Batoanele nutritive au reusit, incetul cu incetul sa patrunda si in alimentatia romanilor si chiar sa devina pentru multi dintre noi un aliment pe care il consumam in fiecare zi. De multe ori insa, aceste batoane nu sunt atat de sanatoase pe cat sustin etichetele lor ca sunt.
 
Si probabil ca va intrebati si voi acum cum ne putem da seama care batoane nutritive sunt benefice pentru organism si care nu, nu-i asa? Ei bine, iata la ce trebuie sa fiti atenti:
 
1. Calorii
 
Daca mananci batonul pe post de gustare, aceasta nu ar trebui sa aiba mai mult de 200 calorii, maxim 250 calorii daca batonul contine fructe sau oleaginoase. Exista o mare diferenta intre 200 calorii de caju, de exemplu, fata de 200 calorii de orez. Daca mananci batonul pe post de pranz , acesta poate avea aproximativ 500 calorii. 
 
2. Proteine
 
In cazul in care consumi batonul ca gustare este suficient sa contina 4-5 grame de proteine pentru a-ti mentine senzatia de satietate. Daca batonul reprezinta o masa principala, trebuie sa contina cel putin 15 grame de proteine.
 
3. Fibre
 
Specialistii ne indeamna sa ne uitam pe eticheta la provenienta fibrelor continute inainte de a achizitiona produsul. Sursa fibrelor este inulina (o componenta pe care producatorii o adauga uneori pentru a creste continutul de fibre) sau fructele uscate?  Inulina ce nu este obtinuta din surse naturale poate avea efecte secundare mai puternice si mai periculoase decat cea obtinuta pe cale naturala.

4. Grasimi
 
Daca grasimea provine din uleiuri sau alimente oleginoase, specialistii ne recomanda sa fim atenti totusi la ponderea sa. De exemplu, pentru un baton ce contine alune nivelul de grasime ar trebui sa fie de 10-11 grame, cu aproximativ 2 grame de grasimi saturate.
 
5. Zahar
 
In primul rand, daca batonul contine o cantitate mare de glucoza, miere sau agave este cazul ca renunti la el (sau cel putin asigura-te ca are mai putin de 6-7 grame de zahar).  Daca zaharul provine de la fructe uscate, nivelul sau poate fi de 10-12 grame per baton.
 
6. Sodiu
 
Batoanele nutritive au, in general, un continut scazut de sodiu, mai ales daca sunt facute din alimente integrale. Specialistii ne recomanda totusi sa nu consumam batoane cu mai mult de 200 miligrame sodiu sau chiar 100 miligrame daca exista probleme de sanatate care presupun reducerea nivelului de sodiu din organism.
 
Sursa articol: www.womenshealthmag.com
Kuvings Romania Crockpot Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Breville Romania Ozen Romania
Kuvings Romania Crockpot Romania Breville Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Ozen Romania

Recomandari electrocasnice

Storcator citrice

- 35 %
199.99 lei
129.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Marieta_Pall, 09 mai 2015

    Putem avea incredere in ce scrie pe eticheta lor?

  • Fara foto

    Livia Chirtop, 29 aprilie 2015

    Eu credeam ca e postata si reteta pe aici pe undeva...