Pentru a functiona cat mai bine, trebuie sa ne adaptam dieta in functie de fiecare anotimp in parte. Daca primavara e bine sa consumam cat mai multe verdeturi si legume proaspete, toamna si iarna e bine sa consumam mai multe lichide calde, sub forma de ceaiuri, supe sau ciorbe.

Insa, mai sunt si alte alimente pe care ar trebui sa le includem in dieta de toamna iarna pentru a ne merge cat mai bine si pentru a nu resimti frigul atat de tare. 

Condimentele


In urma unor mese condimentate, picante, in organismul nostru se emana cea mai multa caldura. De exemplu, ardeiul iute contine capsaicina, o substanta care creste termogeneza prin stimularea circulatiei. Piperul negru contine la randul sau piperina, o substanta care si ea influenteaza termogeneza prin actiunea asupra sistemului nervos.

Un alt condiment care functioneaza la fel este ghimbirul. De asemenea, iarna e bine sa mancam cat mai multa ceapa si usturoi, ele stimuland nu doar termogeneza, dar si sistemul imunitar.

Alimentele bogate in proteine

Acestea au rolul de a mentine temperatura corpului. Alimentele cele mai bogate in proteine sunt carnea de pasare (mai ales ficatul), branza, ouale si pestele. Consumate impreuna cu condimente si lichide calde, proteinele va vor mentine corpul cald din interior.

Supele, previn sau trateaza racelile 

Pentru a suporta mai usor frigul, sunt recomandate supele calde. Acestea nu doar ca incalzesc intregul organism, dar ceapa si ardeiul (doua ingrediente esentiale) ajuta la desfundarea cailor respiratorii.

Ceaiul verde

Specialistii sunt de parere ca ceaiul verde potenteaza termogeneza cu pana la 50%. Acest lucru se datoreaza continutului ridicat de cofeina si catechina. De asemenea, tineti cont ca ceaiul foarte fierbinte este daunator, pentru ca lichidul foarte fierbinte usuca mucoasa si poate produce arsuri la nivelul ei, ceea ce favorizeaza si mai mult aparitia bacteriilor care pot provoca infectii ce duc la raceli sau gripe.


Legumele si fructele

Mai ales cele bogate in vitaminele A si C ajuta la refacerea mucoaselor, intaresc rezistenta pielii si imbunatatesc circulatia periferica. Toate acestea va vor asigura un mai mare confort termic atunci cand afara este foarte frig. 

  • 0 comentarii
  • Fara foto