Cum ne mentinem in forma inainte de Sarbatori

Pentru ca se apropie Sarbatorile si cu totii vrem sa fim in cea mai buna forma inainte de petrecerile ce urmeaza, Gustos.ro va ofera 10 sfaturi cu ajutorul carora veti reusi fie sa dati jos cateva kilograme in plus, fie sa fiti intr-o forma foarte buna, din punctul de vedere al sanatatii, inainte de zilele de sarbatoare ce vor urma.

Cum ne mentinem in forma inainte de Sarbatori

1. Dubleaza-ti portia de legume. Fa in asa fel incat portia de legume de pe farfurie sa fie de doua ori mai mare decat portia de carne. Legumele sunt pline de vitamine, minerale si fibre si, de regula, slabe in grasimi. Si mai important, legumele iti ofera o senzatie de satietate, astfel incat te vei satura repede si nu vei fi tentat sa mananci foarte mult la o singura masa.

2. Bea mai putin suc, mananca mai multe fructe. Chiar daca sucul 100% natural de fructe e mai bun decat sucurile din comert, in comparatie cu fructele, contine mult mai putine fibre si are destule calorii. De fapt, sucul de portocale are mai multe calorii per gram decat sucurile de tip cola. Asadar, consuma fructe mai des.

3. Consuma mai putina branza. In primul rand, alege branza degresata in locul celei clasice. Spre exemplu, felia de branza cheddar de pe un hamburger are mai multe calorii si grasimi decat hamburgerul in sine!

4. Bea doar lapte degresat! Treci de la lapte clasic la laptele cu 2% grasime, apoi, treptat, la cel cu 1% grasime. Daca faci acest lucru incet, organismul tau va avea timp sa se obsinuiasca cu un alt tip de lapte si chiar si papilele gustative vor accepta schimbarea.

5. Daca ti-e pofta de o pizza, incearca sa o faci mai sanatoasa. Cere o pizza de baza si adauga ca toppinguri doar legume si foarte putina carne. Comparand cu o pizza cu carne, una care contine legume e cu pana la 25% mai slaba in calorii si cu 50% mai slaba in grasimi.

6. Daca esti tentat sa mananci la un fast-food, comanda-ti cel mai mic meniu. Probabil te vei satura si nu te vei simti atat de vinovat dupa. Nu uita ca un burger mare si o portie mare de cartofi pot avea chiar 1.200 de calorii si 60 de grame de grasimi. Alegand un burger mai mic si o portie mica de cartofi poti scadea pana la 500 de calorii si 20 de grame de grasimi din “meniu”. Si, daca poti alege carne de pui in loc de porc intr-un fast food si o salata in loc de cartofi prajiti, cu atat mai bine!

7. Ai grija cu dressingul salatei! O lingurita de dressing gras poate avea de 7 ori mai multe calorii decat salata in sine. Foloseste dressinguri mai usoare, pe baza de ulei, otet si condimente, pe formula 1:2:3: o parte ulei de masline, doua parti apa si trei parti otet aromat plus condimente.

8. Daca esti dependent de chips-uri sau floricele, cumpara pungi mai mici si mai putine odata. Daca ai obceiul de a-ti cumpara de la supermarket cate trei-patru pungi imense de chips-uri, le vei consuma destul de repede. Cumpara mai putin si vei vedea diferenta!

9. Daca mergi cu autobuzul pana acasa, coboara cu cateva statii mai devreme in fiecare seara si mergi pe jos restul drumului. Pentru ca e foarte greu sa faci zilnic 30 de minute de exercitii fizice, asa cum e recomandat, obisnuieste-te sa faci aceasta plimbare de seara, care te va ajuta sa arzi niste calorii.

10. La serviciu, renunta la trimiterea e-mail-urilor colegilor de birou care se afla la cativa metri de tine. Mergi personal pana la ei, coboara si urca etajele pe jos si, din nou, vei face miscare.

Tu cum reusesti sa te mentii in forma?

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi