Pe vremuri, o friptura delicioasa la cina, in familie, era un motiv de bucurie, in special pentru cei mici. Acum, in multe familii are loc clasica disputa intre parinti si copilul care a ales sa nu mai manance carne din motive de sanatate, religioase, sociale sau ecologice. Aceasta decizie complica foarte mult planuirea meniului zilnic si orice parinte va fi si ingrijorat cu privire la cantitatea de nutrienti pe care copilul o primeste zilnic. Daca fiul sau fiica ta hotaraste sa nu mai manance carne, e bine sa-i respecti decizia, dar sa faceti impreuna o vizita la un dietetician, care ii va prezenta o serie de optiuni, pentru ca el sa aiba un meniu complet zilnic.

S-ar putea sa ai impresia ca, pentru a-i satisface dorinta copilului de a nu manca carne, va trebui sa gatesti dublu, mancaruri separate. Acest lucru nu e neaparat adevarat. Daca meniul zilnic al familiei este echilibrat, copilul tau va putea primi necesarul de proteine inlocuind carnea cu alte produse, precum mazare, fasole, branzeturi, iaurt, cereale, paine neagra, nuci, lapte degresat, lapte de soia sau tofu. In anumite feluri de mancare, precum paste sau lasagna, carnea poate fi inlocuita fie cu produse din soia, fie chiar cu legume, rezultatul fiind aproape acelasi.

Daca nu consuma carne de vita, peste sau carne de pui, e posibil ca copilul tau sa nu consume destul fier, care este foarte important, mai ales in perioada de crestere. Astfel, trebuie sa compensezi acest lucru prin alimente bogate in fier, precum broccoli, spanac, paine si stafide. De asemenea, pentru a-l ajuta sa asimileze fierul, e bine sa consume si alimente bogate in vitamina C (cum sunt citricele sau rosiile), alaturi de cele bogate in fier.

De asemenea, dietele vegetariene nu contin suficienta vitamina B12. In schimb, multe tipuri de cereale sunt bogate in aceasta vitamina. Iar daca copilul tau refuza sa manance si produse lactate, ai grija sa consume mult tofu sau lapte de soia, pentru a-i asigura necesarul de calciu zilnic.

Multi dieteticieni recomanda consumul de multivitamine pentru copiii care nu consuma carne. Din nou, te sfatuim sa vorbesti cu un doctor, pentru a te asigura ca, desi a renuntat complet la carne, copilul tau mananca sanatos.
Kuvings Romania Crockpot Romania Babyliss Romania Breville Romania DirtDevil Romania Ozen Romania
Kuvings Romania Crockpot Romania Breville Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Ozen Romania

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 1 comentariu
  • Fara foto
  • Fara foto

    Maria Serban, 31 ianuarie 2010

    Este foarte important sa se faca diferenta dintre un regim ovo-lacto-vegetarian si unul strict vegetarian/vegan. In regimul ovo-lacto-vegetarian, vitamina B12 poate fi luata din lactate si oua, iar in regimul vegan, din produsele de soia fortificate cu B12. In ceea ce priveste fierul, poate fi gasit in soia, linte, melasa, spanac si diferite tipuri de fasole. Un stil de viata vegetarian poate fi foarte benefic sanatatii, daca se mananca variat, si multivitaminele nu sunt necesare.