In perioada postului, ne putem confrunta adesea cu lipsa de inspiratie in bucatarie. In ciuda acestui fapt, trebuie sa stiti ca exista o varietate de combinatii si de retete care mai de care mai delicioase, ce ne pot ajuta sa trecem mult mai usor peste aceasta perioada.

Pana la urma, trebuie sa luam in considerare ca acesta este un mod de viata pentru multe persoane, si anume veganii. Dieta vegana, precum postul, presupune eliminarea produselor de origine alimentara din alimentatie.

Iar pentru a va fi mai usor, ne-am gandit sa va prezentam 10 inlocuitori pentru cele mai uzuale alimente pe care le folosim in bucatarie. Iata care sunt acestia:

1. Lapte

Laptele se poate inlocui foarte usor in orice reteta. Puteti folosi lapte de soia, lapte de orez, lapte de ovaz sau lapte de migdale.

2. Unt

Untul se poate inlocui foarte usor cu margarina vegetala. Totusi, trebuie sa cititi cu atentie eticheta inainte de achizitionare, caci nu toate tipurile de margarina sunt de post. De asemenea, puteti inlocui untul cu ulei de floarea soarelui, de porumb sau de rapita,

3. Iaurt

Exista si iaurt de post, desi asta poate suna straniu. Iaurtul de post este realizat din soia sau din nuca de cocos si este un substitut foarte bun pentru iaurtul clasic.

4. Ciocolata

Sigur imposibilitatea de a mai manca ciocolata ii determina pe multi sa aleaga sa nu tina post, insa vestea buna este ca nici nu trebuie sa ne abtinem de la ciocolata in aceasta perioada. Exista multe sortimente de ciocolata ce nu contin lapte si pot fi folosite la pregatirea prajiturilor sau pot fi consumate si ca atare.

5.  Gelatina

Probabil multe dintre gospodine au fost dezamagite ca nu pot pregati un anumit desert din cauza ca gelatina este un produs de origine animala. Vesti bune: gelatina poate fi inlocuita cu succes cu agar, un gelifiant natural ce se regaseste in magazinele naturiste.

6. Oua

Cel mai comun inlocuitor pentru oua este tofu moale; aceasta poate fi folosit cu succes in retete. De asemenea, in cazul prajiturilor se mai pot folosi piureurile din diferite fructe (mere, banane sau prune) sau iaurtul de soia.

7. Branza

Exista mai multe tipuri de branza de post, insa inainte de a cumpara asigurati-va ca nu contine caseina (proteina din lapte). De asemenea, puteti inlocui branza rasa cu tofu ras, cu toate ca acesta din urma nu se va topi la fel de usor precum branza.

8. Carne

Pentru multi, carnea reprezinta o parte importanta a alimentatiei si este greu de eliminat din dieta. Cu toate acestea, in zilele noastre exista o varietate de produse similare, precum burgeri sau friptura din soia sau tofu.

9. Smantana

Smantana se poate inlocui foarte usor in retete folosind iaurt de soia. De asemenea, se poate folosi varianta vegana a smantanii, ce nu contine lapte de origine animala.

10. Maioneza

Este foarte simplu sa ne pregatim chiar noi o maioneza de post cu care sa inlocuim clasica maioneza. Nu avem nevoie decat de 100 ml lapte de soia, doua lingurite de mustar, 1/2 lingurita suc de lamaie, sare si piper. Amestecam ingredientele pana obtinem o compozitie omogena si ne putem bucura de o maioneza delicioasa de post. :-)

Sursa articol: www.vegkitchen.com

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Cristina G, 25 martie 2015

    De luat aminte.

  • Fara foto

    Chiba Nicolae Florin, 24 martie 2015

    Bine de ştiut !