Exista cateva tipuri de alimente ale caror efecte asupra creierului nostru sunt similare cu cele ale drogurilor. 

De exemplu, stiti ca odata ce ati gustat un chips, nu va puteti opri acolo si o sa mai luati unul si inca unul si inca unul...

Aceste "alimente-drog" ne fac sa manacam din ce in ce mai mult, fara sa ne dea senzatia de satietate, iar rezultatele sunt, de multe ori, dezastruoase. 

Iata care sunt aceste mancaruri care ne dau "dependenta":

Gustarile sarate

Un studiu realizat de Universitatea din Florida, Statele Unite, a aratat ca alimentele sarate au de multe ori acelasi efect ca substantele care produc dependenta, stimuland centrul de recompensa si placere al creierului.

De asemenea, consumul de mancaruri sarate are ca efect secundar setea, care de cele mai multe ori este potolita cu bauturi nesanatoase - sucuri cu continut mare de zahar sau bauturi slab alcoolizate, precum berea. 

Recomandarea este ca atunci cand consumati gustari sarate sa le asociati cu produse bogate in proteine, care taie pofta de alte alimente sarate. Si, atunci cand vi se face sete, alegeti o bautura sanatoasa. 

Indulcitorii artificiali

Un studiu realizat de oamenii de stiinta de la Universtatea Yale a ajuns la concluzia ca gustul dulce, chiar si cand este dat de indulcitorii artificiali, creste apetitul.

Insa, inducitorii naturali sunt perceputi de creier ca o recompensa, pe cand cei artificiali nu. Acest lucru inseamna ca atunci cand consumam indulcitori artificiali foamea noastra nu este satisfacuta si creierul o sa ne transmita sa mancam mai mult.

Monoglutamatul de sodiu

Monoglutamatul de sodiu este un aditiv alimentar care se gaseste in multe alimente procesate, iar studii recente au aratat ca acesta este adesea asociat cu un risc mare de crestere in greutate.  

In acelasi timp, un alt studiu publicat in revista The European Journal of Clinical Nutrition, a descoperit ca monoglutamatul de sodiu afecteaza acea parte a hipotalamusul care este responsabila cu controlul apetitului.



Paine si pastele  

Faina pierde destul de multi dintre nutrienti in urma procesului de rafinare, de aceea simtim nevoia de a manca mai multa paine sau paste pentru a ne simti satui.

Totodata, painea alba si pastele sunt digerate mai repede si transformate in zahar. Ceea ce inseamna ca actioneaza rapid asupra centrilor placerii si recompensei din creier, dand un efect de dependenta.

Este recomandat sa inlocuiti, pe cat posibil, produsele de panificatie din faina alba, cu cele din faina integrala.   

Alcoolul

Pe langa faptul ca bauturile alcoolice contin multe calorii, acestea elimina inhibitiile si va pot determina sa mancati mai mult. Indicat este ca inainte sa beti alcool, sa ai parte de o masa satioasa, dar si sa consumi apa intre paharele de alcool.

Alimente semi-preparate

Prajiturile ambalate, chipsurile, pizza si mancarea fast food au un continut glicemic mare, care stimuleaza pofta de mancare. De asemenea, mancarea procesata stimuleaza mult mai intens centrul de recompense din creier, ceea ce declanseaza o senzatie falsa ca ai nevoie de mai multa astfel de hrana.  



Sucurile carbo-gazoase 

Sucurile carbo-gazoase din comert contin o cantitate mare de zahar, acesta este si motivul pentru care glicemia creste brusc, fiind urmata de o scadere la fel de brusca, care da o senzatie acuta de foame. Pentru a potoli aceasta foame, creierul va crea pofte pentru alimente nesanatoase, bogate in zahar si grasimi, care au aceasta calitate de a potoli rapid foame pe o durata mica de timp.
 
Sursa foto: huffingtonpost.com
Sursa articol: huffingtonpost.com

Recomandari electrocasnice

Panini Maker Large

- 13 %
389.99 lei
339.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 0 comentarii
  • Fara foto