Proteinele sunt cheia catre un organism mai sanatos si mai puternic - daca sunt consumate in mod corect. Din pacate insa, multi dintre noi consuma proteinele intr-o maniera gresita, spun specialistii in nutritie. Afla care sunt cele mai comune 5 greseli legate de consumul de proteine si cum sa le eviti:
 
1. Proteine consumate din aceleasi surse zilnic
 
Specialistii spun ca nu este necesar ca la fiecare masa sa consumam proteine complete, fiind important sa introducem in alimentatie toti cei 9 aminoacizi esentiali. In plus, sursele de proteine ne asigura mai mult decat proteine - sunt si o sursa de vitamine, minerale, grasimi si carbohidrati.

2. Shake-uri si batoane ca singura surse principale de proteine
 
Atat shake-urile, cat si batoanele proteice sunt la indemana oricui si pot fi consumate oricand. Trebuie sa aveti insa in vedere ca acestia vin la pachet si cu o cantitate semnificativa de zahar, iar in cazul multora dintre ele, nivelul proteic nu este prea mare. Este de preferat sa evitam astfel de preparate si sa ne indreptam atentia catre alimentele naturale, precum nucile, semintele sau ouale fierte.
 
3. Nu consumi suficiente proteine
 
Multi dintre noi ajung sa consume proteine in mare parte doar seara, la cina. Trebuie sa stiti ca proteinele sunt responsanbile cu stabilitatea nivelului de zahar din sange, ne ajuta sa avem energie si ajuta la mentinerea senzatiei de satietate pentru mai mult timp. De aceea, este recomandat sa incepem sa consumam proteine de la prima masa a zilei si sa le introducem in cantitati mici (de 20-30 gr) la fiecare masa.

4. Nu combini proteinele cu carbohidratii dupa efort fizic
 
Efortul fizic poate duce la ruperea fibrelor musculare. Ceea ce ajuta la refacerea acestor fibre musculare este o nutritie adecvata. In timp ce amino acizii din proteine sunt indispensabili pentru a ajuta la repararea muschiului, carbohidratii ajuta la transportarea acestor amino acizi in intregul organism. De aceea, ciocolata cu lapte si cu putine grasimi este una dintre gustarile preferate ale atletilor dupa efort fizic.

5. Proteine complete la fiecare masa
 
In cazul proteinelor vegetale lipseste cel putin unul dintre cei 9 amino acizi esentiali, de aceea poarta denumirea de proteine incomplete. Asadar, pentru a "completa" fiecare masa cu proteine, mult persoane ajung sa combine mai multe surse de proteine incomplete. Acest lucru nu este necesar, spun specialistii. Atat timp cat avem grija sa consumam cat mai multe surse de proteine pe parcursul unei zile, nu este nevoie sa le combinam la o singura masa.

Sursa articol: www.womenshealthmag.com
Sursa foto: www.flickr.com
 
Kuvings Romania Crockpot Romania Babyliss Romania Breville Romania DirtDevil Romania Ozen Romania
Kuvings Romania Crockpot Romania Breville Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Ozen Romania

Recomandari electrocasnice

Caserola vidare 2.366 L

- 35 %
199.99 lei
129.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 1 comentariu
  • Fara foto
  • Fara foto

    Marieta_Pall, 13 iunie 2015

    Interesant,dar trebuie sa stim si cu ce le asociem.