Cum in sezonul rece sunt schimbari bruste de temperatura si pericolul de a raci e la tot pasul, un mic dejun sanatos reprezinta o protectie foarte buna impotriva racelii si gripei.

Este important ca la fiecare masa sa consumam fructe si legume, asa ca de ce sa nu incepem cu prima dintre mese, la care sa consumam alimentele necesare pentru un organism sanatos. Mamele spun intodeauna ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, dar in grabita societate moderna, multi aleg sa treaca peste aceasta masa.

Cu toate acestea, cercetari realizate la Scoala de Psihologie din cadrul Universitatii din Cardiff sugereaza ca micul dejumn ar putea sa tina departe raceala. Profesorul Andy Smith a realizat studiul pe 188 de voluntari pentru o perioada de 10 saptamani, in care le-au fost monitorizate obiceiurile legate de masa, iar rezultatele au aratat ca cei care luau in mod regulat micul dejun nu am racit in aceasta perioada. Explicatia profesorului este aceea ca organismul omuluin produce milioane de celule care trebuie hranite, iar lipsa micului dejun le face sa fie slabite in perioada in care le lipseste hrana.

In plus, dimineata ai sansa de a consuma alimente care sa tina raceala departe, adica fructe, ceaiuri, si alimente mai satioase care iti intaresc sistemul imunitar. Cand organismul uman este privat de hrana o perioada indelungata de timp, devine mai vulnerabil la atacul microbilor, bacteriilor si virusurilor. Practic, prin eliminarea micului dejun, corpul uman nu este hranit pentru peste 12 ore, tinand cont ca ultima masa a fost cina, iar urmatoarea este pranzul.

In alimentele recomandate pentru prevenirea racelii si gripei sunt incluse multe alimente consumate in mod traditional la micul dejun: ceaiul la care adaugi miere si lamaie, cerealele, fructele pe care le poti adauga chiar si la cereale, sucuri de citrice. Nu doar ca te vor ajuta sa combati starile de raceala si gripa, dar te vor ajuta sa te simti mai bine per total. Un mic dejun sanatos si echilibrat ajuta la combaterea infectiilor, si nu o spunem noi sau mamele care doresc sa-si convinga copiii sa manance, ci si nutritionistii si cercetatorii.

Iata cinci motive pentru care sa luati  micul dejun  ca sa iti intaresti sistemul imunitar:
1. Mancarea pentru mic dejun este, in general, hranitoare si delicioasa.
2. Oferi un exemplu bun copilului tau.
3. Gustarea de dimineata te ajuta sa ai energia necesara pentru inceput de zi.
4. Iti imbunatatteste metabolismul, adica devine mai rapid atunci cand consumi micul dejun.
5. Te ajuta sa-ti mentii greutatea, oamenii care mananca dimineata fac alegeri mai sanatoase legate de hrana in restul zilei.

Acestea fiind spuse, speram ca v-am convins cat de important este micul dejun in general, si in mod particular pentru a intari sistemul imunitar in sezonul rece.

Pentru retete de mic dejun sanatos si delicios, va invitam sa intrati pe dimineata.gustos.ro.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 6 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Flor (Bucatar) , 25 februarie 2013

    Este foarte adevarat...

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 04 septembrie 2012

    Interesant si de retinut ca mult conteaza alimentatia pentru a ne mentine sanatosi ...

  • Fara foto

    laura mihai (Bucatar) , 19 noiembrie 2011

    bine , dar un mic dejun de post nu stie nimeni????????

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 14 noiembrie 2011

    Un articol foarte instructiv.Nu trebuie sa ratam sub nici o forma masa de dimineata, e foarte importanta pentru organismul nostru si o dieta echilibrata din punct de vedere nutritional ne tine sanatatea in parametri optimi.Trebuie sa profitam de legumele ce inca se mai gasesc iar cei ce inca nu au reusit sa isi faca provizii pentru iarna trebuie sa actioneze rapid.

  • Fara foto

    Silvia (Bucatar) , 12 noiembrie 2011

    Sunt in mare parte de acord cu cele scrise in articolul de mai sus. Este adevarat ca masa de dimineata este f.importanta dar ar fi extraordinar de bine daca cerealele (care contin foarte mult zahar) ar fi inlocuite cu quinoa sau ovaz. Ele contin nu numai minerale dar si o cantitate mare de proteine vegetale atat de necesare bunei functionari a organismului. Este absolut necesar ca fiecare masa sa contina proteine (vegetale in special) si ca fructele sa fie mancate pana la ora 13 caci astfel zaharul continut de ele va fi transformat in grasime si aceasta va fi stocata in tesuturi. Mancarea si exercitiile fizice sunt buni prieteni care ne fac viata mai sanatoasa deci nu uitati ca dimineata sa faceti circa 10 minute miscare.

  • kok miori

    kok miori (Chef de cuisine) , 11 noiembrie 2011

    Intradevar masa de dimineata este cea mai importanta-este bine de mancat cereale cu lapte sau iaurt de baut un pahar de suc de citrice natural,de mancat paine neagra de secara si nu alba,de mancat o portie de lactate,nu grase,si legume cat mai multe legume.