Saptamana aceasta a a inceput odata cu postul Pastelui pentru ortodocsi. Numit si Postul Mare, postul Pastelui este cel mai lung si cel mai aspru post, in acest an fiind cuprins intre 23 februarie si 11 aprilie inclusiv.
 
Si pentru ca multi dintre noi tin post, este important sa stim ca exista 5 nutrienti carora trebuie sa le acordam o atentie mai mare in aceasta perioada. Iata care sunt acestia: 
 
1. Proteine
 
Studiile efectuate au aratat ca aportul de proteine in cazurile in care nu se consuma alimente animale este normal, dat fiind faptul ca aproape toate alimentele vegetale contin proteine. 
Fasolea, lintea, soia, nucile si untul de arahide sunt bogate in proteine si este indicat sa le consumam cat de des cu putinta in aceasta perioada.  Includeti o sursa de proteine vegetale si  de cereale integrale la fiecare masa.
 
2. Calciu
 
In perioada postului este destul de dificil sa respectam portia zilnica recomandata de calciu, insa nu este imposibil. O sursa importanta de calciu o constituie bauturile vegetale din soia, migdale, orez sau lapte de canepa. Alte surse de calciu de care ar trebui sa tinem cont sunt: spanacul, fasolea alba, susanul, semintele de chia si semintele de floarea soarelui.
 
3. Vitamina B12
 
Acest nutrient nu se regaseste in mod natural decat in produsele animale - carne, pui, peste, oua si lactate. Aceasta vitamina este adaugata artificial in anumite produse vegetariene si in anumite tipuri de cereale sau bauturi de consumat la micul dejun. Este indicat sa verificati eticheta produsului, pentru a vedea daca aceasta contine si vitamina B 12.
 
4. Vitamina D
 
Este imposibil ca atunci cand tinem post sa asiguram doza zilnica recomandata organismului nostru de vitamina D. Vitamina D are un rol important in formarea oaselor si absorbtia calciului, de aceea este bine sa suplinim lipsa acesteia prin consumul de suplimente alimentare.
 
5. Iod
 
Iodul este important pentru functia tiroida, jucand un rol foarte important in reglarea metabolismului. In stare naturala, se regaseste in produsele lactate, fructele de mare si alge. Deoarece in alimentele vegetale nu se regaseste o cantitate suficienta, se recomanda sa luam suplimente de iod in perioada postului.

Sursa articol: www.theglobeandmail.com
 

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 3 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Ioana Bobocea, 10 martie 2015

    FOARTE UTIL ! MULTUMESC !

  • Fara foto

    Cornelia Grigoras, 06 martie 2015

    Deosebit de important pentru mine acest articol . Si va multumesc pentru informatii .

  • Fara foto

    Angela Duta, 04 martie 2015

    semintele de susan au calciu f. mult