Obiceiuri alimentare sanatoase in perioada varstei mijlocii

Odata cu inaintarea in varsta, este necesar sa ne modificam si stilul de alimentatie, caci nevoile organismului se schimba. In plus, pe parcursul anilor pot aparea anumite afectiuni care ne determina sa fim mult mai atenti la ce si cat mancam.    Un lucru este sigur: legumele si fructele nu au voie sa lipseasca din meniul zilnic al celor ce au atins pragul varstei mijlocii.   Iata care sunt recomandarile specialistilor pentru varsta mijlocie:    

Obiceiuri alimentare sanatoase in perioada varstei mijlocii

1. Banane

Tensiunea arteriala are tendinta de a creste odata cu inaintarea in varsta, iar pentru a reduce riscul unui atac de cord, este necesar sa consumam mai putin sodiu si mai mult potasiu. Din fericire, exista multe fructe si legume cu un continut mare de potasiu. Dintre acestea, cele mai indicate sunt bananele, insa nu putem uita nici de broccoli sau cartofi.
2. Condimente

Odata cu varsta, nivelul productiei de saliva scade, iar senzatia gustativa are de suferit. Tocmai de aceea, este recomandat sa folosim condimente pentru a reda gustul mancarii. Totusi, nu va opriti doar la sare; exista o varietate de condimente cu gusturi diferite pe care le puteti incerca.
3. Reduceti consumul de grasimi saturate

Este recomandat sa consumam cat mai putine grasimi saturate, indiferent de varsta pe care o avem, insa mai ales dupa ce am atins pragul varstei mijlocii. Acestea pot fi suplinite cu produse lactate sarace in grasimi, ce contin o multime de nutrienti, precum proteine si calciu.
4. Reduceti numarul de calorii

Pe masura ce imbatranim, metabolismul functioneaza mai greu, asadar este necesar sa reducem numarul de calorii zilnice. De asemenea, trebuie sa avem in vedere ca majoritatea persoanelor au tendinta de a nu mai face la fel de multa miscare odata ce trec anii, ceea ce poate duce la aparitia bolilor de inima, la diabet sau osteoporoza.
5. Renuntati la carbohidratii nesanatosi

Indiferent de varsta, este bine sa limitam consumul de alimente bogate in zahar. In cazul persoanelor aflate la varsta mijlocie, trebuie neaparat sa facem asta, pentru a da ocazia pancreasului sa se odihneasca, pentru a pastra o greutate normala si pentru a maximiza aportul de nutrienti per calorii consumate.

6. Consumati mai multe legume

Nutrientii pe care ii contin legumele produc mai multa energie decat alte produse, in timp ce continutul de fibre ajuta la mentinerea senzatiei de satietate pentru mai mult timp.

7. Beti mai multa apa

Asa cum senzatia gustativa are de suferit odata cu inaintarea in varsta, si senzatia de sete poate fi afectata. Mai mult, unele medicamente, precum medicamentele antihistaminice si medicamentele pentru tensiunea arteriala, ne pot predispune la deshidratare. Este recomandat sa evitam consumul de cafea, ceai sau alcool, caci au un efect diuretic, ce favorizeaza deshidratarea.

Sursa articol: www.health.com

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Placinte sarate cu branza

Placinte sarate cu branza

Drojdia proaspata se marunteste într-un castronel.

Placinte sarate cu branza
Cotlet de porc cu rosii la tigaie

Cotlet de porc cu rosii la tigaie

Reteta de cotlet de porc cu rosii la tigaie. Cum prepari acasa reteta de cotlet de porc cu rosii la tigaie.

Cotlet de porc cu rosii la tigaie
Dulceata din fructe de soc

Dulceata din fructe de soc

Reteta de dulceata din fructe de soc. Cum se prepara reteta de dulceata din fructe de soc fara conservant.

Dulceata din fructe de soc