Seriilor de carti despre diete li s-a alaturat o noua publicatie, mai indrazneata decat tot ce e aparut pana acum pe piata. Cartea se numeste "Dieta Mariei Antoaneta" si conform regulilor alimentare prezentate in lucrare, am putea slabi daca am consuma prajituri la micul dejun asa cum facea si Maria Antoaneta. De asemenea, regina Frantei si a Navariei obisnuia sa consume si o portie de ciocolata calda la prima ora a diminetii.
 
Logica din spatele acestui stil de viata consta in faptul ca daca vei consuma o felie de prajitura la micul dejun, iti vei controla mai bine poftele, nu vei mai simti nevoia sa faci excese pe parcursul zilei si, astfel, iti vei mentine silueta fara probleme. Totusi: prajitura de la prima ora? Oricat de mult ne-ar placea sa credem asta, regulile acestei diete suna parca prea bine ca sa fie adevarate. 
 
Keri Gans, autoarea cartii "Dieta cu mici schimbari", a testat aceasta dieta si a ajuns la concluzia ca ea este doar partial adevarata. Conform lui Gans, prajiturile nu pot face prea mult rau intr-o dieta daca le consumam in cantitati mici. 
 
“Sunt complet de acord cu introducerea dulciurilor, precum prajiturile, intr-o dieta, atat timp cat nu abuzam de ele. Este mult mai bine sa mancam mai puţin si sa fim satisfacute, decat sa ne blamam ulterior pentru ca am exagerat”, a declarat Gans pentru revista Women's Health. Tot ea sustine ca nu conteaza foarte mult ora la care mancam prajitura cu pricina deoarece caloriile sunt asimilate in acelasi fel de catre organism in orice moment al zilei. 
 
"Reala problema consta in faptul ca ceea ce mananci la o masa poate afecta modul in care te vei hrani in restul zilei", spune Keri Gans. Desi pot fi egale ca numar de calorii cu un bol de cereale sau unul de fructe, prajiturile sau feliile de tort nu dau acea senzatia de satietate de care corpul are nevoie, astfel ca senzatia de foame ar putea aparea mult mai curand decat in mod normal atunci cand consumam desert la micul dejun.
 
Potrivit declaratiilor lui Gans, ne putem rasfata linistite din cand in cand cu o portie normala de tort sau prajituri, atat timp cat nu picam in extreme si ne incadram in "bugetul" zilnic de calorii. Totusi, recomandat este sa nu abuzam inca de la micul dejun si sa ne incepem ziua cu o portie de legume si de cereale integrale, lactate sau carnuri slabe. Ideal este sa consumam atat fibre, cat si proteine la prima masa a zilei si sa nu uitam sa facem multa miscare.

sursa
 

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Mariana Savin, 03 aprilie 2014

    Asta-i dieta care-mi place!!!

  • Fara foto

    Iuliana Constantin, 24 februarie 2014

    Da, dar ptr mine e o crima sa vreau sa mananc ceva dulce si sa tre sa ma limitez. asta e, mereu m-am luptat cu kilogramele