1. Zaharul cauzeaza diabet

Cel mai faimos mit al nutritiei este ca zaharul cauzeaza diabet. Daca ai diabet, intr-adevar, trebuie sa ai grija la cat zahar si carbohidrati consumi, pentru a-ti mentine zaharul din sange la un nivel normal. Cu toate astea, daca nu ai diabet, daca consumi zahar nu inseamna ca vei dezvolta aceasta boala. Cel mai mare factor de risc pentru diabetul de tip 2 este o dieta bogata in calorii, obezitatea si un stil de viata inactiv.
2.Toate grasimile sunt rele


E un mit vechi cum ca toate grasimile sunt rele. De fapt, corpul nostru are nevoie de grasimi. Acestea ajuta la absorbtia nutrientilor si la mentinerea integritatii membranei celulelor. Totusi, cand sunt consumate in cantitati excesive, grasimile pot contribui la luarea in greutate, boli de inima si chiar anumite tipuri de cancer. Cheia este sa inlocuiesti grasimile rele (cele saturate si trans-grasimile) cu cele bune (monosaturate si polisaturate).

3. Zaharul brun e mai bun decat zaharul alb


Zaharul brun vandut in magazine e, de fapt, zaharul alb caruia i-a fost adaugata melasa. Da, intr-adevar, zaharul brun contine mai multe minerale, dar, pentru ca nu vei consuma o canitate gigantica de zahar brun in fiecare zi, diferenta dintre cel brun si cel alb e total nesemnificativa.

4. Ouale maron sunt mai bune decat cele albe

Contrar a ceea ce se crede, culoarea coajei de ou nu are nicio legatura cu calitatea, gustul, valoarea nutritiva sau alte lucruri. Culoarea coajei depinde doar de tipul gainii. Ouale albe sunt produse de gaine cu pene albe, iar cele maron, de gaini cu pene rosii. Nu e nicio diferenta in gust sau in valoarea nutritiva.

5. Carnea rosie nu e indicata pentru o dieta sanatoasa

Intr-adevar, carnea rosie e legata de riscuri crescute ale bolilor de inima, in general din cauza faptului ca ea contine grasimi saturate. Dar, de fapt, chiar si carnea de pui contine grasimi saturate, in aceeasi proportie chiar precum bucatile mai slabe de carne de vita sa porc. De asemenea, o felie de carne mai slaba de porc poate avea mai putine grasimi saturate precum un copan de pui, cu pielita. Asadar, poti consuma carne rosie, de vita sau porc, atata vreme cat alegi bucatile mai slabe de carne, cu mai putine grasimi.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 12 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    constanta proca, 08 mai 2010

    Un articol foarte interesant !

  • Fara foto

    Petru-Ioan, 31 octombrie 2009

    Foarte interesant si nici nu am stiut despre asta.

  • Fara foto

    Cely, 18 august 2009

    Multumim. Ne sunt de folos sfaturile

  • Fara foto

    valentina ionita, 07 august 2009

    Multumim pentru sfaturi...

  • Fara foto

    dicarmencitta1957, 07 august 2009

    Un articol pe cinste,stiu ca ouale cu coaja mai inchisa sunt bune,folosesc zahar brun,carnea rosie stiu ca nu este buna,dar nutritionistii spun ca este buna(la fel si la grupa de sange B-3 cat am eu, tot carnea rosie este indicata)si mai stiu ca, pestele are o grasime buna pentru organism.Felicitari pentru articol este super.

  • Fara foto

    valentina ionita, 22 iunie 2009

    Foarte interesant articolul ...

  • Fara foto

    Simona-Gabriela Paun, 21 martie 2009

    In general, trebuie sa mancam rational, dar eu zic ca la dieta noastra o mare importanta o are si psihicul in momentul mesei...distrat, vesel, binedispus; sau absent, trist, suparat; sau, sau...De asemenea, personalitatea noastra are ceva de spus, si sa nu mai vorbim de stres...

  • Fara foto

    lilicaG, 21 martie 2009

    Cred ca modul in care ar trebui sa se alimenteze fiecare dintre noi difera in functie de starea de sanatate a fiecaruia, de varsta pe care o avem si de tipul de activitate pe care o desfasuram. Dupa parerea mea ar trebui sa invatam sa ne cunoasten organismul, daca suntem foarte atenti la reactiile lui ne putem crea fiecare o dieta echilibrata fara a ne priva de alimentele care ne plac (exceptie ar trebui sa faca doar persoanele care sufera de afectiuni ce presupun un regim alimentar strict). Ar trebui, de asemenea sa fim mai atenti la alimentele din comert care nu sunt intotdeauna ceea ce vor sa para (ex: painea care se vrea a fi neagra dar de fapt este fabricata tot din faina alba la care se adauga ceva coloranti).

  • Fara foto

    Cely, 14 martie 2009

    Organismul nu trebuie privat de vreun aliment consumat rational. Din fiecare produs alimentar, organismul isi extrage necesarul de vitamine, minerale, etc. Nu trebuie facut abuz.

  • Fara foto

    adelacornea, 29 ianuarie 2009

    Eu sunt foarte stricta cu dieta mea. Ca este adevarat sau nu, faptul ca am renuntat la zahar, ca mananc mai putina carne rosie etc. imi face bine. Cred ca este un sambure de adevar dar de multe ori se si exagereaza cu ce nu ,,avem voie\" sa mancam.

  • Fara foto

    paula_negrea, 29 ianuarie 2009

    Nici eu nu cred in toate sfaturile despre ce nu e bine sa mananci pentru ca tine mult si de persoana. Eu mananc aproape orice si nu-mi face rau, am o digestie foarte buna iar analizele mi-au iesit foarte bine. Sunt sigura ca daca m-as proteja in continuu m-as imbolnavi de ceva. In plus, nu poti sa renunti la toate alimentele care ti-ar putea face rau desi iti plac, credeti ca s-ar simti ca tu nu ai mai mancar grasimi cand te-ar lovi o masina, D-ne Fereste?

  • Fara foto

    selena_mada, 29 ianuarie 2009

    Zaharul brun chiar este mai bun decat cel alb deoarece nu este atat de rafinat. Zaharul alb se produce prin rafinare iar acest proces este daunator.