Un motiv frecvent pentru care oamenii mananca sanatos este dorinta de a avea mai multa energie. In acest scop trebuie incluse in meniul zilnic anumite alimente, in special cele care accelereaza metabolismul si mentin un nivel constant de energie.
Potrivit dr. Gillian McKeith, nutritionist britanic, autoarea cartii „Esti ceea ce mananci: programul care va va schimba viata”, cele mai importante substante nutritive necesare in producerea de energie includ: vitaminele din complexul B, vitamina C, magneziul, zincul, fierul, coenzima Q10. Iata o lista cu alimente care abunda in astfel de nutrienti care impulsioneaza nivelul energiei.

Cereale integrale

Cerealele se asimileaza lent, adica elibereaza zaharul in ritm lent, tocmai de aceea va confera un nivel constant de energie. Nu acelasi lucru se intampla atunci cand mancati dulciuri cu zahar. Acestea se asimileaza rapid, are loc o crestere brusca a glicemiei, urmata de o scadere semnificativa. Aceste fluctuatii rapide ale glicemiei deschid calea diabetului zaharat. In schimb, cerealele integrale au efect protector, furnizand o multime de fibre alimentare si intreaga gama de vitamine din grupul B, necesare pentru producerea de energie. Spre exemplu, dimineata, in locul cerealelor cu lapte sau a covrigilor, mancati o portie de terci de ovaz, cu fructe de padure. Cu siguranta, veti beneficia de maximum de energie pe parcursul diminetii.

Legume verzi

Legumele verzi sunt veritabile rezervoare de vitamine si minerale, antioxidanti, fibre alimentare, enzime si alte substante nutritive benefice. In aceasta categorie intra legumele cu frunze verzi comestibile (spanac, ruccola, varza, salata, andive s.a.), dar si broccoli, fasole verde, dovlecei, sparanghel. De retinut ca, pentru a-si mentine toate proprietatile nutritive, este bine sa consumi frunzele verzi crude sau cat mai putin preparate termic. Le poti stropi cu putin ulei de masline si suc de lamaie si gata – ai obtinut o salata super-sanatoasa si super-gustoasa. Totul cu pretul a foarte putine calorii. Intregul complex de vitamine B, mai ales acid folic, precum si fier, magneziu, calciu pot fi gasite in legumele verzi. Broccoli, varza si celelalte legume din familia cruciferelor contin coenzima Q10, o substanta de o importanta cruciala in producerea de energie la nivel celular.

Patrunjel

Dintre plantele aromatice, „patrunjelul este o uzina de substante nutritive”, remarca dr. Gillian McKeith. Patrunjelul contine cantitati mari de vitamina B12, mai multa vitamina C decat citricele, vitamina A, vitamina K, potasiu, fier.

Germeni din seminte incoltite

Toate tipurile de seminte de legume sau cereale, care au fost puse la germinat, sunt pline de energie. Prin germinare, capacitatile nutritive ale semintelor cresc. „Ele reprezinta alimente datatoare de viata, care ajuta la intarirea, revitalizarea si regenerarea organismului”, afirma dr. McKeith. Germenii si lastarii din plante contin concentratii mari de antioxidanti, minerale, proteine, enzime si fibre. Poti adauga in salate germeni de grau, orz, ovaz, fasole, mazare, linte, broccoli, ridiche etc.

Seminte de in

Semintele de in contin cantitati mari de acizi grasi esentiali omega 3 si omega 6, in cantitati perfect echilibrate. Acesti acizi grasi sunt implicati in producerea de energie si combaterea inflamatiei. Consumate in combinatii sanatoase – cu iaurt sau presarate in salate – semintele de in vin la pachet cu proprietati detoxifiante si antitumorale, in special contra cancerelor din zona digestiva, cum ar fi cancer de colon.

Seminte de floarea-soarelui

Pentru momentele in care aveti nevoie de un impuls de energie, un pumn de seminte de floarea-soarelui ar putea sa fie exact ce trebuie. Important este sa le consumati fara sare. Semintele de floarea-soarelui sunt pline de magneziu, zinc, fier, cupru, vitamine B, vitamina E, acizi grasi esentiali, proteine vegetale.

Alge marine

„Ierburile de mare sau algele reprezinta cea mai importanta sursa digerabila de minerale, precum si un rezervor al vitaminelor B, generatoare de energie”, sustine dr. McKeith. Obisnuiti-va sa le consumati in salate, supe, alaturi de legume.

Migdale

Migdalele sunt foarte bogate in magneziu, potasiu, acizi grasi esentiali, vitamina E, vitamine B – un adevarat cocteil plin de energie. In comparatie cu alte fructe oleaginoase, migdalele sunt dintre cele mai bogate in substante nutritive. Sunt ideale ca gustari intre mese, dar nu trebuie sa depasiti o portie de 20-30 de grame, pentru ca sunt destul de bogate in calorii si pot duce la ingrasare.

Piersici

Piersicile sunt unele dintre cele mai energizante fructe. Va puteti convinge savurand o piersica parfumata si zemoasa atunci cand va simtiti cu energia la pamant. Veti vedea ca imediat dupa aceea va veti revigora instantaneu. Asta datorita echilibrului perfect dintre minerale (in special magneziu si potasiu) si vitamine. De asemenea, piersicile ajuta la eliminarea toxinelor din corp si sunt foarte indicate in programele de slabire. Au un continut ridicat de apa si usor efect laxativ.

Struguri

Albi, negri, rosii sau roze, mai dulci sau mai putin dulci, strugurii aduc beneficii incontestabile organismului datorita continutului ridicat de magneziu, vitamine B, precum si vitamina C in combinatie cu resveratrol – un antioxidant celebru in lupta contra imbatranirii. Consumul de struguri ajuta la protejarea inimii, vaselor de sange, sistemului nervos, la buna functionare a sistemului muscular si la mentinerea frumusetii pielii.

Sursa foto: pixabay.com

Recomandari pentru tine si casa ta

PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 0 comentarii
  • Fara foto