Studiile au aratat ca in clasele primare, de gimnaziu sau de liceu, copiii care mananca un pranz sanatos dau un randament mai bun, au note mai bune si sunt mult mai odihniti. 
 
Astfel ca, pachetelul de acasa este foarte important, deoarece asigura copiilor o masa mult mai sanatoasa decat gustarile nesanatoase de tip fast-food. 

Insa, pentru acest lucru trebuie in primul rand sa va asigurati ca mancare pe care le-o puneti este nu doar sanatoasa, dar si atractiva. 
 
"De cele mai multe ori, acasa, mamicile se straduiesc sa gateasca gustos, insa dietetic si cat mai natural. Copiii nostri insa merg zilnic la scoala si este datoria noastra de parinti ca, indiferent cat de ocupati suntem, sa ne preocupam in mod constant si de alimentatia lor cat nu sunt acasa. Ideal ar fi sa nu avem constiinta impacata si sa ne multumim sa le dam bani de buzunar pentru o gustare cumparata si mancata pe fuga", a declarat Lygia Alexandrescu, doctor nutritionist, pentru cei de la Agerpres.
 
Din pacate, nu este prea usor sa concurezi cu punga de snacks colorata de la bufetul scolii, insa nu e imposibil.

Trebuie sa nu uiti ca pentru copii aspectul pachetului de acasa conteaza foarte mult. Daca se intampla ca ceilalti copii din clasa sa se amuze sau sa faca glume pe seama "mancarii pe care i-a pus-o mama", acestia nu o vor mai manca si vor incerca sa scape de ea de fiecare data, inainte sa ajunga cu ea la scoala.

De aceea este important sa folositi containere din plastic, cu capac, colorate si cu un aspect cat mai atractiv. Astfel, alimentele vor ramane integre ca forma si ambalajul va putea concura usor cu cel al pungilor de chipsuri sau de snacks-uri.

De evitata sunt mancarurile gatite care sunt perisabile, cu un aspect nu foarte placut, sunt greu de consumat sau au un miros greu (ceapa, usturoi, peste etc.).

Pentru mancarurile calde (sau reci) se recomanda folosirea unor recipiente de tip termos, care pastreaza temperatura ideala la care mancarea de acasa poate fi consumata cu placere.  

Un alt sfat util ar fi sa-i lasati pe copii sa-si aleaga singuri recipientele pentru pachetelul de acasa, pentru ca notiunile voastre de dragut sau simpatic se potrivesc foarte rar cu cele din lumea lor.
 
Totodata, atunci cand faceti pachetul pentru scoala, este recomandat sa puneti in ghiozdan si un dezinfectant pentru maini, fie ca este vorba de un gel antibacterian sau de servetele umede care dezinfecteaza.

Puneti doar alimente care pot fi mancate usor si rapid, pentru ca o pauza de masa nu dureaza mai mult de 10 - 15 minute, iar copiii fie se vor grabi sa termine mancarea, ceea ce poate duce la indigestii, fie o vor arunca.

Cateva alimente sanatoase si atractive pentru pachetelul de acasa: 
 
- Sandvisul cu paine integrala sau de secara, cu branza nesarata sau carne de curcan;
- Pentru ca sandvisurile sa nu devina plictisitoare, in loc de paine mai puteti folosi lipie integrala, pentru wrap-uri cu legume si piept de pui;
- Fructele si legume proaspete curatate si taiate in felii, rondele sau alte forme atractive. Pe fructe se poate pune un pic de zeama de lamaie, pentru a impiedica oxidarea care le poate da un aspect neplacut;
- Mix-uri de fructe uscate cu nuci, migdale, alune neprajite;
- Sucuri naturale facute acasa din fructe proaspete, sana sau lapte batut natural;
- Biscuiti digestivi, acestia fiind bogati in fibre mentin o perioada mai lunga senzatia de satietate;
- Sandvisuri din paine integrala cu unt de arahide si felii de banane; 
- Popcorn (din boabe, facut in tigaie, nu la microunde) peste care se presara scortisoara si un pic de zahar. O alta varianta ar fi popcorn cu parmezan;
- Oua de prepelita fierte si decojite, amestecate cu salata sau orez integral. 

Sursa articol: agerpres.ro, sparkpeople.com, betterhealth.vic.gov.au
Sursa foto: reddit.com

Recomandari electrocasnice

Sandwich Maker

- 13 %
149.99 lei
129.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 0 comentarii
  • Fara foto