E mult mai usor sa mananci sanatos vara, gratie varietatii de produse proaspete, care te ajuta sa invingi canicula. Fie ca vrei doar sa mananci sanatos sau sa scapi de kilogramele in plus, un regim echilibrat pe timpul verii te va ajuta si, in scurt timp, vei putea arata ca o adevarata celebritate.
Fii “in sezon”


Unul dintre deliciile verii sunt fructele si legumele de sezon. Capsuni la inceputul verii, piersici sau porumb in august sau mere la inceputul toamnei, toate acestea sunt foarte sanatoase si iti imbunatatesc dieta zilnica.

Atentie la dulciuri!

Chiar daca, la prima vedere, ciocolata si prajiturelele par inofensive, ele contin mai multe calorii decat un intreg piept de pui la gratar! Asa ca, daca tot e vara, profita de varietatea de fructe si legume de pe piata. Nu numai ca ele arata bine si au putine calorii, dar au si o mare valoare nutritiva. Capsunile, kiwi sau pepenii sunt bogati in vitamina C, ce poate ameliora racelile si ajuta la vindecarea ranilor. Pepenii, caisele si mango contin multa vitamina A, care ajuta la vindecarea infectiilor, in timp ce ananasul si fructele de padure sunt bogate in magneziu, iar bananele si kiwi, in potasiu, care ajuta la reglarea tensiunii arteriale.

Pentru un desert delicios, poti sa incerci o salata de fructe, garnisita cu putina frisca. De asemenea, pentru ocazii speciale, poti sa prepari un desert spectaculos, punand intr-un bol un strat de budinca de vanilie, un strat de fructe, apoi iar budinca si iar fructe, pana se umple bolul. Poti sa alternezi mai multe tipuri de fructe, dupa gust, iar budinca poate fi inlocuita cu iaurt.

Salata perfecta

Fie ca legumele provin din gradina ta sau sunt cumparate din supermarket, pentru cina, o salata bogata e perfecta. Cel mai bine e sa folosesti legume proaspete, dar e in regula sa prepari o salata si cu legume congelate. Fiind o sursa foarte buna de vitamine, minerale, antioxidanti si fibre, legumele, alaturi de fructe, pot scadea riscul hipertensiunii, bolilor cardiovasculare si chiar cancerului. Dieteticienii recomanda consumul regulate de legume si fructe, in defavoarea mancarurilor grase, a carnii si a dulciurilor.

Cand prepari o salata, e bine sa eviti ingredientele bogate in grasimi sau carbohidrati, cum ar fi pastele, sunca, branzeturile grase si sosurile grele. E mai bine sa prepari un sos usor sau chiar sa folosesti doar ulei de masline si otet balsamic in salata. Cat despre ingrediente, poti adauga salata verde, tomate, dovlecei cruzi, castraveti si chiar poti experimenta cu portocale, struguri sau migdale, pentru un gust mai special. Daca nu adaugi carne de niciun fel in salata, poti creste nivelul de proteine prin branza feta, albus de our fiert sau humus.

Feluri principale sanatoase

Chiar daca preferi un gratar in aer liber si micii, carnaciorii si fripturile sunt mancarurile tale preferate, poti sa mananci sanatos si in acest caz, alegand sa pui pe gratar peste sau pui in locul altor tipuri de carne rosie. Pestele si puiul sunt mai putin bogate in grasimi, iar dieteticienii recomanda consumarea de carne rosie doar de doua ori pe saptamana, intrucat aceasta e principala cauza a colesterolului, care e direct responsabil pentru bolile de inima. De asemenea, poti sa pui pe gratar si dovlecei, rosii sau cartofi, pentru o garnitura delicioasa.

Astfel, folosind aceste sfaturi, poti sa petreci vara mancand sanatos, avand grija de silueta si profitand la maximum de fructele si legumele de sezon, si asta fara sa renunti la deserturi sau la iesirile in aer liber cu prietenii sau familia.
Kuvings Romania Crockpot Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Breville Romania Ozen Romania
Kuvings Romania Crockpot Romania Breville Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Ozen Romania

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 8 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    30 iulie 2013

    nu cred ca angelina jolie care este anorexica este un exemplu de urmat.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 02 mai 2010

    Sunt adepta salatelor in orice perioada a anului.

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 18 aprilie 2009

    Angelina Jolie este unica,dar putem sa fim noi insine si sa ne simtim bine in corpul nostru.

  • Fara foto

    Liliana Pintilie (Chef de cuisine) , 24 iulie 2008

    Ne mentinem in forma si fara angelina jolie. Ne mentinekm in forma cu ajutorul cartilor de mancare sanatoasa.

  • Fara foto

    Mihaela76 (Chef de cuisine) , 23 iulie 2008

    Daca am putea mentine acest stil de a manca sanatos mult timp ar fi perfect penru organism.

  • Fara foto

    MIHAELA BADEA (Chef de cuisine) , 23 iulie 2008

    Da, este foarte adevarat ce se spune in acest articol. In articol se pune accent pe cruditati, dar si dulciurile sunt bine venite din punctul meu de vedere. Chiar imi plac dulciurile.

  • iuliana tarnoveanu

    iuliana tarnoveanu (Chef de cuisine) , 11 iulie 2008

    Interesant articolul. Asa este, salatele de cruditati sunt foarte bune in orice sezon. Fructele si legumele, zarzavaturile proaspete ofera organismului vitamine, saruri minerale si antioxidanti.

  • Gabriela Neacsu-Stanescu

    Gabriela Urucu (Chef de cuisine) , 11 iulie 2008

    Pe langa mancare,,,,sa nu uitam ca cea mai importanta este hidratarea organismului noastru,,,trebuie sa consumam peste 2.5l de lichide pe zi...recoamndate fiind bauturile neacidulate!