Nivelul de energie si dieta merg mana in mana pentru un motiv foarte simplu: daca avem energie putem face mai mult sport si astfel putem arde mai multe calorii. Odata cu kilogramele pe care le dam jos, motivatia noastre creste, iar acest lucru ajuta la mentinerea unei enrgii ridicate. Pentru un nivel crescut de energie alimentatia are un rol foarte important. Totodata, nu uitati de odihna si relaxare.
 
Iata care sunt alimentele care dau energie si ajuta la slabit pe care specialistii ni le recomanda:
 
1. Leguminoase
 
Fasolea si lintea sunt recomandate in orice dieta. Acestea contin un anumit tip de fibre care actioneaza ca probioticele, promovand bacteriile sanatoase si asigurand un nivel optim de energie. Eliberarea lenta a proteinelor si a energiei, dar si senzatia de satietate indelungata ajuta la pierderea in greutate.

2. Ovaz
 
Nefiind procesat, ovazul aduce multe beneficii sanatatii. Ovazul are fibre solubile, ceea ce inseamna ca acesta absoarbe apa, colesterolul si imbunatateste sistemul imunitar. De asemenea, ajuta la reglarea glucozei din sange, asigurandu-va un flux constant de energie.
 
3. Cartofi dulci
 
In loc sa aruncati coaja cartofilor dulci, mai bine o folositi in beneficiul vostru. Coaja contine nutrienti benefici pentru sanatate. In plus, fibrele regasite in cartofii dulci va vor asigura un flux constant de energie. Carbohidratii pe care-i contin va ajuta sa va simtiti satui pentru mai mult timp.

4. Seminte de chia si de in
 
Aceste seminte sunt populare pentru un motiv bine intemeiat - sunt bogate in fibre si grasimi sanatoase pentru organism si ajuta digestia. Semintele de chia sunt unice, avand proprietatea de a absorbi imediat lichidele, formand o sustanta cu aspect de gel, ce ajuta la mentinerea senzatiei de satietate.

5. Legumele inrudite cu varza 
 
Legumele din familia a cruciferelor sunt foarte indicate in perioadele de dieta. In aceasta categorie intra toate tipurile de varza (de vara, de toamna, creata, de Bruxelles etc), broccoli, guliile si napii. Acestea au un continut redus de calorii, insa sunt bogate in fibre si au un continut ridicat de apa. 

6. Avocado
 
O sursa importanta de grasimi monosaturate care ajuta la absorbtia vitaminelor si mineralelor, avocado nu trebuie sa lipseasca din alimentatia voastra in timpul dietelor. 

7. Alimente fermentate
 
Iaurtul, kefirul sau muraturile pot ajuta la imbunatatirea metabolismului si la creearea unui mediu sanatos in intestine, iar acesta influenteaza in mod pozitiv scaderea in greutate.
 
8. Quinoa
 
Quinoa nu contine gluten sau cantitati mari de sodiu, fiind foarte bogata in proteine, calciu si fier. Toate celelalte cereale au doar jumatate din cantitatea de proteine pe care o are quinoa.  Quinoa este o proteina completa, avand toti cei 8 aminoacizi, fiind ideal de consumat atunci cand avem nevoie de energie.
 
9. Ceai
 
Fie ca il preferi pe cel alb, verde sau oolong, ceaiul este unul dintre factorii cheie ai unui nivel ridicat de energie. Minim procesat, are o multitudine de beneficii asupra metabolismului nostru, iar cafeina ne ofera energia necesara.

10. Apa
 
Este un fapt binecunoscut ca prin hidratare corespunzatoare putem evita confundarea starilor de sete si de foame, insa hidratarea este un factor cheie si in mentinerea unui nivel optim de energie. Avand in vedere ca apa reprezinta aproape 70% din componenta organismului, o hidratare corespunzatoare este esentiala pentru ca organele sa functioneze corespunzator. 
 
Sursa articol: www.womenshealthmag.com
Sursa foto: www.flickr.com

Recomandari electrocasnice

Sandwich Maker

- 13 %
149.99 lei
129.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 3 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Silvia Ionescu, 23 mai 2015

    Sfaturi bune de urmat....!

  • Fara foto

    Magdalena Boully Draghici, 15 mai 2015

    SUPER !!!!!!MULTUMESC!!!!!

  • Fara foto

    Maria Elena Burdulea, 10 mai 2015

    Bun articolul, instructiv.