Te-ai gandit vreodata ca e posibil ca felul in care te comporti in bucatarie sa te atraga sa mananci din ce in ce mai mult? Daca iti aranjezi bucataria, frigiderul si camara intr-un anume fel si iti schimbi obiceiurile la masa, vei observa ca nu mai esti tentat sa consumi atat de multe alimente ca inainte! Pe tavan:
Probabil nu iti dai seama, dar, daca ai o sursa de lumina puternica in bucatarie, te va face sa fii mai agitat si sa mananci mai repede (si mai mult!). Cu o lumina mai slaba, te vei putea relaxa, vei manca mai incet si te vei satura mai repede. De asemenea, opreste aerul conditionat. Cu cat e mai multa racoare in camera, cu atat vei manca mai mult.

In frigider:
In loc sa depozitezi fructele si legumele in sertarele special destinate acestora din frigider, pune-le la vedere, pe sertarul din mijloc. Astfel, vor fi primul lucru pe care il vezi atunci cand deschizi frigiderul. Pastreaza toate mancarurile grase si bogate in calorii ascunse dupa cele sanatoase.

In congelator:
In loc sa faci provizii de pizza congelata, cartofi prajiti si crochete de peste, incearca sa iti umpli congelatorul cu tot felul de legume uscate sau chiar cu fructe.
In camara:
Daca esti genul care cumpara foarte multe prajiturele, chips-uri, floricele, cereale dulci si alte alimente grase de acest fel, incearca, pentru inceput, sa le cumperi in cantitati mai mici. In loc de punga cea mai mare de chips-uri, cumpar-o pe cea mai mica. Cu cat ai mai multe produse, cu atat vei manca mai mult. In schimb, poti incerca sa cumperi compoturi de fructe, pe care sa le plasezi in fata tuturor acestor gustari nesanatoase.

Pe farfurie:

In loc sa asezi toata mancarea pe masa, in bucatarie, tine cratitele pe aragaz, pentru a fi mai greu sa iti adaugi o a doua portie in farfurie. De asemenea, incearca sa folosesti farfurii mai mici. Vei avea impresia ca ai mancat pe saturate daca umpli varf o farfurie mai mica decat una clasica, de cina. Si aceasta regula se aplica si la pahare. Daca obisnuiesti sa bei sucuri acidulate sau alcool in timpul mesei, foloseste un pahar mai mic ca de obicei.

Nu te uita la televizor in timp ce mananci. Daca ai si alta activitate in timpul cinei, nu vei mai fi atent la ce mananci si, pierdut in emisiunea TV favorita, s-ar putea sa mananci mai mult ca de obicei si cina sa dureze dublu. De asemenea, e posibil ca reclamele sa-ti... faca pofta de mancare!

Sfaturi despre calorii:
- Foloseste multe condimente. Daca consumi ceva cu foarte putine calorii, condimentele ii vor da un gust mai bun, asa ca asigura-te ca ai tot timpul la indemana multe pliculete cu arome de tot felul.
- Nu rontai in timp ce gatesti. E foarte tentant sa tot gusti din felul de mancare pe care il prepari, dar, de multe ori, nu faci asta pentru a verifica ce ingrediente mai trebuie sa adaugi, ci doar... pentru ca are un gust foarte bun. Poti incerca sa mesteci guma fara zahar, ca sa nu fii tentat sa tot gusti din preparate.
- Poti savura un pahar cu vin, dar nu inainte de masa. Daca consumi alcool inainte sa mananci, iti va spori pofta de mancare si vei fi tentat sa mananci mai mult.
- Nu uita sa bei foarte multe apa, ca sa fii hidratat constant. Plus ca apa iti va si potoli pofta de mancare. Pentru a adauga savoare unui pahar cu apa, poti adauga suc de lamaie sau felii de castravete.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 5 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    marita28, 05 iunie 2010

    Sfaturi utile care merita a fi urmate!

  • Fara foto

    dicarmencitta1957, 24 martie 2010

    Un articol foarte bun si chiar ar trebui sa-l urmam cu strictete.

  • Fara foto

    Alina , 03 septembrie 2009

    Ceva de genul am eu asezate mancarurile in frigider :P dar sunt foarte tentata sa gust din mancare cand o prepar chiar si din ingrediente separat... de acum o sa incerc sa ma abtzin orice ar fi :D interesant articol si lucrusi bune de stiut ;;)

  • Fara foto

    valentina ionita, 18 august 2009

    Un articol interesant si bine structurat...Sfaturile sunt extraordinare ...

  • Fara foto

    valentina ionita, 25 iunie 2009

    Multumim pentru articol si pentru sfaturi,astfel fiecare ar trebui sa-si cunoasca propriul organism,sa-si infraneze poftele si anumite obiceiuri care nu aduc beneficii asupra sanatatii si sa invete sa le corecteze.