Fructe coapte si delicioase. Legume crocante si colorate. Cereale si nuci savuroase. Chiar si un castron de popcorn. Toate acestea sunt tipuri de alimente care sunt foarte bogate in fibre, componenta esentiala a unei diete sanatoase. Unele studii au dovedit ca fibrele ajuta la mentinerea greutatii, controland pofta de mancare, intrucat alimetnele ce contin fibre te fac sa te simti “plin” o vreme mai indelungata. Fibra ajuta mancarea sa treaca prin sistemul digestiv si, de asemenea, unele tipuri de fibra te ajuta sa elimini colesterolul in exces din organism, prevenind ca acesta sa fie aborbit de catre sange. In plus, o dieta bogata in fibre ajuta la un tranzit intestinal bun si la detoxifierea organismului.

Cantitatea de fibra recomandata zilnic pentru adulti peste 50 de ani este de 30 grame pentru barbati si 21 de grame pentru femei. Pentru adultii sub 50 de ani, doza recomandata este de 38 de grame pentru barbati si 25 de grame pentru femei.

Cum sa consumi zilnic mai multe fibre

Asigura-te ca in meniul tau zilnic se regasesc:

- amestecuri de fructe uscate (stafide, caise) in locul dulciurilor
- leguminoase (fasole, mazare, linte), ciuperci, soia
- orez brun in loc de orez alb
- fructe proaspete in locul sucurilor de fructe din comert
- popcorn si nuci in locul chips-urilor si covrigeilor
- fructe cu coaja in locul fructelor decojite
Este destul de simplu sa consumi zilnic cantiatea de fibre potrivita. Creste cantitatea de fibre gradual, vreme de cateva saptamani, pentru ca organismul tau sa aiba timp sa se adapteze la schimbare. Si, in timp ce maresti cantitatea de fibre, bea multe lichide.

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style Black

- 37 %
299.99 lei
189.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 4 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    dicarmencitta1957, 22 august 2009

    Un articol bun,eu mananc zilnic dimineata un mar ionatan cu coaja cu tot si daca am pofta de dulce mananc,10 stafide,2 curmale si 2 caise uscate(in loc de ciocolata).

  • Fara foto

    valentina ionita, 26 iunie 2009

    Avem nevoie de fibre ca de aer...

  • Fara foto

    constanta proca, 14 iunie 2009

    Fibrele sunt foarte bune pentru sanatate,previn constipatia asigurand evacuarea tranzitului intestinal.

  • Fara foto

    burdulea maria elena, 22 aprilie 2009

    Intradevar, fibrele sunt satioase, consumate constant, ajuta la mentinerea greutatii corporale, verificat personal.