Daca obisnuiti sa cititi articole despre cum sa aveti o alimentatie sanatoasa, probabil ca vi s-a intamplat deja sa fiti sfatuiti in privinta produselor procesate.

Mai mult ca sigur ca v-a fost recomandat sa evitati produse precum branza topita, pateurile, chipsurile sau sosurile gata preparate. Cu toate acestea, trebuie sa stiti ca nu toate alimente procesate sunt rele. Exista si cateva care sunt sanatoase si bogate in nutrienti. Iata care sunt acestea.

 
 
 
Fructele si legumele conservate. Aceste alimente sunt considerate produse procesate deoarece ele trec prin diferite etape pentru a ajunge in borcanele sau conservele cu pricina. In timpul procesului de conservare, fructele si legumele sunt expuse, de cele mai multe ori, unor temperaturi ridicate si isi pot pierde o mica parte din nutrienti. Totusi, daca nu gasiti fructul sau leguma respectiva, puteti apela cu incredere la varianta conservata. Pentru a fi siguri ca optati pentru ceva sanatos, verificati lista de ingrediente a produselor conservate si achizitionati-le doar pe acelea care nu contin cantitati mari de sodiu sau de indulcitori.
 
Fructele si legumele congelate. Chiar daca pare greu de crezut, de cele mai multe ori, fructele si legumele pe care le gasim in frigiderele din hipermarketuri sunt congelate si ambalate imediat dupa ce sunt culese. Asadar, ele isi pastreaza vitaminele si sunt chiar recomandate pentru consum. Uneori, fructele si legumele congelate pot contine chiar mai multi nutrienti decat cele proaspete care sunt aduse din tari indepartate si care isi pierd din vitamine stand in lazi pentru mult timp.
 
Branza. Avand in vedere ca branza este obtinuta din lapte, practic ea se incadreaza tot in categoria alimentelor procesate. Cu toate acestea, ea contine calciu, de care avem nevoie pentru oase si dinti puternici si proteine, necesare pentru buna functionare si dezvoltare a organismului. Desigur, anumite tipuri de branza sunt mai procesate decat altele, asa ca ideal este sa cititi de fiecare data eticheta cu ingrediente si sa optati doar pentru alimentele care contin cei mai putini aditivi.
 
Laptele. Cel mai comercializat tip de lapte este cel de vaca. El trece printr-un proces de pasteurizare inainte de a ajunge pe rafturile marilor magazine. Totusi, el isi pastreaza o mare parte din nutrientii atat de benefici pentru organismul nostru (calciu, proteine, vitamina B-12). Asadar, laptele este unul dintre acele alimente procesare pe care le puteti consuma oricand fara griji. Optati doar pentru laptele simplu si evitati variantele cu cacao care contin foarte mult zahar.

sursa

Recomandari electrocasnice

Panini Maker Large

- 5 %
389.99 lei
369.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 16 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Camelia Jianu, 31 martie 2014

    Nu folosesc fructe sau legume conservate,le prefer pe cele congelate.

  • Fara foto

    Daniel Ion, 07 martie 2014

    pasteurizarea,se face prin fierbere pana la 80 grade si racire brusca asa ca consumati laptele cu ancredere,este mai sanatos decat multe alte porcarii din comert;si credetima am lucrat an domeniu.

  • Fara foto

    Daniela Violeta Rafay, 15 noiembrie 2013

    informatii folositoare

  • Fara foto

    Silvia Serratore, 15 noiembrie 2013

    Conservele de fructe , legume si carne contin conservanti deghizati ( zahar, sare, coloranti naturali) si chimicale care prin lege nu sunt trecuti nici macar la ingrediente.. Uleiurile folosite la prepararea conservelor , borcanelor sunt uleiuri vegetale de joasa calitate, uleiuri hidrogente..... Fructele , zarzavaturile si legumele conservate sunt sanatoase daca nu au adaugati coloranti "naturali ". Ideea este ca atunci cand faci cumparaturi sa citesti cu mare atenti ingredientele si nu valoarea nutritiva caci aceasta din urma deruteaza pe cea mai mare parte a xonsumatorilor.. De asemenea nu te lasa inselat de faprul ca un produs este "aprobat" de vreo societate medicala caci , nu este. Daca nu poti citi un ingredient din lista ingredientelor nu xumpara produsul, spun toti specialistii americani dar pentru ca noi ramanii mai invatam latina prin scoli ideea este cada nu cunoastem un ingredient nu ar trebui sa cumparam produsul.

  • Fara foto

    Jeaneta Dobrescu, 14 noiembrie 2013

    Nu folosesc fructe sau legume conservate,le prefer pe cele congelate.

  • Fara foto

    Silvia Serratore, 13 noiembrie 2013

    Pe tot continenrul american, unde traiesc acum, toti cercettatorii din marile universitati spun ca pasteurizarea distruge ror ce are mai bun laptele. Adaosurile de Ca si vitamine se fac tocmai in scopul de a le aduce cat de cat la val. de dinainte de pasteurizare dar sunt dintre cele mai ieftine .

  • Fara foto

    dan, 13 noiembrie 2013

    pasteurizarea laptelui este de 2 tipuri; joasa si inalta in functie de temperatura la care este tratat... a nu se confunda cu fierberea

  • Fara foto

    Simion Clemansa, 10 noiembrie 2013

    informatii folositoare despre care am cam uitat sa tinem cont

  • Fara foto

    Amarandi Muryshor, 10 noiembrie 2013

    Nu folosesc fructe sau legume conservate,le prefer pe cele congelate.

  • Fara foto

    Ciupitu Mirela, 10 noiembrie 2013

    foarte interesant multumesc

  • Fara foto

    Aurel M, 09 noiembrie 2013

    FOARTE MULTI MEDICI SPUN CA LAPTELE DE VACI SI DERIVATELE DIN LAPTE SUNT INTERZISE PENTRU BOLNAVII DE CANCER.....LA FEL SI VITAMINA B 12.... DECI ATENTIE !!!!

  • Fara foto

    Gavrila Lavinia, 09 noiembrie 2013

    Laptele pasteurizat nu mai are nutrientii necesari datorita temperaturii inalte la care e supus...

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 09 noiembrie 2013

    Foarte interesant ...MULTUMIM

  • Fara foto

    frunza janet, 08 noiembrie 2013

    Asa procedez si eu cu fructele de padure,le culeg,le pun in caserole si le pun la congelator.Pe iarna am fructe pentru preparatele mele!

  • Fara foto

    Mititelu Ana-Maria, 08 noiembrie 2013

    interesant

  • Fara foto

    Silvia Cavaleru, 08 noiembrie 2013

    Se mai poate face si lapte din mei,migdale,canepa,arahide ,soia etc.