4 alimente procesate pe care le poti consuma fara griji

Daca obisnuiti sa cititi articole despre cum sa aveti o alimentatie sanatoasa, probabil ca vi s-a intamplat deja sa fiti sfatuiti in privinta produselor procesate. Mai mult ca sigur ca v-a fost recomandat sa evitati produse precum branza topita, pateurile, chipsurile sau sosurile gata preparate. Cu toate acestea, trebuie sa stiti ca nu toate alimente procesate sunt rele. Exista si cateva care sunt sanatoase si bogate in nutrienti. Iata care sunt acestea.      

4 alimente procesate pe care le poti consuma fara griji

Fructele si legumele conservate. Aceste alimente sunt considerate produse procesate deoarece ele trec prin diferite etape pentru a ajunge in borcanele sau conservele cu pricina. In timpul procesului de conservare, fructele si legumele sunt expuse, de cele mai multe ori, unor temperaturi ridicate si isi pot pierde o mica parte din nutrienti. Totusi, daca nu gasiti fructul sau leguma respectiva, puteti apela cu incredere la varianta conservata. Pentru a fi siguri ca optati pentru ceva sanatos, verificati lista de ingrediente a produselor conservate si achizitionati-le doar pe acelea care nu contin cantitati mari de sodiu sau de indulcitori.
Fructele si legumele congelate. Chiar daca pare greu de crezut, de cele mai multe ori, fructele si legumele pe care le gasim in frigiderele din hipermarketuri sunt congelate si ambalate imediat dupa ce sunt culese. Asadar, ele isi pastreaza vitaminele si sunt chiar recomandate pentru consum. Uneori, fructele si legumele congelate pot contine chiar mai multi nutrienti decat cele proaspete care sunt aduse din tari indepartate si care isi pierd din vitamine stand in lazi pentru mult timp.
Branza. Avand in vedere ca branza este obtinuta din lapte, practic ea se incadreaza tot in categoria alimentelor procesate. Cu toate acestea, ea contine calciu, de care avem nevoie pentru oase si dinti puternici si proteine, necesare pentru buna functionare si dezvoltare a organismului. Desigur, anumite tipuri de branza sunt mai procesate decat altele, asa ca ideal este sa cititi de fiecare data eticheta cu ingrediente si sa optati doar pentru alimentele care contin cei mai putini aditivi.
Laptele. Cel mai comercializat tip de lapte este cel de vaca. El trece printr-un proces de pasteurizare inainte de a ajunge pe rafturile marilor magazine. Totusi, el isi pastreaza o mare parte din nutrientii atat de benefici pentru organismul nostru (calciu, proteine, vitamina B-12). Asadar, laptele este unul dintre acele alimente procesare pe care le puteti consuma oricand fara griji. Optati doar pentru laptele simplu si evitati variantele cu cacao care contin foarte mult zahar.

sursa

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi