6 modalitati prin care iti dai seama daca batonul nutritiv e sanatos

Batoanele nutritive au reusit, incetul cu incetul sa patrunda si in alimentatia romanilor si chiar sa devina pentru multi dintre noi un aliment pe care il consumam in fiecare zi. De multe ori insa, aceste batoane nu sunt atat de sanatoase pe cat sustin etichetele lor ca sunt.   Si probabil ca va intrebati si voi acum cum ne putem da seama care batoane nutritive sunt benefice pentru organism si care nu, nu-i asa? Ei bine, iata la ce trebuie sa fiti atenti:  

6 modalitati prin care iti dai seama daca batonul nutritiv e sanatos

1. Calorii

Daca mananci batonul pe post de gustare, aceasta nu ar trebui sa aiba mai mult de 200 calorii, maxim 250 calorii daca batonul contine fructe sau oleaginoase. Exista o mare diferenta intre 200 calorii de caju, de exemplu, fata de 200 calorii de orez. Daca mananci batonul pe post de pranz , acesta poate avea aproximativ 500 calorii.

2. Proteine

In cazul in care consumi batonul ca gustare este suficient sa contina 4-5 grame de proteine pentru a-ti mentine senzatia de satietate. Daca batonul reprezinta o masa principala, trebuie sa contina cel putin 15 grame de proteine.
3. Fibre

Specialistii ne indeamna sa ne uitam pe eticheta la provenienta fibrelor continute inainte de a achizitiona produsul. Sursa fibrelor este inulina (o componenta pe care producatorii o adauga uneori pentru a creste continutul de fibre) sau fructele uscate? Inulina ce nu este obtinuta din surse naturale poate avea efecte secundare mai puternice si mai periculoase decat cea obtinuta pe cale naturala.

4. Grasimi

Daca grasimea provine din uleiuri sau alimente oleginoase, specialistii ne recomanda sa fim atenti totusi la ponderea sa. De exemplu, pentru un baton ce contine alune nivelul de grasime ar trebui sa fie de 10-11 grame, cu aproximativ 2 grame de grasimi saturate.
5. Zahar

In primul rand, daca batonul contine o cantitate mare de glucoza, miere sau agave este cazul ca renunti la el (sau cel putin asigura-te ca are mai putin de 6-7 grame de zahar). Daca zaharul provine de la fructe uscate, nivelul sau poate fi de 10-12 grame per baton.
6. Sodiu

Batoanele nutritive au, in general, un continut scazut de sodiu, mai ales daca sunt facute din alimente integrale. Specialistii ne recomanda totusi sa nu consumam batoane cu mai mult de 200 miligrame sodiu sau chiar 100 miligrame daca exista probleme de sanatate care presupun reducerea nivelului de sodiu din organism.

Sursa articol: www.womenshealthmag.com
 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Covrigi turcesti cu susan - Simit

Covrigi turcesti cu susan - Simit

Reteta de covrigi turcesti cu susan- Simit. Covrigi turcesti cu susan - Simit reteta simpla si usor de preparat. Reteta de...

Covrigi turcesti cu susan - Simit
Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta

Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta

Punem la fiert inimile cu pipotele in apa rece.

Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta
Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise

Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise

Foi: Intr-un bol se pun ouale impreuna cu zaharul.

Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise
Parteneri
Desert briose cu ciocolata si ness
Bucataras.RO

Desert briose cu ciocolata si ness

Daca iubiti ciocolata, nu aveti cum sa nu iubiti si aceste briose. De fapt, daca va plac chestiile insiropate, cu creme, e...

Desert briose cu ciocolata si ness
Evantai de vinete cu rosii la cuptor
Culinar.RO

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Retete dietetice

Evantai de vinete cu rosii la cuptor