Cele mai populare alimente care contin vitamina C sunt citricele, insa, desi poate parea suprinzator, acestea nu au cea mai mare cantitate. Vitamina C este un nutrient esential pentru organism pentru dezvoltarea si ingrijirea tesuturilor, vaselor de sange si cartilajilor. Aceasta joaca un rol important si in sinteza colagenului in piele, oase, dinti, ligamente, tendoane. Prin puternicul efect antioxidant, vitamina C ajuta si la prevenirea cancerului. 
 
In plus, ajuta organismul la sinteza calciului si alte minerale, este foarte buna in cazul racelilor si gripelor, stimuleaza functia creierului, vindecarea ranilor si vindecarea dupa diferite boli. Doza zilnica recomandata de vitamina C este de circa 75 mg pentru femei si 90 mg pentru barbati.
 
Dupa cum am vazut, aceasta vitamina este extrem de importanta in alimentatie, asa ca va prezentam top 10 alimente bogate in vitamina C, in afara de popularele citrice, si pe care nu trebuie sa le evitati consumate proaspete (netratate termic). 
 
1) Kiwi
Acest fruct verde, mic si gustos contine mai multa vitamina decat portocala. Kiwi este bogat si in flavonoide, concentratia de potasiu este similara cu cea regasita in banane. Studiile au demonstrat ca acei copii care consuma kiwi au un tract respirator mai puternic. 
 
Pe langa faptul ca ardeii grasi sunt bogati in vitamina C, acestia au un  continut ridicat de vitamina C. O jumatate de cana de ardei gras contine peste 140 mg de vitamina C, cei mai bogati in aceasta vitamina fiind cei galbeni, apoi cei rosii. 
 
3) Ierburi aromatice (cimbru si patrunjel)
Ierburile proaspete si cele uscate sunt pline cu vitamine si aduc multe beneficii organismului. Cimbrul are cel mai mare aport de vitamina C dintre ierburi cu 160 mg de vitamina C per 100 g de cimbru (adica 1,6 mg intr-o lingurita de cimbru). 
Patrunjelul contine 133 mg la o portie de 100 de grame - ceea ce inseamna ca o salata Tabouleh cu mult patrunjel este perfecta pentru portia zilnica de vitamina C.  
 
4) Broccoli, conopida si varza de Bruxelles
De retinut ca toate aceste legume trebuie consumate proaspete, netratate termic, pentru maximum de vitamine. Broccoli este campionul intre acestea 3, cu un continut de 89 mg la 100 g. Varza de Bruxelles poate ca nu este preferata de mult dintre noi, insa are un continut ridicat de vitamina C, fiind o buna sursa de vitamina K, acid folic, vitamina A, magneziu, potasiu si fibre.
 
Se stie ca legumele si fructele verzi au un continut mare de vitamina C, asa ca gulia verde, spanacul, macrisul si alte asemenea nu fac exceptie. 
 
6) Rosii
Nu te-ai fi gandit ca rosiile au multa vitamina C, ei bine, iata ca da. Rosiile uscate la soare au continut concetrat de vitamina C - o portie de 100 g contine 100 mg de vitamina C, adica mult mai mult decat necesarul zilnic. Deci o salata de rosii 
 
7) Pepene
O cana de pepene galben taiat cubulete contine circa 67 mg de vitamina C, la care se mai adauga vitamina A si potasiu. Iubitorii de pepene rosu pot fi fericiti, si acesta are multa vitamina C. 
 
Culoarea este un bun indicator pentru diferite vitamine din fructe si legume, asa ca violetul inchis al coacazelor semnaleaza faptul ca sunt bogate in vitamina C. Acestea contin 180 mg vitamina C per portie plus alti nutrienti precum potasiu, fier, vitamina B5 si fitochimicale. 
 
Unele dintre cele mai apreciate si gustoase fructe, capsunile sunt bogate in vitamina C, fibre si antioxidanti. O portie de capsuni contine circa jumatate din necesarul zilnic de vitamina C. 
 
10) Ardei iute (verde si rosu)
Sunt excelenti pentru a face mancarea picanta si pentru a condimenta sosurile, curry-urile si supele. Ardeiul iute verde are cel mai mare continut de vitamina C. 100 de g de ardei iute verde contine 242 mg de vitamina C, desigur, daca poti sa consumi atat de mult. Insa un singur ardei iute are 109 mg, iar unul rosu are 65 mg. 
 

Recomandari electrocasnice

Panini Maker

- 12 %
249.99 lei
219.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 1 comentariu
  • Fara foto
  • Fara foto

    Florica Pirvu, 30 octombrie 2015

    multumesc pentru aceste informatii.