Femeile insarcinate trebuie sa fie de doua ori mai atente la alimentatia lor si sa selecteze cu mare grija produsele pe care le consuma. Pentru a le usura munca, noi am intocmit o lista cu opt mancaruri pe care ele ar trebui sa le evite pe toata perioada sarcinii.
 
1. Ouale nefacute. De multe ori, ouale ochiuri sau ouale posate pot ramane usor nefacute la mijloc. Asadar, ideal este ca femeile insarcinate sa se fereasca de aceste tipuri de mancaruri sau se le consume doar foarte bine facute pentru a evita toxiinfectiile alimentare.
 
2. Sushi. Pentru ca in prepararea sushi-ului se foloseste, de cele mai multe ori, carne cruda de peste, este recomandat ca femeile gravide sa-l evite complet sau sa-l consume doar pe cel pregatit in restaurante de inalta calitate. De asemenea, este de preferat sa evite carnea de peste cu continut mare de mercur si sa opteze pentru somon sau creveti.
 
3. Sucurile proaspete. Sucurile nepasteurizate pot contine bacterii care pot provoca, la randul lor, toxiinfectii alimentare. Asadar, si acestea trebuiesc evitat pe cat posibil. Pe perioada sarcinii, femeile pot consuma doar sucuri de fructe din comert, cu cat mai putini aditivi. Este varianta cea mai sigura.
 
4. Mezelurile. Aceste alimente procesate contin foarte mult sodiu, dar si foarte multe grasimi. De asemenea, daca nu sunt expuse la temperatura propice care sa distruga bacteriile, acestea pot fi daunatoare organismului.
 
5. Crenvurstii. La fel ca mezelurile, crenvurstii contin foarte putini nutrienti, dar foarte multi aditivi deloc benefici pentru dezvoltarea normala a organismului si, implicit, a fatului pe care femeia insarcinata il poarta.
 
6. Arahide. A fost dovedit stiintific faptul ca bebelusii nascuti de femei care au consumat cantitati mari de arahide pe timpul sarcinii sunt predispusi la a dezvolta alergii la aceste alimente in timpul vietii.
 
7. Ficatul. Pe tot parcursul sarcinii, trebuie evitat consumul de ficat deoarece acesta contine o cantitate mare de retinol (vitamina A). Aceasta substanta poate dauna dezvoltarii bebelusului daca este consumata in cantitati mari. Asadar, este recomandat ca femeile insarcinate sa consume alimente precum morcovii sau broccoli pentru a obtine necesarul de vitamina A.
 
8. Scoicile. Scoicile conservate pot contine virusi care pot provoca toxiinfectii alimentare. Asadar, daca sunteti insarcinata si aveti pofta de midii ori de alt tip de scoici, este de preferat sa le gatiti la o temperatura mare.
 

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Cra Gar, 21 noiembrie 2013

    Multumim! Foarte bune sfaturi!

  • Fara foto

    Liliana Duceac, 07 noiembrie 2013

    nu consum nici un produs de aici nu/mi plac