Pentru multe persoane principala provocare a unei diete nu este numai interzicerea consumului unor anumite alimente bogate in calorii, ci si renuntatul la mancatul dintre mese. Rontaitul este unul dintre cele mai rele obiceiuri alimentare ale societatii contemporane, insa poate fi corectat daca tine cont de cateva sfaturi.

Iata care sunt acestea:
 
 
1. Invata sa iti dai seama cand iti e cu adevarat foame
 
De multe ori, mancam doar pentru ca ne plictisim. De obicei, foamea reala trece cu orice fel de mancare. In momentul in care ai pofta de un anumite preparat, ar trebui sa iti pui un semn de intrebare. Remuscarile sunt, de asemenea, un indicator al unei senzatii de pofta si nu de foame. Exista semnale si fizice care te avertizeaza ca iti este foame, asadar iti poti da seama cu usurinta daca resimti o foame reala sau nu.

2. Cunoaste-ti mai bine obiceiurile alimentare
 
Potrivit specialistilor, un jurnal alimentar va ajuta sa recunoasteti situatiile si motivele pentru care mancati in exces. Notati-va ceea ce mancati si cum v-ati simtit ulterior, pentru a putea vedea care sunt cauzele care va indeamna sa mancati prea mult si cum le puteti solutiona.
 
3. Nu manca imediat ce simti ca ti-e foame
 
Fa un obicei din a lua o pauza inainte de a manca. Gandeste-te daca este cazul sa iti fie foame, cand ai mancat ultima data si daca iti este cu adevarat foame sau vrei sa mananci din cauze emotionale. 
 
4. Aseaza-te la masa
 
Daca mananci stand in picioare, mancatul se poate transforma intr-o actiune obisnuita si inconstienta. Cel mai indicat este sa te asezi la masa si sa iti acorzi ceva timp pentru a savura preparatele. Specialistii spun ca in acest mod devenim constienti de intregul proces si avem tendinta de a manca mai putin.

5. Mesteca incet
 
Dupa cum spuneam, este important sa iti acorzi timp la masa. Sentimentul de satietate ajunge de la stomac la creier in aproximativ 20 minute, asa ca este nevoie de timp pentru a manca o cantitate potrivita de mancare. Altfel, riscam sa ne dam seama dupa masa ca am mancat cat pentru doua persoane. :-)
 
6. Bea multa apa
 
Nu de putine ori, senzatia de foame este confundata cu cea de sete.  Daca simti ca stomacul incepe sa-ti dea semne de foame, bea un pahar cu apa inainte de a manca. Te vei hidrata si asta te va ajuta sa rezisti pana la masa, dat fiind faptul ca stomacul tau va fi mai plin.
 
Sursa articol: www.skinnymom.com

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style White

- 17 %
299.99 lei
249.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 4 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Netcu Adelina, 13 martie 2015

    Incerc sa ma conformez, mi se pare sanatos, multumesc!

  • Fara foto

    Dumitru Craciun, 13 martie 2015

    ronțăitul ,hai să vedem cam ce poți să ronțăi casă te îngraș,dacă ești la servici nu prea ai timp să ronțăi ,dacă vi acasă pui masa și mănânci dacă după 3-4 ore vrei ceva să ronțăi ia o fructă cel mai bun un măr,2-3 smochine sau curmale sau bea un pahar cu apă în care ai stors puțină lămâie,fără covrigei ,fursecuri sau sărățele .

  • Fara foto

    Ionela Barbieru, 13 martie 2015

    RETETELE SUNT SUPERBE

  • Fara foto

    Victoria Gabriela, 11 martie 2015

    De retinut! Foarte buna idee!:)