Slabeste schimbandu-ti obiceiurile in bucatarie!

Te-ai gandit vreodata ca e posibil ca felul in care te comporti in bucatarie sa te atraga sa mananci din ce in ce mai mult? Daca iti aranjezi bucataria, frigiderul si camara intr-un anume fel si iti schimbi obiceiurile la masa, vei observa ca nu mai esti tentat sa consumi atat de multe alimente ca inainte!

Slabeste schimbandu-ti obiceiurile in bucatarie!

Pe tavan:

Probabil nu iti dai seama, dar, daca ai o sursa de lumina puternica in bucatarie, te va face sa fii mai agitat si sa mananci mai repede (si mai mult!). Cu o lumina mai slaba, te vei putea relaxa, vei manca mai incet si te vei satura mai repede. De asemenea, opreste aerul conditionat. Cu cat e mai multa racoare in camera, cu atat vei manca mai mult.

In frigider:

In loc sa depozitezi fructele si legumele in sertarele special destinate acestora din frigider, pune-le la vedere, pe sertarul din mijloc. Astfel, vor fi primul lucru pe care il vezi atunci cand deschizi frigiderul. Pastreaza toate mancarurile grase si bogate in calorii ascunse dupa cele sanatoase.

In congelator:

In loc sa faci provizii de pizza congelata, cartofi prajiti si crochete de peste, incearca sa iti umpli congelatorul cu tot felul de legume uscate sau chiar cu fructe.

In camara:

Daca esti genul care cumpara foarte multe prajiturele, chips-uri, floricele, cereale dulci si alte alimente grase de acest fel, incearca, pentru inceput, sa le cumperi in cantitati mai mici. In loc de punga cea mai mare de chips-uri, cumpar-o pe cea mai mica. Cu cat ai mai multe produse, cu atat vei manca mai mult. In schimb, poti incerca sa cumperi compoturi de fructe, pe care sa le plasezi in fata tuturor acestor gustari nesanatoase.

Pe farfurie:

In loc sa asezi toata mancarea pe masa, in bucatarie, tine cratitele pe aragaz, pentru a fi mai greu sa iti adaugi o a doua portie in farfurie. De asemenea, incearca sa folosesti farfurii mai mici. Vei avea impresia ca ai mancat pe saturate daca umpli varf o farfurie mai mica decat una clasica, de cina. Si aceasta regula se aplica si la pahare. Daca obisnuiesti sa bei sucuri acidulate sau alcool in timpul mesei, foloseste un pahar mai mic ca de obicei.

Nu te uita la televizor in timp ce mananci. Daca ai si alta activitate in timpul cinei, nu vei mai fi atent la ce mananci si, pierdut in emisiunea TV favorita, s-ar putea sa mananci mai mult ca de obicei si cina sa dureze dublu. De asemenea, e posibil ca reclamele sa-ti... faca pofta de mancare!

Sfaturi despre calorii:

- Foloseste multe condimente. Daca consumi ceva cu foarte putine calorii, condimentele ii vor da un gust mai bun, asa ca asigura-te ca ai tot timpul la indemana multe pliculete cu arome de tot felul.

- Nu rontai in timp ce gatesti. E foarte tentant sa tot gusti din felul de mancare pe care il prepari, dar, de multe ori, nu faci asta pentru a verifica ce ingrediente mai trebuie sa adaugi, ci doar... pentru ca are un gust foarte bun. Poti incerca sa mesteci guma fara zahar, ca sa nu fii tentat sa tot gusti din preparate.

- Poti savura un pahar cu vin, dar nu inainte de masa. Daca consumi alcool inainte sa mananci, iti va spori pofta de mancare si vei fi tentat sa mananci mai mult.

- Nu uita sa bei foarte multe apa, ca sa fii hidratat constant. Plus ca apa iti va si potoli pofta de mancare. Pentru a adauga savoare unui pahar cu apa, poti adauga suc de lamaie sau felii de castravete.

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi