bananele sunt ideale pentru micul dejun, avand o combinatie unica de antioxidanti, carbohidrati si potasiu ce ofera organismului energie. Mai mult chiar, specialistii recomanda consumul de banane in detrimentul consumului de bauturi energizante.

3. Avocado
 
Avocado reprezinta o sursa excelenta de energie, fiind bogat in grasimi monosaturate, digerandu-se mai greu. De asemenea, avocado contine si fibre si vitamina B, surse naturale de energie. Si sa nu mai spunem ca are un gust grozav! :-)
 
4. Fructe proaspete
 
Fructele sunt surse importante de antioxidanti si alti compusi care iti mentin un nivel de energie ridicat. De asemenea, zaharul din fructe iti va diminua poftele pentru dulciurile nesanatoase. Cele mai indicate fructe pentru micul dejun sunt grapefruitul, afinele si bananele.

5. Ceai de plante
 
Cu toate ca multi dintre noi prefera sa bea cafea dimineata, trebuie sa va spunem ca ceaiul are mult mai multe beneficii asupra sanatatii decat cafeaua. Ceaiurile ajuta mai mult la hidratare deoarece sunt mai mult pe baza de apa, decat de cofeina. Ceaiul reprezinta o sursa naturala de cofeina si de antioxidanti ce ne protejeaza impotriva radicalilor liberi.

6. Cereale integrale bogate in fibre
 
Exista o varietate de tipuri de cereale, insa cele bogate in fibre sunt cele mai bune. Fibrele din cerealele integrale ne ajuta sa ne mentinem senzatia de satietate pentru mai mult timp, in timp ce carbohidratii din cereale dau energie organismului.
 
7. Carne slaba
 
Carnea slaba este ideala pentru micul dejun, insa trebuie sa o alegem cu grija. Proteinele din carnea slaba sunt numai bune pentru a incepe ziua, deoarece sunt sarace in grasimi, iar aminoacizii iti vor mentine energia pentru intreaga zi.

8. Unt de arahide
 
Untul de arahide ne ofera energie datorita combinatiei de proteine si grasimi, spun specialistii. Tocmai de aceea, poate fi o gustare potrivita si in cursul zilei, nu numai la micul dejun. 

9. Paine integrala
 
Fata de painea alba, painea integrala contine mai multe fibre si grasimi bune. Fibrele ajuta sa ne simtim satui pentru mai mult timp si sa avem mai multa energie. De asemenea, este bogata in complexul de vitamine B, binecunoscute pentru efectele benefice asupra nivelului de energie.

10. Iaurt grecesc
 
Probabil ca va intrebati de ce se recomanda consumul de iaurt grecesc la micul dejun si nu neaparat iaurt simplu. Ei bine, raspunsul este foarte simplu: iaurtul grecesc este de 2 ori mai bogat in proteine decat iaurtul clasic, avand, de obicei si un nivel mai scazut al zaharului. Combinatia de proteine si fibre va intarzia procesul de digestie,  ajutand la cresterea nivelului de energie de peste zi.
 
Sursa articol: www.kitchendaily.com
 

Recomandari electrocasnice

Sandwich Maker

- 20 %
149.99 lei
119.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 1 comentariu
  • Fara foto
  • Fara foto

    MiHai Ignat, 03 martie 2015

    Un singur cuvânt: ciocolată tartinabilă (nutella) :P