Cum prevenim obezitatea copiilor nostri

In ultimii ani, numarul copiilor obezi a crescut in lume. Spre exemplu, in Statele Unite, 25% dintre copii sunt considerati obezi. Acest numar a crescut alarmant de mult: in 1982, doar 4% dintre copii erau obezi, iar in 1994, procentul se ridicase deja la 16%. Ce e de facut?

Cum prevenim obezitatea copiilor nostri

In primul rand, daca cel mic are o problema cu greutatea, parintii nu ar trebui sa-l puna “la regim”. Acest lucru va reusi doar sa-l descurajeze si sa-l faca sa se simta stigmatizat, pedepsit si frustrat. Este mai important ca parintii sa stabileasca obiceiuri culinare sanatoase si sa-si incurajeze copiii sa faca miscare.

Copiii au nevoi nutritive diferite fata de adulti. Bebelusii, de exemplu, au nevoie de 37-41 de calorii per kilogram, iar aceste nevoi scad odata cu dezvoltarea copilului. Spre comparatie, adultii au nevoie de 14-16 calorii pe kilogram. Pana la varsta de 2 ani, copiii au nevoie de un procentaj mai ridicat de calorii care provin din grasimi. Stim cu totii ca riscul bolilor de inima incepe din copilarie, asa ca, dupa varsta de 2 ani, e recomandat ca procentajul de calorii ce provin din grasimi sa scada, pana la aproximativ 30%. De asemenea, copiii care se dezvolta corect pot face schimbarea de la laptele standard la cel degresat, in vreme ce acei copii care au probleme cu luarea in greutate pot consuma lapte mai gras in continuare si isi pot reduce cantitatea de grasimi ingerate schimband, de exemplu, uleiul clasic cu cel de masline, in prepararea mancarurilor.

Nevoile de proteine ale celor mici nu sunt in mod special ridicate. Daca cel mic consuma destui alti nutrienti, precum fier sau calciu, cel mai probabil consuma si destule proteine, intrucat alimentele bogate in fier sau calciu contin si foarte multe proteine (spre exemplu, anumite carnuri, precum cea de vaca, de pui, de porc, tonul si pestele sunt bogate in fier, iar produsele lactate sunt o sursa foarte buna de calciu).

Caloriile din carbohidrati ar trebui sa provina in mod special din cereale, fructe si legume. Atentie! Nu sunt recomandate cerealele procesate (cum ar fi pastele sau painea). Si, din nou, pentru copiii care inca nu s-a dezvoltat bine, nu recomandam o dieta bogata in cereale si foarte slaba in grasimi, intrucat produsele bogate in fibre si slabe in calorii il pot satura pe micut, fara a-i asigura necesarul minim de calorii.

Pe langa obiceiuri sanatoase de zi cu zi, e foarte important si sportul. Pentru a-l incuraja pe cel mic sa faca sport, parintii trebuie sa-i dea un exemplu, fiind la randul lor activi. In weekenduri, spre exemplu, puteti iesi cu totii in parc, pentru o plimbare, in loc sa vizionati filmul favorit la televizor. De asemenea, cand cel mic mai creste, il puteti inscrie la un sport - ii veti cultiva spiritul competitiv si, pe langa faptul ca va face miscare, micutul se va si distra pe cinste!

Daca te intrebi daca copilul tau are, intr-adevar, o problema cu greutatea, ii poti calcula indicele de greutate corporala pentru a afla adevarul. Acest indice se obtine prin impartirea greutatii la inaltime. Valorile indicelui de greutate corporala ca limita inferioara pentru obezitate sunt:

20.09 pentru baieti si 19.81 pentru fete, la virsta de 2 ani

19.30 pentru baieti si 19.17 pentru fete, la virsta de 5 ani

24.00 pentru baieti si 24.11 pentru fete, la virsta de 10 ani

28.30 pentru baieti si 29.11 pentru fete, la virsta de 15 ani

30 atit pentru baieti, cit si pentru fete, la virsta de 18 ani sau mai tirziu.

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Tort Diplomat

Tort Diplomat

Reteta de tort Diplomat. Cum faci acasa cel mai bun tort Diplomat.

Tort Diplomat
Zacusca picanta cu vinete

Zacusca picanta cu vinete

Zacusca picanta cu vinete
Dulceata de zmeura

Dulceata de zmeura

Dulceata de zmeura reteta simpla. Cum se face reteta de dulceata de zmeura fara conservanti.

Dulceata de zmeura