Ni se intampla tuturor: ne promitem ca de luni vom incepe sa facem gimnastica, vom porni un regim nou si ne vom lasa de toate viciile pe care le avem. Dar nu se intampla intotdeauna asa. Deseori, abia avem energie sa trecem printr-o zi de munca, dar'mite sa mai ajungem si la o sala de fitness sau sa ne preparam meniuri complicate.
Asadar, am facut o lista cu cele mai energizante 10 alimente si proprietatile lor, ca sa va sarim in ajutor.
 

Bananele

Pe langa nutrientii foarte valorosi pe care ii contin, cum ar fi potasiu, vitamina C si vitamina B6, bananele sunt o sursa foarte buna de carbohidrati. Daca mananci o banana inainte de a face exercitii de gimnastica, veia vea cu siguranta mai multa energie!

Lapte si iaurt

Iaurtul e o sursa excelenta de carbohidrati si proteine, plus calciu, care te ajuta sa ai oase puternice. Carbohidratii din iaurt sau lapte iti vor spori energia si, daca iaurtul e cu fructe, zaharul va reface nivelul de glicemie din muschii tai dupa o sesiune de antrenament.

Alune, unt de arahide si alte tipuri de nuci


Nucile si produsele derivate din ele sunt unele dintre cele mai bune produse pentru regimul de slabit. Au o combinatie de proteine si carbohidrati, iar grasimile lor bune te fac sa rezisti mai mult timp.

Cereale


Cerealele au avantajul ca sunt digerate rapid si dau o energie pe lunga durata. Cele mai bune sunt cele cu fructe deshidratate sau nuci, alaturi de lapte.

Mai putina carne

In general, o masa care sa iti dea energie ar trebui sa contina multi carbohidrati, multe legume si ceva proteine. Carnea e, intr-adevar, o sursa buna de proteine, dar nu trebuie sa exageram cu ea. Plus ca se digereaza destul de greu, in comparatie cu alte alimente.

Salate

Pe langa legumele pline de vitamine pe care le poti pune intr-o salata, e bine sa adaugi si o sursa de carbohidrati, precum cartofii, pastele, fasolea sau crutoane de paine.

Fasole

Fasolea iti da multe proteine si carbohidrati intr-un “ambalaj” sanatos si indestulator. Le poti servi in salate, supe, tocanite sau paste.

Portocale si alte surse de vitamina C

Cand faci effort fizic, muschii tai sufera mici “rupturi”. Vitamina C din portocale te ajuta sa le repari mult mai usor. Iti sugeram un smoothie preparat la blender, cu iaurt, suc de portocale, banane si capsuni.

Fructe uscate

Chiar daca au ceva mai multe calorii decat celelalte produse enumerate, iti poti lua din fructele uscate carbohidratii necesari unei zi pline. Daca ai o zi lunga inainte, ia-ti la serviciu o punga de fructe uscate. Te va salva.

Grasimi bune

In vreme ce o cantitate mare de grasimi “rele” te poate face sa te simti greoi si obosit, o cantitate modesta de grasimi “bune” (ulei de masline, peste, avocado, nuci si seminte) iti protejeaza inima si iti dau energie pentru intreaga zi.

 

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 22 comentarii
  • Fara foto
  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 22 ianuarie 2013

    Interesant si de retinut...

  • Fara foto

    Estera Flori (Chef de cuisine) , 25 septembrie 2012

    interesant ar trebui sa nu uitam aceste propietati ale alimentelor atunci cand pregatim mancarea de zi cu zi.

  • Jianu Rodica-Rozalia

    Jianu Rodica-Rozalia (Chef de cuisine) , 06 ianuarie 2012

    Da, interesant articol, dar mai mult pentru neștiutori, sau începători....

