Gustos.ro v-a pregatit o lista cu cele mai sanatoase alimente din lume, care nu doar iti asigura nutrientii zilnici, dar te si pot apara contra boli grave, cum ar fi diabet, afectiuni ale inimii sau chiar cancer. De asemenea, am inclus si sfaturi despre cum ati putea include aceste alimente in dieta voastra zilnica. FRUCTE

1. Caise. Contin beta-caroten, care protejeaza ochii si care e transformat de catre corp in vitamina A, ce ajuta la prevenirea cancerului, in special de piele. O caisa are 17 calorii, 0 grasimi si un gram de fibra. Le poti consuma uscate sau proaspete (atentie! Caisele prea moi pierd din nutrienti - alegeti-le pe cele mai ferme).
2. Avocado. Ele contin acid oleic, o grasime nesaturata care ajuta la scaderea nivelului colesterolului. O felie are 81 de calorii, 8 grame de grasime si 3 grame de fibre. Le poti adauga in hamburgerii pregatiti de tine, in loc de maioneza sau sosuri grase.
3. Zmeura. Contin vitamina C si sunt bogate in fibre, prevenind colesterolul ridicat si bolile de inima. O ceasca de mure are doar 60 de calorii, 1 gram de grasime si 8 grame de fibra. Le poti adauga peste un iaurt degresat sau peste cerealele de dimineata.
4. Pepene. Pepenele contine vitamina C (aproximativ 117 miligrame in jumatate de pepene - aproape dublu decat doza zilnica recomandata) si beta-caroten, ambii antioxidanti puternici. In plus, jumatate de pepene are 853 miligrame de potasiu (aproape dublu decat o banana), care ajuta la scaderea presiunii arteriale. Jumatate de pepene are 97 de calorii, 1 gram de grasimi si 2 grame de fibra. Il poti taia in cubulete, pune la congelator, apoi pune in blender si transformat intr-o bautura rece delicioasa si aromata.
5. Rosii. Contin licopen, ce are capacitati antioxidante. Studiile au aratat ca rosiile scad riscul cancerului de vezica urinara, stomac si colon. O rosie are 26 de calorii, 0 grasimi si un 1 gram de fibra. Pune ulei de masline proaspat pe felii de rosii, intrucat licopenul este mai bine absorbit de catre organism daca e consumat alaturi de alimente ce contin grasimi.
6. Stafide. Aceastea sunt o sursa foarte buna de fier, care ajuta la transportul de oxigen in sange. O jumatate de ceasca are 218 calorii, 0 grasimi si 3 grame de fibra. Pune stafide peste cerealele de la micul-dejun sau intr-un iaurt.
7. Rodii. O sursa buna de potasiu si fibra, rodiile contin, de asemenea, si vitamina B6, care re responsabila pentru producerea de serotonina (hormonul fericirii), de reducerea colesterolului si de prevenirea retinerii de apa in corp. O rodie are intre 37 si 48 de calorii, 0 grasimi si 2 grame de fibre. Poti folosi rodii proaspet ca sos la o friptura de porc.
8. Lamai. Ele sunt o sursa perfecta de vitamina C. O felie are 2 calorii, 0 grasimi si 0 fibre. Foloseste suc de lamaie pentru salate, peste si legume pentru o aroma delicioasa, fara grasimi.

LEGUME:

1. Ceapa. Cepele contin un tip de flavonoid care ajuta la prevenirea cancerului. O ceasca de ceapa tocata are 61 de calorii, 0 grasimi si 3 grame de fibre. Poti folosi ceapa in mancaruri gatite sau ca garnitura la hamburgeri sau sandvisuri.
2. Anghinare. Aceste legume ciudate contin un antioxidant care ajuta la prevenirea cancerului de piele si contin si fibre, ce lupta impotriva colesterolului. O anghinare medie are 60 de calorii, 0 grasimi si 7 grame de fibre.
3. Ghimbir. Ghimbirul e indicat impotriva migrenelor si durerelor provate de artrita. O lingurita de gimbir are doar 1 calorie, 0 grasimi si 0 fibre. Il poti adauga la salate sau ca sos pentru friptura de pui.
4. Broccoli. Aceste legume au multa vitamina C si beta-caroten. O ceasca de broccoli are 25 de calorii, 0 grasimi si 3 grame de fibra. Ai grija sa nu-i gatesti prea indelung, intrucat isi pot pierde din nutrienti. Adauga suc de lamaie peste broccoli si vei avea si vitamina C in meniu!
5. Spanac. Contine luteina, ajuta la prevenirea orbirii in randul batranilor si unele studii au aratat ca spanacul poate chiar inversa anumite semne de imbatranire. O ceasca de spanac are 7 calorii, 0 grasimi si 1 gram de fibra. Adauga frunze crude de spanac la salate sau fa un sote, cu putin ulei de masline si usturoi.
6. Usturoi. Componentele ce ii dau usturoiului aroma sa puternic de asemenea reduc colesterolul LDL, scad tensiunea arteriala si chiar reuc riscul cancerului de colon si stomac. Un catel de usturoi are 4 calorii, 0 grasimi si 0 fibre. Poti face mujdei (clasic, cu smantana si cu zeama de rosii) sau adauga-l la fripturile la cuptor.


PESTE SI FRUCTE DE MARE

1. Scoici. Contin vitamina B12, care sustine functiile creierului, plus fier si minerale ca magneziu si potasiu. 90 de grame de scoici au intre 126 si 146 de calorii, 2-4 grame de grasimi si 0 fibra.
2. Somon. Pestele de apa rece, precum somonul sau tonul sunt cea mai buna sursa pentru acizi omega 3, care reduc riscul de boli de inima. O portie de 100 de grame (gatit) are 127 de calorii, 4 grame de grasime si 0 fibra. Poti pregati somonul la gratar sau il poti consuma crud, in varianta afumata, cu suc de lamaie turnat deasupra.
3. Crab. O sursa excelenta de vitamina B12 si zinc, ce intareste sistemul imunitar. O portie de 100 de grame are 84 de calorii, 1 gram de grasime si 0 fibra.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 6 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Ghiorghe Elisabeta, 14 mai 2014

    ador rodiile ,zmeura caisele pepenele si legumele da urasc preturile ca nu le pot consuma tot timpu anului

  • Fara foto

    Bica Elena, 12 ianuarie 2014

    da multumin pentru articol foarte interesant

  • Fara foto

    Marieta Pall, 09 ianuarie 2014

    Da,stiu ca este un aliment bun,ma refer la ghimbir,dar ce ma fac ca nu-mi place aroma?

  • Fara foto

    Dan Malache, 29 noiembrie 2013

    Beneficii pe toata linia.Multumim frumos!

  • Fara foto

    Proca Constanta, 28 noiembrie 2013

    Un articol foarte instructiv

  • Fara foto

    vlad, 17 octombrie 2009

    Mi-a placut.