Cat de sanatos mananci la serviciu?

In fiecare zi, la birou, incercam din rasputeri sa mancam sanatos si corect, dar suntem tentati din atat de multe parti, cu restaurante, localuri de fast-food, automate de mancare si cofetarii in jurul nostru. Cu toate acestea, ceea ce mananci are un efect foarte mare asupra felului in care te vei simti intreaga zi. Daca alegi un pranz pe care corpul tau il digera greu, dupa-masa te va gasi adormit si lipsit de orice energie. Mancarea pe care trebuie s-o mananci trebuie sa fie energizanta, nu sa te “traga in jos” pana la momentul in care trebuie sa mai bei inca o cafea, ca sa treci cu bine ziua.

Cat de sanatos mananci la serviciu?

Mai jos, Gustos.ro v-a pregatit o lista de alimente pe care cu totii le consumam, mai rar sau mai des, la birou, si care au un efect nociv asupra activitatii noastre.

1. Supe la plic. Cu siguranta stii genul acela de supe instant, peste care adaugi apa fierbinte si sunt gata in cateva minute. Desi e posibil ca, pe moment, sa-ti potoleasca foamea, peste putin timp vei simti din nou golul din stomac. Aceste supe au zero valoare nutritiva si nu contin nimic din ce corpul tau are nevoie, ca sa functioneze.

Varianta mai buna: Fa-ti singur supa, acasa. Supele sunt printre cele mai simple retete si exista o mare varietate de optiuni cand gatesti o supa, ca sa te asiguri ca nu te plictisesti. Poti pregati o oala mare de supa duminica seara si, in zilele urmatoare, sa iti iei intr-un termos o portie la tine in fiecare zi.

2. Pofta de ciocolata. La cateva ore dupa ce ai luat pranzul, cu siguranta vei simti pofta de a rontai un baton de ciocolata, intr-o incercare de a-ti recupera din energia pe care incepi s-o pierzi. Aceasta este, insa, o solutie temporara si cu siguranta vei fi si mai obosit dupa ce corpul tau consuma glucoza.

Varianta mai buna: Cand ti-e pofta de o gustare rapida si dulce, ia o fructa. Este la fel de usor de mancat precum o bucata de ciocolata, dar mult mai sanatoasa. De asemenea, fructele vor elibera energia intr-un mod mult mai lent, sustinandu-te mult mai bine decat ciocolata, care elibereaza energia rapid si pentru scurt timp. In plus, fructele contin fibre, vitamine si minerale.

3. Fast Food. Probabil ca stii asta deja, dar nu-ti ajuti corpul cu nimic daca, pentru masa de pranz, alegi sa mananci de la un fast-food. Da, e la indemana si mancarea e chiar foarte delicioasa, dar vei plati pretul mai tarziu, atunci cand vei fi lipsit de energie, arterele se vor bloca si vei obosi mult mai repede. Si cand spunem “fast food”, ne referim si la sandvisurile care provin din automatele de mancare sau chiar cele care sunt servite in localuri.

Varianta mai buna: Orice pregatesti tu insuti e o varianta mai buna. Noi recomandam intotdeauna salatele, pentru ca ele contin legume proaspete, pline de enzime, vitamine si minerale. Si cu salatele poti experimenta foarte mult. Nu te opri doar la salata verde – adauga si rosii, castraveti, morcovi, boabe de fasole, avocado, ardei gras, broccoli, conopida, ciuperci... Si asigura-te ca ai pus in salata si un aliment plin de proteine, cum ar fi nucile sau semintele, un ou fiert sau branza proaspata. Si, cel mai important, prepara-ti singur sosul pentru salata. Poti evita un sos gras preparandu-ti un sos bazat pe iaurt dietetic.

Tu ce mananci la birou?

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi