Indigestia si alte probleme stomacale sunt cauze ale mancatului in graba si a unui stil de viata accelerat, fiind afectiuni specifice zilelor noastre. Este bine de stiut ca aceste probleme pot fi ameliorate cu ajutorul anumitor alimente si a unor reguli foarte simple de care orice poate tine cont. 
 
 
1. Fa-ti timp pentru micul dejun
 
Micul dejun este obligatoriu - acesta da startul metabolismului si sub nici o forma nu avem voie sa il sarim! Este recomandat sa consumam iaurturi bogate in probiotice, care sa faciliteze digestia.
 
2. Mananca incet
 
In majoritatea timpului mancam in graba, in drum spre birou sau in fata calculatorului. Acest lucru trebuie sa inceteze! Pentru o digestie eficienta, trebuie sa ne concentram asupra mancarii si sa o mestecam atent. Astfel, sistemul digestiv va functiona mai bine.

3. Bea apa
 
Apa are beneficii miraculoase asupra organismului, inclusiv asupra digestiei. Bea cat mai multa apa zilnic, mai ales cu 20 minute inaintea meselor.
 
4. Fara mancaruri procesate
 
Mancarurile procesate sunt inamicii digestiei eficiente, asa ca evitati-le pe cat de mult puteti. Alegeti in schimb alimente naturale si preparate facute in casa.
 
5. Ia-ti pauza 
 
Iesi din birou pentru o scurta plimbare; fie ca te plimbi doar prin cladire sau dai o tura in jurul cladirii in care lucrezi, putina miscare dupa masa va ajuta digestia si te va face sa te simti mult mai bine. 

6. Ia cina mai devreme
 
Este indicat sa luam cina cu cel putin 3 ore inainte de a merge la culcare, pentru un somn odihnitor si o digestie eficienta.

7. Bea ceai de menta
 
Daca obisnuiesti sa savurezi o cafea dupa amiaza, ai putea sa o inlocuiesti cu un ceai de menta, ce va ajuta sistemul digestiv.

8. Redu consumul de alcool
 
Alcoolul poate stimula aciditatea gastrica, asadar este recomandat sa il consumam cat mai rar si in cantitati cat mai mici.

9. Redu portiile
 
Nu ingreuna sistemul digestiv prin consumul unor portii generoase de mancare. Este indicat sa consumi portii mici, la intervale regulate, de 3-4 ore.
 
10. Fa miscare
 
Atunci cand suferim de probleme digestive, sportul ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, caci contribuie semnificativ la o buna digestie.
 
Sursa foto: www.flickr.com

Recomandari electrocasnice

Sandwich Maker

- 13 %
149.99 lei
129.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Stefan Sarba, 26 mai 2015

    In general așa fac,nu mă grăbesc fiind pensionar,din păcate cei activi sunt atât de stresați de programul inuman și viteza de scurgere a timpului! Este ca in bancul cu rabinul și un enoriaș: Îi cere sfatul rabinului pentru prevenirea morții gâștelor din gospodăria sa,deși ascultă sfaturile gâștele se prăpădesc una câte una.Se duce la rabin să-i spună că nu mai are rate,rabinul îi raspunde: păcat,eu mai aveam sfaturi!

  • Fara foto

    Mota Aurelia, 26 mai 2015

    interesant