Anul de abia a inceput, Sarbatorile si vizitele s-au incheiat, asa ca acesta este cel mai bun moment pentru a ne propune imbunatatirea stilului de alimentatie. Aceste mici schimbari va vor demonstra cat poate fi de simplu sa avem o dieta echilibrata, sanatoasa, si in acelasi timp, sa consumam si alimente gustoase.
 
Iata cum va puteti imbunatati alimentatia:
 
 
1. Renuntati la mancarurile procesate
 
Chiar daca mancarea procesata are avantajele ei, indeosebi timpul foarte scurt pe care trebuie sa il petrecem in bucatarie, cel mai bine este sa ne ferim cat de mult putem de aceasta. Consumati cat mai des mancarea pregatita in casa, folosind retete simple ce includ alimente aflate la indemana oricui.
 
2. Inlocuiti sandvisurile de la pranz
 
Este la indemana oricui sa pregateasca sandvisuri pentru pachetul celor mici sau al nostru, insa nu este sanatos sa consumam carbohidrati la fiecare masa. Inlocuiti sandvisul din pachet cu o supa sau un iaurt natural de cel putin doua ori pe saptamana.
 
3. Consumati mai multe fibre
 
Fibrele au beneficii asupra digestiei, ajuta la combaterea celulelor canceroase si la sanatatea inimii. Inlocuiti painea, pastele si orezul cu cerealele integrale.
 
4. Consumati mai multe fructe si legume
 
Este indicat sa aveti tot timpul in casa fructe si legume. Puteti cumpara fructe de padure si avocado pentru a fi consumate imediat, si mere, portocale sau morcovi pentru a fi consumate mai tarziu. 
 
5. Reduceti cantitatea de carne rosie consumata
 
Incurajati-va familia sa consume mai multa carne alba in detrimentul celei rosii, intrucat este mult mai saraca in lipide. Este recomandat sa consumam mai mult peste si mai multe preparate vegetariene, mai ales dupa perioada Sarbatorilor.
 
6. Eliminati bauturile zaharoase
 
Acestea nu ofera decat scurte momente de energie si calorii. 
 
7. Reduceti „rontaitul” dintre mese
 
Daca puneti accentul asupra meselor principale, familiile voastre vor fi mai putin tentate sa rontaie intre mese. Nu tineti in casa covrigei sau chips-uri decat pentru ocaziile speciale, pentru a nu-i tenta pe cei dragi.
 
8. Incercati mancaruri noi
 
Intrerupeti rutina zilnica prin pregatirea unor mancaruri noi sau prin folosirea unor arome noi. Cum altfel putem stii daca ne place un fel de mancare daca nu il incercam? In plus, ati putea fi surprinsi cat de delicioase sunt unele retete pe care nici nu v-ati gandit sa le incercati.
 
Voi ce teluri v-ati propus sa atingeti in 2015? :)

Recomandari electrocasnice

Mixer compact cu bol

- 14 %
499.99 lei
429.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 4 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Maria Ciortea, 06 ianuarie 2015

    un deliciu

  • Fara foto

    Lucia Gheorghe, 06 ianuarie 2015

    minunat

  • Fara foto

    Tom Staicu, 06 ianuarie 2015

    Eu am redus „rontaitul” dintre mese si am slabit 3 kg intr-o luna.

  • Fara foto

    Marieta_Pall, 06 ianuarie 2015

    Multumesc pentru sfaturi.