5 mituri populare despre nutritie, demontate

1. Zaharul cauzeaza diabet Cel mai faimos mit al nutritiei este ca zaharul cauzeaza diabet. Daca ai diabet, intr-adevar, trebuie sa ai grija la cat zahar si carbohidrati consumi, pentru a-ti mentine zaharul din sange la un nivel normal. Cu toate astea, daca nu ai diabet, daca consumi zahar nu inseamna ca vei dezvolta aceasta boala. Cel mai mare factor de risc pentru diabetul de tip 2 este o dieta bogata in calorii, obezitatea si un stil de viata inactiv.

5 mituri populare despre nutritie, demontate

2.Toate grasimile sunt rele

E un mit vechi cum ca toate grasimile sunt rele. De fapt, corpul nostru are nevoie de grasimi. Acestea ajuta la absorbtia nutrientilor si la mentinerea integritatii membranei celulelor. Totusi, cand sunt consumate in cantitati excesive, grasimile pot contribui la luarea in greutate, boli de inima si chiar anumite tipuri de cancer. Cheia este sa inlocuiesti grasimile rele (cele saturate si trans-grasimile) cu cele bune (monosaturate si polisaturate).

3. Zaharul brun e mai bun decat zaharul alb

Zaharul brun vandut in magazine e, de fapt, zaharul alb caruia i-a fost adaugata melasa. Da, intr-adevar, zaharul brun contine mai multe minerale, dar, pentru ca nu vei consuma o canitate gigantica de zahar brun in fiecare zi, diferenta dintre cel brun si cel alb e total nesemnificativa.

4. Ouale maron sunt mai bune decat cele albe

Contrar a ceea ce se crede, culoarea coajei de ou nu are nicio legatura cu calitatea, gustul, valoarea nutritiva sau alte lucruri. Culoarea coajei depinde doar de tipul gainii. Ouale albe sunt produse de gaine cu pene albe, iar cele maron, de gaini cu pene rosii. Nu e nicio diferenta in gust sau in valoarea nutritiva.

5. Carnea rosie nu e indicata pentru o dieta sanatoasa

Intr-adevar, carnea rosie e legata de riscuri crescute ale bolilor de inima, in general din cauza faptului ca ea contine grasimi saturate. Dar, de fapt, chiar si carnea de pui contine grasimi saturate, in aceeasi proportie chiar precum bucatile mai slabe de carne de vita sa porc. De asemenea, o felie de carne mai slaba de porc poate avea mai putine grasimi saturate precum un copan de pui, cu pielita. Asadar, poti consuma carne rosie, de vita sau porc, atata vreme cat alegi bucatile mai slabe de carne, cu mai putine grasimi.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Prajitura Bounty

Prajitura Bounty

Reteta de prajitura Bounty. Prajitura Bounty cu blat umed de cacao, crema de cocos si glazura de ciocolata. Bounty cu cocos...

Prajitura Bounty
Omleta cu cartofi, branza si marar

Omleta cu cartofi, branza si marar

Cartofii fierti se curata de coaja, se clatesc cu apa rece si se taie cubulete.

Omleta cu cartofi, branza si marar
Rulada din fleica de porc, cu carne tocata
Aperitive cu carne

Rulada din fleica de porc, cu carne tocata

Reteta aceasta am pregatit-o de Paste.

Rulada din fleica de porc, cu carne tocata
Parteneri
Desert briose cu ciocolata si ness
Bucataras.RO

Desert briose cu ciocolata si ness

Daca iubiti ciocolata, nu aveti cum sa nu iubiti si aceste briose. De fapt, daca va plac chestiile insiropate, cu creme, e...

Desert briose cu ciocolata si ness
Evantai de vinete cu rosii la cuptor
Culinar.RO

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Retete dietetice

Evantai de vinete cu rosii la cuptor