6 alimente care, de fapt, nu sunt atat de sanatoase

Batoane cu cereale, soia, tofu, iaurt cu fructe, smoothie. Acestea sunt doar cateva dintre alimentele care par a fi cu adevarat sanatoase, benefice pentru organismul uman, dar care, in realitate, sunt exact opusul. Noi va prezentam astazi cateva dintre produsele de care ar trebui (mai degraba) sa va feriti daca doriti sa urmati un regim alimentar sanatos.

6 alimente care, de fapt, nu sunt atat de sanatoase

Siropul de agave. A devenit din ce in ce mai popular, mai ales printre persoanele care urmeaza un regim alimentar raw-vegan. Cu toate acestea, putina lume stie ca siropul de agave, chiar daca are un indice glicemic mai mic, este rafinat si contine un procent mare de fructoza, ceea ce il transforma intr-un aliment periculos pentru sanatatea noastra.

Soia. Ca orice alt aliment, soia are beneficiile ei. Totusi, acest produs este legat deseori de aparitia unor probleme de sanatate. Consumul de soia poate inhiba digestia si absorbtia proteinelor si poate deregla sistemul endocrin al organismului.
Sucurile de fructe. Chiar daca il prepari la tine in bucatarie, sucul de fructe tot nu este atat de benefic pe cat ai tinde sa crezi. Pentru ca in timpul procesului de stoarcere, pulpa se transforma in lichid, zaharul din fructe ajunge in sange mult mai repede decat te-ai astepta. Ca atare, glicemia creste brusc. Totusi, daca nu-ti place sa mananci fructe, dar iti place sucul, consuma maximum 200 ml pe zi.
Fructele uscate. Fructele uscate nu mai contin apa, insa au un adaos mare de zahar, pe care producatorii il folosesc pentru a reda gustul acestor alimente. Totusi, daca iti plac foarte mult, consuma doar 3-4 fructe pe zi (smochine, curmale, caise sau prune deshidratate).
Iaurtul cu fructe. Ce bine ar fi daca iaurtul cu fructe pe care il cumparam din magazin ar contine doar aceste doua ingrediente. Din pacate, el contine mult zahar sau alti indulcitori rafinati. Daca iti place foarte mult aceasta combinatie, cumpara iaurtul si fructele separat si amesteca-le in bol. E calea cea mai sigura.
Batoanele cu cereale. In cazul in care alergi macar 2-3 kilometri pe zi, desigur, e in regula sa consumi cate un baton cu cereale cumparat de la magazin. Altfel, nu este deloc recomandat. Batoanele “energizante” din comert sunt foarte bogate in zahar si siropuri cu fructoza, ingrediente de care corpul tau nu are nevoie in asemenea cantitati.

sursa foto

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi