Nu cu mult timp in urma exista o parere generala potrivita careia carbohidratii nu sunt recomandati in diete, deoarece faciliteaza cresterea in greutate. Nimic mai gresit de atat, spun specialistii. Exista tipuri de carbohidrati care chiar ne ajuta sa scapam de kilogramele in plus. 
 
Carbohidratii pot fi impartiti in doua categorii: carbohidrati buni si carbohidrati mai putin buni (rafinati). Carbohidratii buni sunt cei care ne ajuta sa ne mentinem silueta. Iata care sunt cei mai buni carbohidrati atunci cand ne luptam cu kilogramele in exces:
 
 
1. Quinoa
 
Este o sursa importanta si fibre si proteine, fiind o alternativa mult mai sanatoasa pentru orez sau paste. Quinoa ofera senzatia de satietate ce duce la un consum mai mic de calorii, fiind un aliat de nadejde in lupta cu kilogramele.
 
2. Fasole
 
Fasolea contine o cantitate considerabila de fibre si proteine, contribuind la mentinerea senzatiei de satietate pentru mai mult timp. Exista studii care sustin ca prin consumul regulat de fasole tinem obezitatea la distanta. Cu toate acestea, este recomandat sa consumam doar fasole fiarta atunci cand dorim sa slabim si sa evitam combinatia de fasole si grasimi.
 
3. Mazare
 
O sursa importanta de zinc, mazarea contine si o cantitate mare de fibre. Fibrele ne ajuta sa ne simtim satui mai multa vreme, situatie ideala pentru orice dieta.  Mazarea contine vitamine - K, C, A, B1, B2, B3, B6 si minerale - magneziu, fier, cupru, fosfor si zinc.
 
4. Linte
 
Consumul de linte este recomandat mai ales in perioada postului, reusind sa asigure necesarul de fibre si de fier din organism. De asemenea, lintea ajuta la accelerarea metabolismului si la mentinerea senzatiei de satietate. 

5. Cartofi dulci
 
Reprezinta o sursa importanta de vitamina A, vitamina C, calciu si fier. Un cartof dulce de marime medie copt are aproximativ 100 calorii si 0 grasimi, asa ca pot fi consumati fara vina. Bineinteles, atat timp cat ii consumam cu masura!
 
6. Orz
 
Orzul contine fibre solubile care ajuta la scaderea nivelului de colesterol si al zaharului din sange. Fibrele ne ajuta sa ne tinem sub control apetitul, conferind senzatia de plin la scurt timp dupa masa, ceea ce ne impiedica sa mancam prea mult. De asemenea, consumul de orz este benefic pentru persoanele care sufera de diabet sau boli cardiovasculare.
 

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style White

- 40 %
299.99 lei
179.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 0 comentarii
  • Fara foto