  • Fara foto

    TATU ANTON (Bucatar) , 06 ianuarie 2012

    Intr-adevar articolul este f. interesant si f.f. util... multi din noi stiu [poate] mai toate lucrulile acestea dar nu le facem poate din comoditate sau din lipsa de bani, ptr. ca trebuie sa recunoastem ca multe din fructe au ajuns un lux. Eu [cu sotia] de la un timp [vreo luna] in fiecare dimineata inainte de micul dejun bem cate o cana de 250 ml de suc de; 3 morcovi potriviti [10-15cm], 1 jum. sfecla rosie daca este de marimea unui CD iar daca este mai mica punem 1 intreaga, 1/2 varza, 2 mere si 1 portocala. Urmeaza micul dejun... ceva usor... dupa care o banana... Vreau sa va spun ca ne simtim f. bine [avem varsta de 67 ani, ambii].Ideea este ca mai multe fructe si legume decat carne nu este un mit. Urez succes celor cu ambitie.

  • Ioana capsunica

    Ioana capsunica (Chef de cuisine) , 08 mai 2010

    Eu deseori fac lassi (banane cu iaurt), in special dimineata e delicios si sanatos si se pare ca si energizant!

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 04 mai 2010

    Informati utile pentru toti !

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 23 februarie 2010

    In fiecare dimineata la micul dejun consun lapte(iaurt) cu cereale integrale.

  • proca constanta

    constanta proca (Chef de cuisine) , 19 februarie 2010

    Un articol folositor tuturor.

  • mariana scarlat

    mariana scarlat (Chef de cuisine) , 16 februarie 2010

    Utile şi interesante informaţii conţine articolul!

  • zana b.

    zana b. (Chef de cuisine) , 02 februarie 2010

    Un nivel satisfacator de energie ne poate oferi si banalul cartof,care contine carbohidrati.

  • zana b.

    zana b. (Chef de cuisine) , 02 februarie 2010

    Ptr. a avea mai multa energie ar trebui sa reducem "STRESSUL"-el este cel mai mare consumator de energie.Dar nu prea stiu cum am putea face acest lucru in zilele de azi.

  • zana b.

    zana b. (Chef de cuisine) , 02 februarie 2010

    Puteti incepe dimineata prin a va prepara un cocteil de banane:250ml lapte de soia,1 banana coapta zdrobita,cateva picaturi esenta de vanilie si o lingurita cu miere.Amestecati totul energic.Banana este unul dintre cele mai energetice fructe.

  • Varadi Silvia

    Varadi Silvia (Chef de cuisine) , 26 ianuarie 2010

    Am gasit aici numai informatii utile.

  • zana b.

    zana b. (Chef de cuisine) , 21 ianuarie 2010

    Eu personal mananc aproape zilnic fructe,iaurt,lapte pe care-l beau simplu sau il combin cu cereale de ovaz sau fulgi de porumb,uneori salate de rosii cu branza si alte salate hranitoare.Nu-mi plac mancarurile grase si nici nu gatesc astfel, deoarece mananca si cei 2 copii.

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 20 ianuarie 2010

    Foarte interesant acest articol.Felicitari.

  • Fara foto

    dementzelul, 20 ianuarie 2010

    super articoul numai ca nu tin multi cont de aceste sfaturi

  • Fara foto

    Campean Claudia Maria (Chef de cuisine) , 20 ianuarie 2010

    Un articol foarte interesant si bun de retinut,ca atunci cand vrem sa tinem o dieta, nu e bine sa renuntam la carbohidranti, asa cum ti se recomanda in toate dietele despre care am citit. Toate dietele in "voga" iti recomanda sa nu mananci carbohidranti, iar apoi ne miram ca suntem fara energie si abia mai rezistam ziua la servici. Felicitari pentru articol! Poate de acum inainte, cine va citi articolul, se va gandi mai bine cum sa scape de kilogramele in plus, dar nu si de energie.

  • burdulea maria elena

    burdulea maria elena (Chef de cuisine) , 19 ianuarie 2010

    Bun, instructiv!

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 18 ianuarie 2010

    Un articol interesant si foarte bine structurat...

  • cely snijec

    Cely Snijec (Chef de cuisine) , 18 ianuarie 2010

    E foarte interesant articolul

  • Niko Stan

    Niko Stan (Chef de cuisine) , 16 ianuarie 2010

    Interesant articol.Felicitari

  • Lia

    Lia Maria (Chef de cuisine) , 15 ianuarie 2010

    Sunt informatii utile si e bine sa le stim, multumim.