Gustos.ro a pregatit o lista cu cele mai sanatoase fructe din lume, care nu doar iti asigura nutrientii zilnici, dar te si apara contra unor boli grave, cum ar fi diabet, afectiuni ale inimii sau chiar cancer. De asemenea, am inclus si sfaturi despre cum ai putea include aceste alimente in dieta zilnica.
Caise
. Contin beta-caroten, care protejeaza ochii si care e transformat de catre corp in vitamina A, ce ajuta la prevenirea cancerului, in special de piele. O caisa are 17 calorii, 0 grasimi si un gram de fibra. Le poti consuma uscate sau proaspete (Atentie! Caisele prea moi pierd din nutrienti – alegeti-le pe cele mai ferme).

Avocado. Contine acid oleic, o grasime nesaturata care ajuta la scaderea nivelului colesterolului. O felie are 81 de calorii, 8 grame de grasime si 3 grame de fibre. Le poti adauga in hamburgerii pregatiti de tine, in loc de maioneza sau sosuri grase.

Zmeura.
Contin vitamina C si sunt bogate in fibre, prevenind colesterolul ridicat si bolile de inima. O ceasca de zmeura are doar 60 de calorii, 1 gram de grasime si 8 grame de fibra. Le poti adauga peste un iaurt degresat sau peste cerealele de dimineata.

Pepene.
Pepenele contine vitamina C (aproximativ 117 miligrame in jumatate de pepene – aproape dublu decat doza zilnica recomandata) si beta-caroten, ambii antioxidanti puternici. In plus, jumatate de pepene are 853 miligrame de potasiu (aproape dublu decat o banana), care ajuta la scaderea presiunii arteriale. Jumatate de pepene are 97 de calorii, 1 gram de grasimi si 2 grame de fibra. Il poti taia in cubulete, pune la congelator, apoi pune in blender si transformat intr-o bautura rece delicioasa si aromata.

Stafide. Aceastea sunt o sursa foarte buna de fier, care ajuta la transportul de oxigen in sange. O jumatate de ceasca are 218 calorii, 0 grasimi si 3 grame de fibra. Pune stafide peste cerealele de la micul-dejun sau intr-un iaurt.

Rodii. O sursa buna de potasiu si fibra, rodiile contin, de asemenea, si vitamina B6, care este responsabila pentru producerea de serotonina (hormonul fericirii), de reducerea colesterolului si de prevenirea retinerii de apa in corp. O rodie are intre 37 si 48 de calorii, 0 grasimi si 2 grame de fibre. Poti folosi rodii proaspete ca sos la o friptura de porc.

Lamai. Ele sunt o sursa perfecta de vitamina C. O felie are 2 calorii, 0 grasimi si 0 fibre. Foloseste suc de lamaie pentru salate, peste si legume pentru o aroma delicioasa, fara grasimi.

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style White

- 17 %
299.99 lei
249.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 21 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Miryam Camelia Maria, 03 iunie 2014

    conteaza ft mult cand mananci fructele. eu tin o mini dieta cu fructe pe stomacul gol dimineata si am slabit 5 kg intr o luna. va recomand. mai multe detalii am aici: http://www.camaramea.info/tu-stii-sa-mananci-corect-fructe-hai-sa-aflam/

  • Fara foto

    Mihaela Kadar, 14 martie 2014

    Va multumsc mult pentru datele ce mi le-ati oferit!

  • Fara foto

    Octavian Cozma, 20 iulie 2013

    Cum e definit la voi jumatate de pepene?

  • Fara foto

    Milica Badrljica, 19 iulie 2013

    isprobaću. ,HVALA JELICE

  • Fara foto

    Eleny Dragomir, 19 iulie 2013

    SANT CELE MAI EFICIENTE AN TOATE ANOTIMPYRILE.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 05 iunie 2010

    Multumim pentru sfaturi.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 30 mai 2010

    Pentru

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 05 ianuarie 2010

    Toate fructele sunt bune si necesare pentru organismul uman.Felicitari pentru articol.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 26 iunie 2009

    Multe vitamine adunate in fructe necesare sanatatii noastre.

  • Fara foto

    scootsie (Chef de cuisine) , 20 iunie 2009

    Este foarte interesant ca Dumnezeu nu numai ne-a creat,dar ne-a oferit si fructele acestea deosebite,despre care stia ca organismul nostru are nevoie.Pentru aceasta merita sa-I multumim in fiecare zi si sa le consumam cu multa placere si recunostinta.....

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 14 iunie 2009

    E bine sa continuati lista .

  • burdulea maria elena

    burdulea maria elena (Chef de cuisine) , 01 mai 2009

    Toate fructele amintite in articolul de mai sus imi plac, mai putin avocado. Dar cel mai mult si mai mult, rodiile si caisele.

  • Fara foto

    nedelcu cristina (Chef de cuisine) , 23 aprilie 2009

    Mici fabrici de substante nutritive, fructele de padure , strugurii, merele, ananasul, caisele, kiwi si altele. Aceste fructe contrasteaza cu potentialul lor hranitor.Furnizeaza cantitati spectaculoase de vitamina C, sunt pline de substante fitochimice si pot preveni anumite boli. Imbunatatiti-va alimentatia consumind cit mai multe fructe.

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 16 aprilie 2009

    Fructele sunt sanatoase si putem sa beneficiem de ele tot anul.Eu pun la congelator caise, visine, corcoduse, capsuni,afine.Pregatesc compoturi, prejituri, tarte, briose,spume si creme de fructe.Sunt delicioase cand stii ca ai fructe romanesti tot timpul anului.Se pastreaza foarte bine congelate.

  • cristina i.

    cristina i. (Chef de cuisine) , 31 martie 2009

    Incercati vara sa taiati pepenele galben in cubulete,presarati putin zahar deasupra si lasati la frigider pana a doua zi.Nici nu banuiti ce deliciu este.

  • serban aurora daniela

    serban aurora daniela (Chef de cuisine) , 31 martie 2009

    E bine sa continuati lista, pentru ca toate fructele sunt sanatoase si utile.

  • iuliana tarnoveanu

    iuliana tarnoveanu (Chef de cuisine) , 14 martie 2009

    Interesant articol!Fructele ,indiferent de anotimp si starea lor(crude,confiate Etc.) constiuie o sursa importanata pentru asigurarea necesarului de vitamine si saruri minerale organismului uman.

  • Fara foto

    Cristina B., 02 decembrie 2008

    Din cate stiu eu si fructul de ananas este foarte bun, nu doar datorita proprietatilor diuretice, dar este si foarte bun consumat proaspat. Pentru cei care nu il gasesc proaspat cel in conserva este la fel de bun iar o mare diferenta la gust intre ele nu mi s-a parut!! POFTA BUNA!!

  • Fara foto

    Silvia Balan, 17 octombrie 2008

    informatiile sunt foarte interesante si ne ajuta mult ,va multumesc pentru sfaturile primite .

  • Fara foto

    B., 16 octombrie 2008

    Avocado se poate folosi si in salate (de rosii, de varza etc.), dar trebuie sa fie copt (foarte moale). Este interesant si intins pe paine. Lamaile nu au asa multa vitamina C pe cat se crede. Gustul acru e dat de acidul citric, nu de acidul ascorbic (vit. C). Mult mai multa vitamina C poate fi gasita in macese.

  • Fara foto

    anca_eva, 16 octombrie 2008

    Informatii foarte bune, un articol tare interesant.