Mancarurile ambalate nu se numara printre cele mai sanatoase variante pe care le avem, cele mai multe dintre ele continand conservanti, mult zahar si alte ingrediente carora cu greu le putem pronunta numele. Exista o legatura stransa intre mancarurile ambalate si cresterea in greutate, cresterea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare si chiar de aparitie a cancerului. Cu toate acestea, de multe ori este mai comod sa consumam astfel de preparate decat sa le pregatim noi acasa. Acest lucru nu se aplica insa urmatoarelor 4 preparate, pe care este mult mai usor sa le faci acasa decat sa le cumperi:
 
 
1. Iaurt cu fructe
 
In locul iaurtului cumparat cu fructe, ale carui fructe "inoata" in sirop si zahar, este indicat sa va pregatiti propriul vostru iaurt. Taie marunt fructe proaspete (sau chiar congelate) si adauga-le peste iaurt grecesc sau kefir pentru a te putea bucura in intregime de beneficiile iaurtului si fructelor.
 
2. Popcorn de pregatit la microunde
 
Pungile de popcorn contin, de multe ori, conservanti, grasimi si arome artificiale, ce au efecte negative asupra sanatatii. Este recomandat sa va cumparati separat boabele pentru popcorn, sa le puneti intr-o punga de hartie si sa o introduceti in cuptorul cu microunde (asta dupa ce ati inchis-o bine). Cat ati clipi, veti avea popcorn delicios, caruia ii puteti adauga orice aroma doriti, de la usturoi la ardei sau oregano.

3. Dressing pentru salata
 
Dressingurile pentru salata ambalate continut o cantitate mult prea mare de uleiuri si emulsificatori, ce sunt asociati cu cresterea riscului de probleme cardiace. In locul acestora, puteti folosi ulei de masline, otet sau suc de lamaie.
 
4. Unt de arahide
 
Majoritatea tipurilor de unt de arahide de pe piata contin o cantitate mult prea mare de sodiu, 2 linguri de unt de arahide continand aproximativ 5% din cantitatea zilnica recomandata. In plus, contin si alte ingrediente - uleiuri, indulcitori si conservanti - pe langa untul de arahide. 
Daca aveti un blender acasa, puteti pregati acasa unt de arahide, controland cu exactitate cantitatea de ulei si sare din compozitie. Pe langa arahide, puteti adauga (insa nu este obligatoriu) miere, ulei de arahide sau sare pentru a completa gustul.

Sursa articol: www.womenshealthmag.com
Sursa foto: www.flickr.com
 

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 0 comentarii
  • Fara foto