Cele mai energizante alimente

Ni se intampla tuturor: ne promitem ca de luni vom incepe sa facem gimnastica, vom porni un regim nou si ne vom lasa de toate viciile pe care le avem. Dar nu se intampla intotdeauna asa. Deseori, abia avem energie sa trecem printr-o zi de munca, dar'mite sa mai ajungem si la o sala de fitness sau sa ne preparam meniuri complicate. Asadar, am facut o lista cu cele mai energizante 10 alimente si proprietatile lor, ca sa va sarim in ajutor.  

Cele mai energizante alimente

Bananele

Pe langa nutrientii foarte valorosi pe care ii contin, cum ar fi potasiu, vitamina C si vitamina B6, bananele sunt o sursa foarte buna de carbohidrati. Daca mananci o banana inainte de a face exercitii de gimnastica, veia vea cu siguranta mai multa energie!

Lapte si iaurt

Iaurtul e o sursa excelenta de carbohidrati si proteine, plus calciu, care te ajuta sa ai oase puternice. Carbohidratii din iaurt sau lapte iti vor spori energia si, daca iaurtul e cu fructe, zaharul va reface nivelul de glicemie din muschii tai dupa o sesiune de antrenament.

Alune, unt de arahide si alte tipuri de nuci


Nucile si produsele derivate din ele sunt unele dintre cele mai bune produse pentru regimul de slabit. Au o combinatie de proteine si carbohidrati, iar grasimile lor bune te fac sa rezisti mai mult timp.

Cereale


Cerealele au avantajul ca sunt digerate rapid si dau o energie pe lunga durata. Cele mai bune sunt cele cu fructe deshidratate sau nuci, alaturi de lapte.

Mai putina carne

In general, o masa care sa iti dea energie ar trebui sa contina multi carbohidrati, multe legume si ceva proteine. Carnea e, intr-adevar, o sursa buna de proteine, dar nu trebuie sa exageram cu ea. Plus ca se digereaza destul de greu, in comparatie cu alte alimente.

Salate

Pe langa legumele pline de vitamine pe care le poti pune intr-o salata, e bine sa adaugi si o sursa de carbohidrati, precum cartofii, pastele, fasolea sau crutoane de paine.

Fasole

Fasolea iti da multe proteine si carbohidrati intr-un “ambalaj” sanatos si indestulator. Le poti servi in salate, supe, tocanite sau paste.

Portocale si alte surse de vitamina C

Cand faci effort fizic, muschii tai sufera mici “rupturi”. Vitamina C din portocale te ajuta sa le repari mult mai usor. Iti sugeram un smoothie preparat la blender, cu iaurt, suc de portocale, banane si capsuni.

Fructe uscate

Chiar daca au ceva mai multe calorii decat celelalte produse enumerate, iti poti lua din fructele uscate carbohidratii necesari unei zi pline. Daca ai o zi lunga inainte, ia-ti la serviciu o punga de fructe uscate. Te va salva.

Grasimi bune

In vreme ce o cantitate mare de grasimi “rele” te poate face sa te simti greoi si obosit, o cantitate modesta de grasimi “bune” (ulei de masline, peste, avocado, nuci si seminte) iti protejeaza inima si iti dau energie pentru intreaga zi.

 

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Covrigi turcesti cu susan - Simit

Covrigi turcesti cu susan - Simit

Reteta de covrigi turcesti cu susan- Simit. Covrigi turcesti cu susan - Simit reteta simpla si usor de preparat. Reteta de...

Covrigi turcesti cu susan - Simit
Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta

Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta

Punem la fiert inimile cu pipotele in apa rece.

Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta
Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise

Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise

Foi: Intr-un bol se pun ouale impreuna cu zaharul.

Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise
Parteneri
Desert briose cu ciocolata si ness
Bucataras.RO

Desert briose cu ciocolata si ness

Daca iubiti ciocolata, nu aveti cum sa nu iubiti si aceste briose. De fapt, daca va plac chestiile insiropate, cu creme, e...

Desert briose cu ciocolata si ness
Evantai de vinete cu rosii la cuptor
Culinar.RO

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Retete dietetice

Evantai de vinete cu rosii la cuptor