Cu siguranta, si voua vi s-a intamplat sa nu puteti adormi oricat de mult ati incerca si indiferent cat de tarziu ar fi. Si asta ni se poate intampla dintr-o multime de motive, incluzand preparatele pe care le mancam inainte de ora de culcare.

Pentru a evita insomniile, exista o serie de preparate pe care este indicat sa le evitam inainte de culcare.

Iata care sunt acestea:
 
1. Inghetata
 
Chiar daca simtim nevoia de a ne rasfata cu un bol de inghetata inainte de culcare, nu este deloc recomandat sa facem acest lucru. Inghetata este bogata in grasimi, ducand la o suprasolicitare a stomacului ce va trebui sa digere toate grasimile consumate. S-a dovedit, de asemenea, ca aparitia cosmarurilor este determinata de consumul de alimente cu un nivel ridicat de zahar inainte de ora de culcare.

2. Pastele
 
Inainte de culcare nu este indicat sa consumam preparate bogate in carbohidrati, cum ar fi pastele. De asemenea, pastele au si un indice glicemic ridicat, ceea ce poate duce la un dezechilibru al nivelului de zahar in sange si lipsa de somn.

3. Pizza
 
Daca vrei sa ii dai stomacului tau de lucru pe timpul noptii, savureaza o delicioasa pizza inainte de culcare. Sosul de rosii are un nivel ridicat de aciditate, ceea ce poate duce la reflux gastroesofagian, iar ingredientele bogate in grasimi (in special, carnea si branza)  pot duce la arsuri stomacale.

4. Telina
 
Telina este un diuretic natural si tocmai de aceea nu se recomanda a fi consumata seara. Telina determina eliminarea mai rapida a apei din organism, ceea ce duce la intreruperea somnului pentru a merge la baie.

5. Dulciuri
 
Studiile au aratat ca 7 din 10 persoane care mananca dulciuri inainte de culcare sunt predispuse la a avea cosmaruri. Ipoteza de la care se pleaca este ca nivelul ridicat de zahar din sange duce la aparitia cosmarurilor.
 
6. Usturoi
 
Daca aveti un stomac sensibil sau probleme cu refluxul gastraesofagian, nu consumati usturoi inainte de culcare. Este cunoscut faptul ca usturoiul poate da arsuri stomacale.
 
7. Cereale
 
Cerealele pot contine si zahar, avand efecte similare asupra organismului cu cele pe care le au dulciurile si inghetatata. Un alt aspect de mentionat este ca cerealele contin si carbohidrati , ceea ce poate duce la cresterea nivelului de zahar din sange.
 
8. Carne rosie
 
Consumul de carne rosie duce la o suprasolicitare a stomacului, acesta incercand sa digere ceea ce ati consumat. Acest fapt poate afecta grav digestia si va poate  alunga somnul.
 
9. Alcool
 
Contrar opiniei populare potrivit careia alcoolul te poate ajuta sa dormi mai bine, cercetarile au dovedit ca nu este indicat sa consumam inainte de culcare alcool. Chiar daca alcoolul ne poate determina sa adormim, somnul pe care il vom avea nu va fi deloc odihnitor, ci din contra, agitat.

10. Ciocolata neagra
 
Ciocolata neagra este o sursa de cafeina si teobromina, actionand ca un stimulent ce va indeparta somnul.

Sursa articol: www.foxnews.com
 

Recomandari electrocasnice

Mixer compact cu bol

- 20 %
499.99 lei
399.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 7 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Mariana Para, 30 ianuarie 2015

    Multumesc

  • Fara foto

    Gabriel Oprovici, 29 ianuarie 2015

    Interesant articol....merci

  • Fara foto

    Aurelia, 29 ianuarie 2015

    http://www.gustos.ro/sfaturi-culinare/sfaturi-practice/10-retete-usor-de-pregatit-pentru-cina.html

  • Fara foto

    Quevedo Pilar Alba, 28 ianuarie 2015

    Dupa voi lumea nu ar trebui sa mai manance nik sears ! Sant pers care manaca ceea ce au si nu ce ar vrea si cu atat mai putin ce ar trebui .Asa k lasatio mai usor cu atatea "sfaturi"!

  • Fara foto

    Geany Paraschiv, 28 ianuarie 2015

    ok ...multumim

  • Fara foto

    Dumitru Craciun, 28 ianuarie 2015

    am văzut ce să nu mâncăm ,dați ,și ce să mâncăm seara și la ce ore

  • Fara foto

    Aura Cerchez, 27 ianuarie 2015

    multumesc!