5 motive pentru care ar trebui sa mancam hummus in post

Dupa cum bine stiti, astazi am intrat in postul Pastelui. Acesta dureaza 40 de zile si se mai numeste si "Postul Mare", fiind cel mai lung si cel mai aspru dintre posturile de pe parcursul anului. Daca si voi vreti sa il urmati, trebuie sa aveti grija ca dieta voastra sa fie diversificata si sa includeti in ea alimente care sa contina proteine de origine vegetala. Printre alimentele recomandate in timpul postului este inclus si nautul, planta leguminoasa din care putem prepara deliciosul hummus. Si pentru ca noua ne place hummusul foarte mult, va prezentam astazi cinci motive pentru care si voi ar trebui sa-l consumati pe parcursul postului.  

5 motive pentru care ar trebui sa mancam hummus in post

1. Este bogat in proteine. In timpul postului, eliminam din dieta noastra o multime de alimente care contin proteine (ouale, lactatele, carnea). Totusi, avem nevoie in continuare de proteine pentru ca organismul nostru sa functioneze corect. Cu ce putem inlocui aceste alimente? Raspunsul vine rapid. Cu hummus facut din celebrul naut, foarte bogat in proteine vegetale.
2. Nautul scade riscul bolilor cardiovasculare. Consumul de naut favorizeaza intarirea vaselor de sange datorita folatilor pe care alimentul ii contine. De asemenea, el ajuta la reglarea nivelului colesterolului. In plus, desi nautul nu este, in sine, un aliment gras, contine acizi omega-3, benefici pentru mentinerea sanatatii inimii.
3. Previne raceala. In aceasta perioada, cand vremea este tot mai schimbatoare, noi suntem supusi scaderii imunitatii si riscului de a contacta diversi virusi care ne pot tintui la pat pentru cateva zile. Cum prevenim raceala? Desigur, mancam niste hummus. Pentru ca acesta contine usturoi si lamaie, iar cele doua alimente sunt bogate in antioxidanti puternici care ne ajuta sa fim mai rezistenti si sa tinem piept virusilor si bacteriilor.
4. Te ajuta sa-ti mentii silueta. Nutritionista Peggy Kotsopoulos a declarat pentru revista Fitness ca hummusul, datorita continutului mare de proteine, te poate ajuta sa scapi de pofte si iti poate regla si nivelul glicemiei. Astfel, nu vei mai simti nevoia sa "rontai" pe parcursul zilei tot felul de snacksuri pline de calorii. In plus, nautul contine si fier, astfel ca dupa ce vei consuma hummus, vei simti ca ai ceva mai multa energie decat de obicei.
5. Este foarte usor de pregatit. Ai scapat. De acum incolo nu trebuie sa mai cumperi pateu vegetal, plin de chimicale, pentru ca ai cu ce sa il inlocuiesti. Nu numai ca hummusul este mult mai sanatos, dar este si delicios si usor de pregatit. Nu ai nevoie decat de niste naut, usturoi, tahini, sare, lamaie si putin ulei. Ai pus ingredientele in robotul de bucatarie si te-ai ales cu o pasta foarte gustoasa, numai buna de intins pe o bucata de lipie. Reteta completa o gasesti aici.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Ghiveci de legume cu oua romanesti

Ghiveci de legume cu oua romanesti

Se taie ceapa pestisor si se caleste in 2 linguri ulei.

Ghiveci de legume cu oua romanesti
Ciorba de fasole cu rasol si costita afumata

Ciorba de fasole cu rasol si costita afumata

Ceapa verde o curatam, o taiem rondele, ceapa uscata o curatam si o tocam marunt.

Ciorba de fasole cu rasol si costita afumata
Negresa cu glazura de ciocolata.

Negresa cu glazura de ciocolata.

Negresa cu glazura de ciocolata.
Parteneri
Desert briose cu ciocolata si ness
Bucataras.RO

Desert briose cu ciocolata si ness

Daca iubiti ciocolata, nu aveti cum sa nu iubiti si aceste briose. De fapt, daca va plac chestiile insiropate, cu creme, e...

Desert briose cu ciocolata si ness
Evantai de vinete cu rosii la cuptor
Culinar.RO

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Retete dietetice

Evantai de vinete cu rosii la cuptor