Multi dintre noi am trait cu impresia ca fructele sunt benefice pentru sanatate, indiferent sub ce forma le consumam, fie ca sunt proaspete sau uscate. Cu toate acestea, se pare ca fructele uscate nu au aceleasi proprietati ca fructele proaspete, nefiind atat de sanatoase pe cat credeam.

Si probabil ca multi dintre voi se intreaba cum este posibil ca acelasi fruct sa aiba proprietati diferite. Ei bine, explicatia este una simpla: in momentul in care fructele sunt uscate, apa pe care o contin este eliminata, iar numarul de calorii si nutrienti va fi mai mare. De exemplu, din 3 kilograme de cirese proaspete va iesi aproximativ o jumatate de kilogram de cirese uscate. Aceasta jumatate de kilogram va continua sa aiba aceleasi valori nutritionale -calorii, fibre, zahar- insa vom fi tentati sa mancam mai mult, volumul fiind mai mic.
 
Iata la ce trebuie sa fim atenti atunci cand consumam fructe uscate:
 
1. Mere 
 
Cu toate ca merele contin o cantitate suficienta de zahar, merele uscate din comert contin adesea si mai mult zahar. Cel mai indicat este sa le pregatiti chiar voi acasa. Taiati felii foarte subtiri daca doriti sa fie crocante si felii putin mai groase daca doriti sa fie mai moi. Nu mai ramane decat sa le bagati la cuptor sau deschidrator pana cand se usuca. 
 
2. Caise 
 
Adesea, caisele sunt conservate cu dioxid de sulf, o substanta ce le permite mentinerea formei si a culorii. Caisele uscate ar trebui sa aiba o culoare maronie, asa ca fiti atenti la acest aspect data viitoare cand mai cumparati!
 
3. Cirese
 
De multe ori, ciresele uscate din comert contin si o cantitate suplimentara de zahar, pentru un gust mai dulce. Verificati cu atentie ingredientele inainte de a cumpara!
 
4. Nuca de cocos
 
Nuca de cocos contine multe grasimi saturate benefice pentru sanatatea inimii si care ajuta la controlul colesterolului rau. Totusi, trebuie sa stiti ca nuca de cocos, chiar daca este sanatoasa, este si foarte bogata in calorii, asa ca aveti grija cat mancati.
 
5. Merisoare
 
Merisoarele au multe beneficii asupra organismului, insa, din pacate, adaosul de zahar al celor gasite in comert le transforma in adevarate capcane pentru sanatatea noastra.
 
6. Smochine
 
Fie ca sunt uscate la soare sau printr-o alta metoda, smochinele uscate sunt o gustare numai buna. Totusi, tineti cont de faptul ca fructele uscate au mai multe calorii decat cele proaspete!
 
7. Piersici
 
Daca doriti sa va rasfatati cu niste piersici uscate, aveti grija sa cumparati unele fara zahar si fara sulf; acestea sunt suficient de dulci si se mananca fara a mai adauga zahar.
 
8. Ananas
 
Ananasul este cunoscut pentru cantitatea mare de zahar pe care o contine, iar in momentul in care este deshidratat, gustul devine si mai dulce. Daca achizitionati din comert, asigurati-va sa nu aiba adaos de zahar.
 
9. Stafide
 
Stafidele din comert sunt, de obicei, tratate cu dioxid de sulf, ce poate provoca alergii. De asemenea, stafidele uscate au multe calorii, aproximativ 430 per ceasca. Sunt bogate insa in vitamina B6, fier, tiamina, riboflavina si potasiu.
 
 
Sursa articol:  www.thedailymeal.com
 

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 8 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Constantin Elena, 11 aprilie 2015

    Daca esti sanatos,merge orice !Daca ai ,,bolesnite,,una-i buna si 10 nu.Cred ca trebuie doar sa fim cumpatati.La altii li se usuca covrigul la cap si nu pot minca nimic.Sa ne bucuram ca macar avem remedii.De orice fel,sa ne mai carpim sanatatea.

  • Fara foto

    Constantin Elena, 17 martie 2015

    Aveam aceste informatii dar nu prea tineam cont!De cand am Diabet,ma uit la ele si salivez precum cainele lui Pavlol!Mi se pare bun articolul,fara exagerari,asa ca cine are intentii bune,sa citeasca.Cine nu vrea sa respecte,va suporta consecintele.Draga Tita Bogdan,te fericesc!

  • Fara foto

    Carol Szollosi, 12 martie 2015

    Nu e nici o problema in aconsuma aceste fructe,doar trebuie avut grija si ponderat si sa nu ai diabetin rest este ok.In perioada de iarna aceste fructe sunt mult mai bune si sanatoase.

  • Fara foto

    Igirel Paula, 11 martie 2015

    Aia nu, aia nu, aia mai puțin sau deloc!Atunci ce să mai mâncăm? Mai nou, furnizorii ce carne, o injectează, deci, nici carne..:(

  • Fara foto

    Bogdan Tita, 11 martie 2015

    cred ca nu mai ascult de nici o parere am sa maninc asa cum vreau eu

  • Fara foto

    Dumitru Vasiliu, 11 martie 2015

    e bine sa stim !

  • Fara foto

    Elena Cristina Nitu, 10 martie 2015

    nimic nu mai e sanatos mereu pareri pro si contra

  • Fara foto

    Ioana Bobocea, 10 martie 2015

    INTERESANT !